مکتوبات «فدوی»29 خرداد ماه 1396 ـ 19 ژوئن 2017

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

افسردگی شديد

فدویِ منتظهر الظهور آرزو به دل ماند که در این آشفته بازار سیاسی- عبادی، اگر نه همیشه، دستکم گهگاه، خبر خوبی هم دریافت کند که انگار نمی شود لکن!.. یعنی هنوز از کسالت خبر بد پیشین در نیامده که خبر بد تازه ای بر سرش، شدیداً، آوار می شود؛ که فدوی فقرهء اخیر را، بشرح زیر، با خوانندگان محترم ضدانقلاب خود، بقول عوام، share می کند:

* روسیه: ابوبکر البغدادی احتمالاً کشته شده است. / العربیه

فدوی از شدت تألمات وارده، توان ادامهء تحریر ندارد و، بطور علی الحساب، مصیبت وارده را به حضور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، مجتهدالزمان، ملاذ الانام، صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، و سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، به ترتیب ریش، تسلیت عرض کرده بقای عمر بازماندگان را از درگاه احدیت مسئلت دارد!

التماس دعا

الاحقر- فدوی

شانزدهم ژوئن المردّد سنهء 2017 ترسائی

مستقیم از ورزشگاه

سرویس ورزشی هزل داتکام- بموجب گزارشات واصله  و البته موثق از دفتر مُخبّط الاسلام والمسلمین، علم الهدی،نمایندهء حضرت آقا(ضپ) و امام جمعهء مشهد، در پی توفیق چشمگیر تیم ملی اسلام عزیز در مقابل ازبکستان، و صعود تیم ائمه اطهار و اهل بیت، صلوات الله علیهم اجمعین، به جام جهانی 2018 عتبات عالیهء روسیهء معلی، امّت همیشه در چمن (ملت سابق- م)، علیرغم درگذشت زوجهء علم الهدی، بجای عزاداری، در شامگاه دوشنبه (12 ژوئیه/ 22 خرداد) درشهرهای ایران در خیابان به جشن و شادی پرداختند:

همین گزارش می افزاید که دفاع از دروازهء اسلام عزیز را حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان، ارواح العالمین له الفداء(عج) و حضرت ابوالفضل عباس(ع)، به اتفاق بعهده داشته اند و گل نهائی را نیز حضرت زین العابدین بیمار(ع) به ثمر رسانده است!

به گزارش مستقیم مُخبّط الاسلام والمسلمین علم الهدی در این رابطه، توجه فرمایید:

https://www.youtube.com/watch?v=3xB_4-cSfAQ

زیاده عرضی نیست

شانزدهم ژوئن المردّد سنهء 2017 ترسائی

تمرّد

فدوی نمی داند که چرا خاج پرستان گاه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما(ضپ) توجه نمی کنند؛ فی المثل همین فرمایش اخیرشان پیرامون حملهء داعش برومرزی به داعش درونمرزی که در آن تعدادی از شهروندان شوربختانه  قربانی شدند، لکن جناب شان از آن به “ترقه بازی” یاد فرمود؛ باری -پنداری که مرغ خاج پرستان هم یک پا دارد و بی توجه به فرمایش حضرت آقا، کارخودشان را کردند:

* سکوت پارلمان اروپا به احترام قربانیان حوادث تروریستی تهران. / آخرین نیوز

زیاده ترقه ای نیست..

آنتیک

این فقر فزایدهء فدوی هم اغلب مانع می شود که در آکسیون های مورد علاقه اش شرکت، و برای ابتیاع کالای مورد نظرش اقدام کند؛ نمونه اگر بخواهید بشرح زیر دم دست است:

* یک تلفن قدیمی که آدولف هیتلر، رهبر رایش سوم و پیشوای آلمان نازی از آن برای صادر کردن دستور مرگ میلیون‌ها انسان استفاده کرده بود، در آمریکا به حراج گذاشته می‌شود./ العربیه

خب روشن است که “دست ما کوتاه و خرما بر نخیل” و فدوی چاره ای ندارد جز اینکه منتظر نوع داخلی آن که ارزان تر است بماند، زیرا مال حضرت آقای ما هم (ضپ) بویژه در پیوند با سوریه، بزودی قیمتی می شود!

زیاده عرضی نیست…

گاز داریم تا گاز!

      گاز هم، مانند هر چیز دیگر، انواعی دارد؛ مثل گاز ماشین که هرچه فشارش بدهید ماشين تندتر می رود، و یا گاز گرفتگی که منجر به مرگ شهروندان می شود و در جامعهء شکوهمند اسلامی ما برای خودش جایگاهی دارد، و یا مخازن و منابع گاز که در تیول عملهء بیت هستند. نوع دیگری از گازها هم گاز طبیعی ست، که بحمدالله والمنة، بدون وابستگی به صنایع خاج پرستان و به اهتمام حضرات آیات عظام و حجج اسلام در داخل و بطریقهء قهرمانانهء تولید می شود! برخی گازها نیز مانند مورد زیر، موجب محرومیت از برخی حقوق اجتماعی می شود:

* رسانه های تونسی روز شنبه 15 آوریل گزارش دادند که رییس باشگاه یکی از تیم های لیگ برتر این کشور به علت گاز گرفتن گونهء کمک داور و گفتن حرف‌های رکیک به وی، برای همیشه از هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال محروم شد./العربیه

اما در وطن اسلامی اما، بعلت استقلال دستگاه قضا، گاز گرفتن،منجر محکوم شدن قربانی، و ارتقاء مقام گاز گیرنده می شود!، این هم سند مصور منگوله دارش:

جاپای دندان محسنی اژه ای!

* در سال 1383، در نشست هفتگی هيأت نظارت بر مطبوعات ايران، بعد از این که عیسی سحرخیز (نمايندهء مديران مسئول جرايد) به توهين ها و فحاشی های محسنی اژه ای به جامعهء روشنفکری اعتراض کرد (اژه ای در آن زمان نمايندهءقوه قضائيه در هيأت نظارت بر مطبوعات بود و در حال حاضر وزیر اطلاعات است)، محسنی اژه ای ابتدا با قندان به او حمله کرد و سپس شانه سحرخیز را یه شدت گاز گرفت! بطوریکه نعمت احمدی، وکيل دادگستری گفت که آقای سحرخيز را پس از جلسه با وضعيت آشفته و پيراهن اش پاره ديده که روی شانه اش محل گازگرفتگی به چشم می خورده، سرش بر اثر برخورد جسم سخت زخمی شده و بخشی از پائين تنه بدنش خراشدگی عميقی برداشته بوده تا آنجا که پزشک قانونی برای وی دو هفته طول درمان تعيين کرده است!  / بالاترین

«قُرُم» … «قُرُم»!

بنظر می رسد که برادر اردوغان، در پی تصرف عدوانی قدرت در ترکیهء بلاتکلیف، عجالتاً دارد “قُرُم” “قُرُم” می کند تا موقع اش که شد، مانند حضرات در ایران اسلامی، یکجا و بی تعارف بگوید: ولکن قُرمساق!(1) که مقدمه و اسناد مصور منگوله دارش را، قبل و پس از ذبح اسلامی در پی می آورد:

* به گزارش ایلنا، وزرا، مشاوران و بسیاری از مقام‌های دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و حتی محافظان وی این روزها سبیل گذاشته‌اند، اما راز آن چیست؟ پایگاه «هافینگتون ‌پست» راز این مطلب را به نقل از «محمد جیت» نویسنده روزنامه «ینی‌شفق» نزدیک به دولت اردوغان افشا کرد. وی گفت که علت آن است که اردوغان آنان را به چنین اقدامی نصیحت نموده که البته دربارهء علت آن سخن نگفت. جیت سپس افزود که مدتی قبل، در یکی از کاخ‌های تاریخی عثمانی در استانبول، اردوغان پس از پایان گفت‌وگو، از حضار خواست تا سبیل خود را نتراشند. تصاویر مسئولان ترکیه‌ای قبل از تاریخ توصیه اردوغان و بعد از آن نشان می‌دهد که آنها به خوبی به سفارش رئیس‌جمهوری ترکیه گوش کرده‌اند!. /دنیای اقتصاد

و من الله التوقیف!

___________________________________

(1) «مردانی که زنان شان آرایش می کنند، دیوث هستند»./ امام جمعه انار کرمان- استان بان

و نیز:

«نماد شال سفيد، مانند نماد سبز و بنفش جريان فتنه، و مانند پرچم روسپي‌گري بر در خانه‌هاي روسپي‌هاي دوران جاهليت است./ حجت‌الاسلام سيدابراهيم حسيني، امام جمعه ساوه- خبر آنلاین

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون، خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت، سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* آخرین نیوز، بنقل از رویترز: پادشاه بلژیک روز گذشته در مراسم افطار یک خانوادهء مسلمان در شهر ایورژم حضور پیدا کرد.

کارا میکنه قیصر، چشا میره مغز سر!

قبول باشه انشاءالله، برادر خاج پرست!

* سخنگوی دولت: سوء استفاده سیاسی از ‘آتش به اختیار’ ظلم به رهبری است./ بی بی سی

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام: جمهوری اسلامی ایران قطعاً آتش ‌افروزی‌های سعودی‌ها را تحمل نخواهد کرد./ آخرین نیوز

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* پوتین به روحانی اطمینان داد که روسیه به مبارزه مشترک علیه تروریسم!به همراه ایران ادامه خواهد داد  /  اسپوتنیک

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید دههء 60 یک دهه مظلوم است / بی.بی.سی

حرفا میزنه رهبر، چشا میره مغز سر!

* یک مقام تلویزیون ایران برای پخش دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران شرایطی تعیین کرده است. آقای میرباقری امروز چهارشنبه دهم خرداد گفت پخش نشدن ربنای شجریان از صدا و سیما منعی بوده که خودشان باعث آن شده‌اند. اگر از سوی ایشان احترام به انقلاب، احترام به آزادی،‌ امنیت و حاکمیت ابراز شود، هیچ منعی برای پخش این دعا وجود ندارد!

شرطا میذاره قیصر، چشا میره مغز سر!

* به گزارش آخرین نیوز، این روزنامه نوشته است: یکی از کارهایی که موجب رنجش مردم در رژیم گذشته شده بود، تشریفات زائد برای شاه و وابستگان اش بود. با پیروزی انقلاب اسلامی همه مانند هم شدند و اگر مسئولی در جمعی حضور پیدا می‌کرد، همانند آنچه از صدر اسلام و زمان پیامبر بزرگ اسلام شنیده‌ایم شخص مسئول با مردم عادی قابل تشخیص نبود.!…

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* محمد(ص)جواد(ع) ظریف، وزیر امورخارجه ایران، در مصاحبه‌ای با روزنامهء نیویورکر تصریح کرد که دولت روحانی از نمایشگاه کارتون هولوکاست در ایران حمایت نمی‌کند./ دویچه وله

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، گفته است: “متأسفانه امروز حکم قصاص که یک حکم نورانی است در زیر تعداد بهمن ‌وار اعدام محکومان مواد مخدر زیر سوال رفته و این برای نظام ما مناسب نیست”./ بی.بی.سی

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

وزیر اطلاعات ایران با مقامات بلندپایه عراق دیدار کرد و به بحث درباره تحولات منطقه و جهان و مبارزه با “دولت اسلامی” پرداخت../ دویچه وله

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان با حضور هنرمندان! / آخرین نیوز

کارا میکنه قیصر، چشا میره مغز سر!

“گویاست” دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* توضیحات پلیس پایتخت دربارهء صدای نامتعارف در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)./ آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: بالاخره صاحب آن “صدای نامتعارف” کی بود؟!

* ایسنا: 446000000000 تومان پاداش ایران برای حضور در جام جهانی. طبق اعلام کمیتهء ‌اقتصادی فیفا، تیم ‌‌ملی فوتبال ایران به دلیل صعود به جام جهانی 10 میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد که البته این رقم از هزینه آماده‌سازی جدا است. بر این اساس هر تیمی نیز برای حضور در جام جهانی دو میلیون دلار برای آماده‌سازی خود دریافت خواهد کرد و البته حق بیمه و پرداختی به باشگاه‌هایی که بازیکنانشان در جام جهانی دارند نیز از این مبلغ جداست. با تجمیع این دو رقم، پاداش صعود ایران با احتساب دلار 3720 تومان به 44 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌رسد.

تحشیهء فدوی:

رونوشت: برادر سید حسن نصرالله، برادر خالد مشعل و سایر ماجراجویان محترم خاور میانه جهت اطلاع و اقدام لازم؛ بشتابید که فی التاخیر آفات!

* چطور دات کام: خصوصیات زنان شاد چیست؟ http://chetor.com

تحشیهء فدوی: زندگی در خارج از جغرافیای ولایت مطلقهء فقیه! این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید!

* العربیه: برخورد دو قطار مترو در ایستگاه طرشت تهران، دستکم 25 مصدوم برجای گذاشت که همگی به صورت سراپایی مداوا شدند. به گزارش خبرگزاری‌های ایران، یکی از قطارها در ایستگاه متوقف بود و هنوز درهای خود را باز نکرده بود که قطار دوم از پشت به آن کوبید.

تحشیهء فدوی: این غیر ممکن است! هیچ دو قطاری بهم نمی خورند، مگر مقام معظم رهبری اراده فرمایند!

* تروریست‌ها با پوشش زنانه وارد مجلس شدند. / تسنیم

تحشیهء فدوی: بفرمایید! هی بگویید که حجاب چیز بی ربط و مزخرفی ست!

* رهبر انقلاب روزانه چند ساعت کار می ‌کنند؟ / آخرین نیوز

این چه فرمایشی ست؟ بقول معروف، کار مال خر است، برادر نیوز!

* ایران میزبان هفته دوم لیگ جهانی والیبال؛ هنوز خبری از حضور زنان در ورزشگاه نیست. / صدای آمریکا

تحشیه فدوی: ای بابا، زنگ تفریح که هنوز تمام نشده است!

* سیدحسن خمینی: نباید شهدا و امام را مصادره کرد/ ما آخوند و مرجع و خوشگل زیاد داشتیم؛ اما هیچ کدام شان امام نشدند. / آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن خوشگلاش را نفرستید حج؛ عمراً که از فرودگاه جدّه، سالم بیرون بیاین؛ از فدوی گفتن، یادگار امام(ل)!

* احمدی نژاد و بقایی در اقدامی عجیب به بهانهء تخلیه ساختمان محافظان، با اعلام شمارهء حساب شخصی از مردم خواستند به آنها پول بدهند و توضیح دادند پول را برای تأمین هزینهء فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شان می خواهند! / آخرین نیوز

تحشیهء فدوی:معجزهء هزارهء سوم، و از آن مهمتر، رئیس جمور منتخب حضرت آقا(ضپ)است، شوخی که نیست!

* منابع مصری: سپاه پاسداران از کاخ امیر قطر حفاظت می‌کنند. / العربیه

تحشیهء فدوی: آخر مگر فدوی چند تا جیب دارد بی انصاف!؟ یکی در تیول برادر بشار اسد، یکی برای برادران لبنان،یکی متعلق به عراق، یکی هم برای حوثی های یمن… باری- حقوق و مزایای این ها را دیگر، فدوی نمی دهد؛ لکن گفته باشد!

* محمد(ص) علی(ع) فلکی٬ از فرماندهان سپاه در سوریه، ضمن اشاره به تشکیل «ارتش آزادی ‌بخش شیعی» به رهبری قاسم سلیمانی، از نقش نیروهای افغان به رهبری سپاه پاسداران در جنگ داخلی سوریه تقدیر کرد. این فرمانده سپاه از این که در 30 سال گذشته همواره به افغان‌های ساکن ایران به عنوان «عمله سر چهارراه، یا خلافکار» نگاه شده،انتقاد کرده و گفت: «فکر نکنیم ما ایرانی‌ها در سوریه می‌جنگیم. این مردان افغان هستند که آن‌جا تحت فرماندهی ما حماسه‌آفرینی می‌کنند.» به گزارش وب‌سایت مشرق ‌نیوز، آقای فلکی که در جنگ عراق و ایران، از فرماندهان یگان تیپ ادوات لشکر ده «سیدالشهدا» بوده، افزود که جمهوری اسلامی در طول ۳۰ سال گذشته نتوانسته از «پتانسیل» افغان‌های مقیم ایران استفاده کند.

تحشیهء فدوی:مراتب در اوقات شرعی، به آگاهی برادران افغان رسید. بعدالتحیه و السلام گفتند: والله برادر فدوی،دروغ چرا، تا سوریه آآآ… همان عملهء سر چهار راه یا خلافکار بهتر است، زیرا دستکم زنده می مانند!

* آخرین نیوز: موافقت ترامپ با ورود پناهنده‌های ایرانی استرالیا به آمریکا. روزنامهء آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی از اجرای توافق اوباما برای پذیرش پناهنده‌های ایرانی استرالیا در آمریکا در دولت ترامپ خبر داد و نوشت: هم اینک مراحل مصاحبه با این پناهنده‌ها آغاز شده است و برخلاف روال معمول پذیرش پناهنده‌ها، که 24 ماه طول می‌کشد این فرآیند 8ماهه به اتمام خواهد رسید.

تحشیهء فدوی: راستی کسی از این آوارگان پرسید که چرا از جامعهء شکومند اسلامی خود، آژیرکشان گریخته اند؟

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

شانزدهم ژوئن المردّد سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/