مکتوبات «فدوی»29 شهريور ماه 1398 ـ 20 ماه سپتامبر 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

تعیین تکلیف

       فدوی برای دستگرمی و البته فتح باب، شدیداً عرض می کند که:

بیت

من امشب آمدستم وام بگذارم

حسابت را کنار جام (*) یگذارم!

       یعنی، یکی سرانجام باید  آفتابی بشود و تکلیف فدوی را در پیوند با وضعیت وخیم کارگران و زحمتکشان در جامعهء شکوهمند اسلامی معلوم کند.

       به اجمال و اختصار، و البته جهت مزید استحضار، عرض می کند که تورقی کوتاه در جراید شریفهء دارالخرُافه، شمار نگران کننده ای از گزارش هایی پیرامون سرکوب و ضرب شتم کارگران، که جز مطالبات صنفی (حقوق معوقه) چیزی دیگری نخواسته اند، قابل ملاحظه، و نیز نمونهء تازه تر اگرخواسته باشید، بشرح زیر در دسترس است:

       * بازداشت و مجروح‌شدن ده‌ها کارگر هپکو به دست نیروهای امنیتی. / رادیو فردا- تیتر

       و در ادامهء خبر حیرت اثر:

       * گزارش‌ها از ایران حاکی است که نیروهای امنیتی حدود چهل نفر از کارگران معترض شرکت هپکو در اراک را بازداشت کردند و حدود بیست نفر از کارگران نیز در حمله گارد ویژه مجروج شدند.

در همین حال محمدتقی آبایی هزاوه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، گفت که کارگران روز دوشنبه، بیست و پنج شهریور، چند ساعت مسیر ریل راه‌آهن را بسته بودند. وی گفت که مسیر قطار تا ساعت نوزده بسته بود که نیروی انتظامی «وارد عمل شد و ظرف حدود یک دقیقه، ریل راه‌آهن باز شد».

       کارگران شرکت هپکو پیش از این نیز بارها در اعتراض به مواردی چون عدم دریافت حقوق تجمع کرده‌اند.. این هم اسناد مصور و منگوله دارش:

 

 

حمله ماموران نیروی انتظامی به کارگران معترض هپکو در روز دوشنبه، ۲۵ شهریور

 

و از منبعی دیگر:

* اعتراض کارگران هپکو اراک به حقوق عقب‌افتاده‌شان؛ می‌گویند گوش شنوایی نیست./ بی.بی.سی

و اما آنچه موجب شده است که فدوی شدیداً ارّه به ماتحت بماند، آن است که هر آنچه را که حضرات دیری ست که با افتخار مرتکب می شوند، عملاً، خلاف نصّ صریح شرع انور است! فدوی برای جوری جنس، یکی دو مستوره را در این راستا، به نقل از ابن ماجه، بیهقی، سنن الکبری، ج9، کتاب اجاره، ص41، پیوست می کند:

– به تأخیرانداختن مزد یا عدم پرداخت آن

«به تأخیر انداختن دستمزد کارگر یا عدم پرداخت آن، به هیچ وجهی جایز نیست. مفهوم سخن پیامبر(ص) نیز این مسأله را تأیید میکند که فرمودند: “إدفعوا أجرة الأجیر قبل أن یجف عرقه؛ مزد کارگر را قبل از آن که عرقش خشک شود، بپردازید.” همچنین در حدیث دیگری آمده است: “إن الله سوف یخاصم ثلاثۀ یوم القیامة…و الثالث هو الذی یستأجر الأجیر و یشغله کاملا، ثم لایدفع له أجرة؛ خداوند، در روز قیامت با سه گروه دشمنی خواهند کرد… و سومی آنها کسی است که کارگری را به کار می گیرد، او را کاملا مشغول نموده، و تمام وقت اش را می گیرد. آن گاه مزد وی را نمی پردازد”.»

بنابراین، در جامعۀ اسلامی به تأخیرانداختن پرداخت مزد کارگر یا عدم پرداخت آن به هر بهانه ای که باشد، از آن منع شده است.

– تحت فشار نبودن کارگر

«اسلام، همان طوری که از استثمار کارگر به شدت، نهی میکند؛ از تحت فشار قرار دادن او در کار یا به کارگماردن او در ساعات بیش تر و طولانیتر و یا وادار کردن وی به کاری که توانایی انجام آن را ندارد؛ نیز نهی میکند. از پیامبر اکرم نقل شده است که فرمودند: “لاتحملوهم مایشق علیهم، فإن فعلتم فأعینوهم؛ آنان را به چیزی که برایشان سخت و دشوار است، وادار نکنید، اگر چنین کردید، به آنان یاری رسانید”.»

براین پایه، یکی دیریست که دارد دروغ می گوید!؛ آنکس، نستجیر بالله، پیامبر گرامی(ص) که نیست؛ فلذا خوانندگان محترم ضدانقلاب، بعنوان مشق شب، استثنائاً بجای پرتقال فروش پیدا کنید دروغگوئی که کمر به نابودی ملک و ملت بسته است…

زیاده تکلیفی نیست.

________________________________________

(*) مهدی اخوان ثالث – شعر «زمستان». ضمناً مراد از جام در اینجا، جام زهر است، نه می عرفانی که تازه درجه الکل اش بسیار بیشتر است!

 

هراس

خوانندگان محترم ضدانقلاب!

پس از تحیه والسلام، شما این دور و َبر، یک سر بریده ندیدید؟! نخیر!.. منظور آن سرِبریده که برادر حسین(ع)شریعتمداری، متولی امامزادهء کیهان دارالخرافه، می دارد دوست، نیست!. باری این پرسش هراس انگیز، پس از ملاحظهء خبری از یکی از بلاد اسلامزده، که در پی می آید،گریبان فدوی را گرفته است:

* ایران اینترنشنال – طی ماه‌های گذشته برخی از زنان و فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی سعی کرده‌اند بدون پوشش مرسوم اسلامی در خیابان‌ها حضور یابند. این زنان تصاویری از خود را نیز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه، بیست و یکم شهریور تصاویر و مصاحبه‌ای از یک زن بيست و پنح ساله عربستانی را منتشر کرد که می‌گوید چهار ماه است در ریاض، پایتخت عربستان، بدون حجاب در خیابان‌ها حضور می‌یابد. او به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته است: «هیچ‌کس نمی‌‌تواند او را به کاری که مایل نیست مجبور کند.»/گویا

 

بر این پایه، در کشور اسلامزده ای چون بربرستان سعودی(1) که با ژورنالیست کتلت درست می فرمایند (قاشقچی- م)، آيا فدوی نباید نگران بانوی جوانی باشد که در پیوند با حجاب اجباری، – چار تکبیر زده یکسره بر هر چه که هست-؟!

_____________________________________________

(1) فدوی گیس اضافه ندارد که دست برخی رفقا بدهد فلذا می افزاید که نقیضهء “بربرستان” بدلیلی ست که عرض شد (کتلت ژورنالیست)؛و به دو دست بریده ابوالفضل(ع)، هیچگونه رویکرد راسیستی ندارد؛محض اطلاع.

اندر مناقب زنجیر

جهت آگاهی برخی دوستان کم اطلاع و کم سواد، که اطلاعات شان در باب زنجیرحداکثر به زنجیر چرخ محدود می شود!، عرضه می دارد که اصلاً چنین نیست و سی روز از عمر و وقت ناقابل اُمّت و اخیراً ملت! به این محصول گرامی و بلکه مقدس، تعلق دارد.

در پی، آلبومی از این کالای گرامی را ملاحظه می کنید:

 

خواهران: وای چقد محکم زنجیر میزنی عشقم، مواظب عضله های قشنگت باش!

برادر: به عشق تو میزنم، درد حس نمی کنم..!

و اما در انواع:

نمونهء خواهرنه:

 

نمونهء برادرانه:

 

 

بعنوان وسیله ای برای مهار کردن کلب آستان علی- ابا عبدالله و رقیه(ع):

 

مصرف بیمارستانی و آن نیز بر دو نوع است:

مهار فعالان علمی

مانند امید کوکبی نخبهء فیزیک، پس از 5 سال زندان و از دست دادن یک کلیه

 

مهار فعالان مدنی:

مانند هاشم خواستار نماینده معلمان دربیمارستان

 

و نیزمانند محمود صالحی فعال کارگری

 

و سرانجام، برای امنیت شغلی نابینایان!

 

(1) قرار شد دشنام، آن هم از این نوع اش ندهید،خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!

(2) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، تا “اعدام” شود هر آنکه نتواند دید!

 

سید احمد خاتمی: برخی می‌گویند آیا با وجود این اختلاس‌ها و بدحجابی‌ها و مشکلات باز هم باید از این نظام حمایت کرد؟ پاسخ آن است که بله باز هم باید حمایت کرد؛../انتخاب

* مجری صدا و سیما: بالا بروید پایین بروید سگ نجس است/ نگهداری گربه هم مشکل دارد. /اصلاحات نیوز

* رئیس سازمان محیط زیست دربارهء علت توقف کار این مدارس گفت مراجع دینی مدارس طبیعت را “غیرشرعی” و وزارت اطلاعات، بنیان‌گذاران آن را “توده‌ای” می‌داند./بی.بی.سی

* علم الهدی: عاقبت جفتک زدن و دست در دست دخترها داشتن اعتیاد است. /العربیه

 

 

کلمات قصار

اشاره: کلمات قصار، ضد کلمات حمار است!

 

* اينكه می‌گویند آفتاب حقيقت در پرده نخواهد ماند حرف مفتى است! فقط دست‌هاى ما مى‌تواند از پرده بيرونش بكشد… (برتولد برشت)

 

* آخرین شب مراسم سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین در شب شهادت زین ‌العابدین حضرت امام سجاد علیهما السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد./ پارسینه

تحشیهء فدوی: آخی؛ چرا آخرین شب؟خیلی خوش گذشت بخدا!؛ نمیشه دستکم یکماه دیگر تمدید شود؟ ثواب داره وا!

* ورود بی‌چادر و با آرایش به بیمارستان «بقیه‌الله» ممنوع است. /ایسنا

تحشیهء فدوی: شما مطمئن اید که اینجا حسینیه(ع) یا مسجد نیست، برادر ایسنا؟!

* دویچه وله – یک پژوهش: آلمانی‌ها برای سکس وقت ندارند. پنجاه و دو درصد شهروندان آلمان جزء کسانی هستند که به ماهی یک مرتبه هماغوشی اکتفا می‌کنند. تحقیقی در این زمینه آشکار می‌کند که کاهش دفعات معاشقه، ناشی از استرس و احساس عدم فراغت است. پنج سال پیش این نرخ پنجاه و شش درصد بود.

تحشیهء فدوی: این تعداد را برای معالجه، بفرستید به کلاس های قرآن برادر سعید طوسی، راه می افتند!

* پایگاه ساینس دایرکت: هشتاد درصد زنان حجاب دار کمبود ویتامین دی می‌گیرند./العربیه

تحشیهء فدوی: لکن بی سر و صدا، اعدام باید گردد!

* برایان هوک: اگر جهان در مقابل ایران نایستد هلال این کشور ماه کامل خواهد شد./العربیه

تحشیهء فدوی: خیالپردازی می کنید؟ قرار است حال حضرات را بگیرید و یا به آن باجگیران و قطاع الطریقان گرامی حال بدهی، برادربرایان؟!

* وزارت بهداشت عراق سه‌شنبه دهم سپتامبر سال جاری اعلام کرد که در پی فرو ریختن بخشی از گذرگاه عابر پیاده‌محل عبور عزاداران شرکت کننده در مراسم عاشورا در کربلا سی و یک تن کشته و نود و شش تن دیگر مجروح شدند. /العربیه

تحشیهء فدوی: حضرت(ع) بچه زبانی بفرماید که مهمان نمی خواهد؟!

* مامورانی که یک زن را ضرب‌وشتم کرده بودند، لوح تقدیر و هدیه نقدی گرفتند. /رادیو فردا

تحشیهء فدوی: کار را آن کرد که تمام کرد یعنی آن بانوی مضروب و مظلوم را باید یا اعدام یا دستکم بیست سی سالی، حبس میفرمودند!

 

تحشیهء فدوی: نفرمایید حاج آقا! آخر آبزیان در این وسط چه گناهی کرده اند!

دو طنز تصویری

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18سپتامبر المُجعّد از برجام الحرام سنه ترسائی2019

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com