نقش ژن و جن در جنگ قدرت جمهوری اسلامی

اکبر گنجی – خبرنامه گویا:

پس از انقلاب فرهنگی و باز شدن دانشگاه ها، در یکی از شهرها سمینار روانشناسی با حضور متخصصان برگزار شده بود. رسم بر این بود که کنفرانس ها با حضور و سخنرانی امام جمعه افتتاح می شد. پس از نطق امام جمعه، متخصصان بحث های تخصصی را آغاز می کردند. امام جمعه محترم – که نماینده ولی فقیه در استان هم بود- سخنرانی کرده و به احترام جمع در مقام ریاست می نشیند تا جلسه صبح به نماز جماعت و ناهار وصل شود. پس از سخنرانی و آغاز قرائت مقاله ها، امام جمعه رفته رفته در همان بالا خوابش می برد. یکی از متخصصان در حال قرائت مقاله اش درباره تأثیر ژن ها بر شخصیت و تربیت افراد بود (ژنتیک رفتاری: ژن ها در ايجاد رفتارها مانند: تهييج پذيری، تحريک پذيری ناگهانی، افراطی عمل کردن، هيجان طلبی، ماجراجويی و نوطلبی و بيماری های روانی مانند: اسکيزوفرنی، افسردگی دو قطبی و اوتيزم نقش تعيين کننده ای دارند). یکی از جوان های انقلابی و حزب اللهی اعتراض می کند که این سخنان با اسلام تعارض دارد و از نظر اسلام ژن ها هیچ نقشی در شخصیت و تربیت افراد ندارند. متخصص هم از مدعای خود دفاع می کند. حزب اللهی با شلوغ کاری ( آتش به اختیاری ) مانع ادامه سخنرانی می شود. مدیران جلسه هرچه می کنند نمی توانند حزب اللهی های انقلابی را آرام کنند. فعالیت آتش به اختیارها ، امام جمعه محترم را از خواب می پراند. مدیر جلسه برای آرام کردن معترض انقلابی و حزب اللهی های طرفدارش، از امام جمعه درخواست می کند که لطفا جنابعالی نظر اسلام را بفرمائید تا همه بهره مند شده و جلسه ختم به خیر شود. امام جمعه که در حالت خواب و بیداری نزاع ها را شنیده و کلماتی به گوشش خورده بود سخنانش را آغاز می کند. می فرمایند:”اما جن. ما یک سوره در قرآن به این نام داریم و علاوه بر آن در آیاتی هم از این موجود نام برده شده است“. سپس، یک ساعت درباره جن و نقش آن در شخصیت و تربیت انسان ها سخنرانی می کند. برای این که شیطان هم یکی از جن هاست و به روایت قرآن نقش بسیار زیادی در عالم- خصوصاً عالم انسانی و شخصیت افراد- دارد. امام جمعه محترم با سخنان اش نه تنها نزاع را می خواباند، بلکه نشاط خاصی به جلسه بخشیده و حتی جوانان انقلابی حزب اللهی هم یک ساعتی می خندند.

تخم جن های احمدی نژادی

این روزها بحث ژن بالا گرفته است. در همه وبسایت ها و فضای مجازی همه در این خصوص حرف می زنند. حتی برخی ادعای “پولدار شدن ژنتیکی” را نژادپرستانه به شمار آورده اند. پیشنهاد من این است که اگر از منظر تازه ای به مدعا بنگریم، شاید مسأله حل شود. شاید غرض از ژن ، جن بوده است.

به یاد داریم که مدتی برخی از نزدیکان احمدی نژاد به جرم جن گیری بازداشت شدند. گفته می شد که جن گیران احمدی نژاد به او- به نقل از رهبران اجنه- خبر داده بودند که به طور قطع آیت الله خامنه ای در یک سال آینده خواهد مرد. مشاوران احمدی نژاد به او گفته بودند محکم بایست که آقا در حال موت است و تو می توانی رهبر نظام شوی. البته پیش بینی جن گیران درست از آب در نیامد. چرا؟

برای این که آیت الله خامنه ای هم جن گیران خاص خود را دارد. افرادی که به این موضوع اعتقاد داشته و در جلسات جن گیری شرکت کرده اند، می گویند دشمنان یک فرد به جن های خود می گویند کار طرف را یکسره کن. جن ها هم طرف را قفل می کنند که کارش گره بخورد و آن بی چاره در همه موارد با بن بست روبرو می شود. بعد جن ها قفل یاد شده را در جای دور افتاده ای میان لجن ها مخفی می سازند. افرادی که به همراه افراد گرفتار در جلسات جن گیران- برای رفع مشکل و گشودن قفل ها- شرکت داشته اند، شهادت می دهند که جن گیر پس از طرح مشکلات لاینحل فرد گرفتار، جن خوب خود را احضار کرده و او را به دنبال پیدا کردن قفل بسته مخفی دشمنان می فرستد. پس از مدتی ناگاه قفلی لجن آلوده میان جمع پرتاب شده و بدین ترتیب، گره از مسائل و مشکلات فرد گشوده می شود. پیدا کردن قفل، شرط بر طرف شدن مشکلات است.

آیت الله خامنه ای هم نه تنها به وجود جن اعتقاد دارد، بلکه بر این باور است که دشمنانش برای ضربه زدن به او از اجنه هم استفاده می کنند. برخی از یاران نزدیک آیت الله خامنه ای، دائماً از طریق جن گیران- و جن های خوب شان- به دنبال کشف توطئه های دشمنان و پیدا کردن قفل هایی هستند که توسط جن های بد علیه آقا ساخته و در لجن های مناطق دور افتاده مخفی ساخته اند. به همین دلیل عمر آقا طولانی شده است. چون دائماً این قفل ها را کشف و خنثی می سازند.

وقتی احمدی نژاد متأثر از خبرهای جن گیران- و خبرهای امام زمانی مشایی- در برابر آیت الله خامنه ای ایستاد، پیروزی را قطعی به شمار می آورد. اما زور جن های طرف مقابل بر جن های احمدی نژاد چربید. در واقع، موازنه قوا کاملاً به زیان احمدی نژاد بود و او هم فاقد نیروی اجتماعی ای بود که کارش را پیش برد.

در زمانی که به اصطلاح انحراف احمدی نژاد اوج گرفت (یعنی زمان ایستادگی او در برابر آیت الله خامنه ای)، اصول گرایان ناجوانمردانه می کوشیدند تا احمدی نژاد را هم به اصلاح طلبان و فتنه گران- جنبش سبز- بچسبانند. یکی از بزرگان اصلاح طلب خطاب به یکی از بزرگان آن ها گفته بود: “لطفا تخم جن خودتان را به ما نچسبانید”.

سازمان اطلاعات سپاه جن گیر احمدی نژاد- عباس غفاری- را بازداشت کرد و مدتها در بند “دو الف” سپاه زندانی بود.کیهان نوشت که جن گیر دولت اعتراف کرد. پدر همسر همین جن گیر گفت که صادق لاریجانی هم از او استفاده کرده است. مدتی هم عبدالله رمضان زاده- سخنگوی دولت سید محمد خاتمی- را با عباس غفاری در یک اتاق زندانی کرده بودند. رمضان زاده وقتی با پرسش دوران زندانی شدنش با عفاری در اتاق بند “دو الف” سپاه روبرو شد، گفت:”مایل نیستم در مورد ایشان صحبت کنم“. اگر این جن گیر “تخم جن احمدی نژاد”، در آن دوران جنی ظاهر کرده باشد، رمضان زاده از آن سخن نگفته است.

فرهنگ معین “تخم جن” را به معنای کودک نا آرام، بچه زبر و زرنگ ، و لفظ محبت آمیز میان دوستان نزدیک به کاربرده است.

جن زدگی پیشرفته و تخم جن های رانت خوار

ممکن است خواننده گمان برد که این باورها و اعمال فقط و فقط در ایران وجود دارد. چند سال پیش در مقاله “خرافه باوری در جهان توسعه یافته و در حال توسعه” ، پس از بحثی نظری درباره خرافه باوری، به توضیح خرافه باوری رهبران و مردم آمریکا- بزرگترین تولید کننده علم در جهان- پرداختم. رجوع به سه شاهد زیر هم قابل توجه است:

الف- در سپتامبر ۲۰۱۳ هافینگتون پست گزارش داد که اکثریت بزرگ جوانان بین ۱۸-۲۹ در آمریکا به جادو شدن و کنترل روان توسط شیطان معتقدند.

ب- به گزارش تلویزیون ABC در سپتامبر ۲۰۱۶ ، اعتقاد به جّن و جّن گیری در آمریکا در اوج خود قرار دارد. همچنین کلیسای کاتولیک در آمریکا دارای دستکم ۱۰ جّن گیر است که به نقاط مختلف مسافرت می کنند.

پ- روزنامه تلگراف لندن نیز در سپتامبر ۲۰۱۶ گزارش داد که جّن گیری در آمریکا بسیار رونق دارد، و تعداد کّل کشیش‌هایی‌ که این کار را انجام می دهند ۵۰ می باشد. آن ها دلیل آن را خلأ فرهنگی – معنوی، اعتیاد به مواد مخدر و پورنوگرافی، و در نتیجه گسترش اعتقاد به شیطان می دانند.

به نزاع فضای مجازی و سیاسی این روزهای ایران باز گردیم. متأسفانه اینک به افراد معتقد به جن و جن گیری، که در چنان جلساتی هم شرکت داشته و دارند، دسترسی ندارم. اگر امکانی دست دهد از افراد معتقد به جن و دارای رابطه با جن گیران پرسشی خواهم کرد: آیا جن ها در رانت خواری هم نقش دارند و می توانند افراد جوان را میلیاردر سازند؟

اگر پاسخ آنان مثبت بود، عاجزانه اعلام خواهیم کرد: خواهشمند است تخم جن های خودتان را به ما نچسبانید. “ما” همه نیروهای معتقد به مبارزه غیر خشونت آمیز برای گذار به نظام دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر را شامل می شود. همه نیروهایی که مخالف فساد، رانت خواری و “امتیازات آقازادگی” هستند.