هشت مارس، روسری و چادر را دور بریزیم

بهرام رحمانی :

در قرن بیست و یکم، متاسفانه کره زمین خطرناک‌تر از گذشته در معرض تروریسم دولتی و غیردولتی قرار گرفته و همه شهروندان جهان در هر منطقه و کشوری، همواره در معرض تهدید و کشتار این تروریست‌ها هستند.

اکنون تعداد بی‌‌شماری از زنان ایزدی‌(شنگال) در دست داعش و دختران دانش‌آموز در دست بوکوحرام‌(نیجریه) اسیر هستند و به‌عنوان برده‌‌های جنسی، هم فروخته می‌شوند و هم با تجاوز اعضای این گروه‌های اسلامی – تروریستی روبه‌رو هستند.

اساسا حقوق و آزادی‌ها و برابری واقعی زن و مرد جهان‌شمول است از این‌رو، انسان‌های آزاد و انترناسیونال وظیفه آگاهانه دارند در هر جایی از جهان که نابرابری و تبعیض، سرکوب و جنگ، آپارتاید جنسی وجود دارد محکوم کنند.

امسال جنگ سوریه وارد هفتمین سال خود شده است که بیش‌ترین قریابنیان آن کودکان و زنان هستند. در این جنگ دولت‌های بزرگ سرمایه‌داری جهان هم‌چون روسیه، چین، اتحادیه اروپا، ناتو، آمریکا و منطقه‌ای مانند حکومت اسلامی ایران، عربستان سعودی، ترکیه و… مستقیم و غیرمستقیم دخیل هستند. حدود یک ماه و نیم است که ارتش فاشیست ترکیه با بسیج گروه‌های تروریستی هم‌چون داعش، القاعده، احرار الشام، جبهه النصره، ارتش آزاد سوریه و…، به کانتون عفرین حمله کرده است. اما در مقابل این جنگ تحمیلی ارتش ترکیه و حامیانش، یگان‌های مدافع خلق و در پیشاپیش همه یگان‌های مدافع زنان مقاومت تحسین برانگیزی از از خود نشان داده‌اند و یک ماه و نیم است که در برابر دومین ارتش بزرگ ناتو و گروه‌های تروریستی ایستاده‌اند. این یگان‌ها قبلا نیز داعش این هیولای اسلامی را در کوبانی و سپس در رقه شکست داده بودند.

ادامه مطلب