ویروس کرونا و تقابل دین و علم در ایران!

بهرام رحمانی :

فایلی صوتی از جلسه‌ روز پنج شنبه گذشته ستاد بحران قم منتشر شده، که عده ‌ای به نام طب اسلامی نیز حضور داشته و رهنمود می ‌دهند. این جلسه نشان ‌دهنده عمق فاجعه ‌ای است که مقابله با کرونا در قم و سراسر ایران در حال رخ دادن است.

سازمان بهداشت جهانی، به شدت در مورد حقه ‌بازانی که در بازار داغ کرونا در پی شکار شهروندان هستند هشدار داده است. به گفته این سازمان، این‌ ها افرادی مذهبی و خرافی هستند یا اهداف سیاسی دارند یا دنبال پر کردن جیب خود می‌ باشند. زیرا ترس شهروندان ناآگاه از دلایل بیماری منبع درآمد خوبی برای این افراد است.

از روز چهارم اسفند ماه با آمدن ویروس کرونای جدید به ایران، تا کنون مقایسه آمارهای رسمی با تجربه‌ های انسانی، بی‌ اعتمادی را افزایش داده و پنهان‌ کاری دولتی موضوع روز مردم تبدیل شده است. البته پنهان ‌کاری و دروغ گویی دولتی در مواجه با بیماری ‌های واگیردار موضوعی تازه نیست و به اندازه حاکمیت نکبت بار حکومت اسلامی سابقه دارد.

در این مورد روایت‌ های مردمی از پنهان ‌کاری دولتی مدام در شبکه‌ های اجتماعی بیان می ‌شود. مسعود مردانی، متخصص بیماری ‌های عفونی و عضو کمیته کشوری آنفلوانزا تخمین زده که ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت تهران تا آخر اسفند به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد. چندین سیاست مدار از جمله سعود پزشکیان، نایب رییس مجلس و غلامعلی جعفر‌زاده ایمن ‌آبادی، نماینده رشت در مجلس هم همراه با نگرانی ‌های مردمی گفته ‌اند که آمار و ارقام مربوط به مبتلایان به ویروس کرونای جدید بالاتر از رقم‌ های رسمی است.

به این ترتیب، حکومت اسلامی ایران، دین را در برابر علم قرار داده است به ویژه در رابطه با ویروس کشنده کرونا! واقعیت این است که حکومت اسلامی ایران با چنین تفکری بر جامعه ما حاکمیت دارد و هنوز کم نیستند از مردم جامعه فلاکت زده و اسلام زده ما، چنین خرافات و جنایات را پرستش می کنند!

پدیده هایی از جمله شیوع ویروس کرونا، با ایدئولوژی خرافی اسلامی و عملکردها و سیاست های ریاکارانه و دروغ حکومت اسلامی اجین شده اند؛ بدین معنا که خود حکومت اسلامی ایران میکروبی بسیار خطرناک و کشنده بحران زاست چگونه می تواند، مدیریت بحران را در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، عهده دار شود؟!

در ایران کرونا غالب جمعیت را ماسک‌ پوش کرده است. نزدیک به یک چهارم جمعیت تهران، اما به دلیل ناتوانی مالی امکان خرید امکانات بهداشتی را ندارد.

ادامه مطلب