پاسخ به نگرانی آقای محمد جواد ظریف

کورش زعیم :

آقای ظریف گرامی، شما در مصاحبه اخیرتان خطری جدی را هشدار دادید و اینکه همه سران نظام در یک قایق نشسته اند. ما این احتمال را سالهاست به دولت شما و دولتهای پیشین و نظام مقدستان تذکر داده ایم، که راه این نظام حکومتی راه نابودی ایران است. هر چه زمان بگذرد نجات میهن و دور کردن خطر دشوارتر و حتی غیرممکن می شود. ما اکنون در لبه تیغ هستیم که شما تازه تیزی آنرا حس کرده اید.

مگر یادتان رفته چگونه امریکا و هم پیمانانش با تحریک به خشونت انقلابی در ۵۷، ارتش ما را با بیرحمی تضعیف کردند، تجهیزات نظامی ما را از کار انداختند، بهترین فرماندهان ارتش و نیروی هوایی ما را که از بهترین ها در جهان بودند به کشتن دادند. آنگاه صدام حسین را که توسط خودشان تضعیف  شده بود تحریک به حمله به ایران کردند. ما در آن زمان هم پیش از اینکه دیر شده بوده باشد، به نظام مقدس شما هشدار دادیم و هشدار دادیم و هشدار دادیم، ولی دوستان شما همه مست انقلاب بودند و حواسشان نبود که خیمه شب باز رویدادها کی و کجاست!

بیست سال هم هست که از سقوط اخلاقی و فساد و فروپاشی اقتصاد و صنعت و کشاورزی و قاچاق و مواد مخدر و خطرات آن سوی مرز هشدار داده ایم. هر بار راهکار هم داده ایم. ما از فساد گسترده و ژرف در جمهوری اسلامی و کندذهنی و کم سوادی و نادانی و شهوت انباشت پول در سطوح حساس مدیریتی بارها هشدار دادیم.

ما از طرح ها و ائتلاف های برونمرزی درباره تمامیت ارضی ایران هشدار دادیم. ما طرح دادیم. ما درباره ادغام سپاه در ارتش برای کنترل فساد و افزایش کارآیی نظامی طرح دادیم. ما درباره گسترش فساد مالی و اخلاقی و ناکارآمدی در قوه قضائیه هشدار دادیم و طرح دادیم.

ما همچنین طرحهای جامع و کارشناسانه برای دفاع غیرعامل کشور، برای گسترش و کیفیت کشاورزی و برای نجات دهها هزار صنعت خوابیده یا ورشکسته دادیم. ما برای اشتغال بسیجیان بازگشته از جنگ طرح دادیم که اینگونه ابزاز دست بدخواهان نشوند و فشار روی بودجه کشور نباشند. ما برای اصلاح قوه قضائیه طرح دادیم، ما برای عدم دخالت نظامیان در اقتصاد طرح دادیم، ما برای حذف اعدام و زندان و همچنین بهبود وضع زندانیان طرح دادیم، ما برای تبدیل ایران به یک جاذبه بزرگ توریستی طرح دادیم، ما برای ایجاد صنعت هواپیمایی بجای آن فاجعه بزرگ ایران-۱۴۰ طرح دادیم. بی امان و بی وقفه طرح دادیم و همه رایگان و همه مورد تایید کارشناسان جهانی، ولی کو وطن پرستی؟ اگر نمی شد دزدید طرح مناسبی نبود.

بیست سال است که جمهوری اسلامی بر روی غارت علنی دارایی های کشور می چرخد، سرقت پول نفت، اختلاس از بانکها، دزدی و فروش میراث تاریخی، فروش خاک و آب و جنگلها، خشکاندن رودخانه ها، تالاب ها و دریاچه ها، اتلاف بودجه دولت در طرح های کلان غیرضروری و احمقانه فقط برای دزدی؛ و بدتر از همه بهانه دهی عمدی و آشکار به امریکا، اسراییل و عربستان برای موضعگیری علیه ایران و تحریم های کمرشکن فقط بخاطر سوء استفاده مالی از دور زدن تحریم ها و خالی کردن جیب مردم.

اکنون شما چیزی را علنی میکنید که ما سالهاست فریاد میزنیم و بخاطر آن بارها تهدید و احضار و بازداشت و  محاکمه و زندان شده ایم. نظام مقدستان چهل سال از عمر ملت را سوزانده و میلیونها نخبه و متخصص را با صدها میلیارد دلار سرمایه گریزانده. صدها میلیارد دلار هم توسط  عوامل نظام غارت و از کشور خارج شده و کشور یک سده به قهقرا رفته است. کاش نظام شما یک هزارم میهن دوستی نظام پیشین را میداشت که وقتی پی برد در کشور خرابی به بار آورده، برای جلوگیری از آسیب بیشتر خودش را کنار کشید و از مردم کمک خواست. آیا چنین شهامت و میهن دوستی در نظام مقدس وجود دارد؟ حتی با مقدس خواندن نظام حکومتی و نشستن جای خدا و پیامبر دین و ایمان را هم از ما گرفته اند. آیا سران نظام ایران را میهن خود می دانند یا فقط یکی از بلاد اسلام؟ آیا باید سرانجام تندیس احمد کسروی را با طلای ناب بسازیم و به او نیایش کنیم؟

ما بار دیگر پیشنهادی برای برونرفت از این منجلاب ویرانگر را، بدون آسیب به هیچ فرد خطاکار، ارائه داده ایم. این پیشنهاد تشکیل کارگروهی از نمایندگان طیف های مختلف به رهبری جبهه ملی ایران که همیشه از فساد و میهن فروشی بدور بوده: سه تن از جبهه ملی ایران، یک تن از هر کدام نهضت آزادی و شورای ملی مذهبی، و همچنین یک نماینده پاکدست که هیچگونه پیشینه سوء استفاده از مقام، فساد یا خشونت نداشته باشد از اصلاح طلبان، اصولگرایان و روحانیت، برای فراهم سازی شرایط انتخابات مجلس موسسان و تدوین یک قانون اساسی نوین، یا اگر ممکن باشد تغییرات بنیادین در قانون اساسی کنونی، است. پس از تدوین قانون اساسی که با استانداردها و اصول کشورداری مردم سالار و جدایی دین از حکومت و رعایت حقوق بشر همخوانی خواهد داشت آن را به بحث  همگانی و سپس به همه پرسی خواهیم گذاشت. این برنامه همگام با عفو عمومی مشروط خواهد بود و هیچ کس هدف مجازات یا انتقامجویی قرار نخواهد گرفت.

شما که یکی از انگشت شمار مسئولان باسواد و با وجدان ملی در نظام جمهوری اسلامی هستید، بزرگانتان را تشویق کنید تا دیر نشده و به مسیر بی بازگشت نیافتاده ایم، حتی برای نجات خودشان هم که شده، به این پیشنهاد بیاندیشند؛ تا هم مردم امیدوار شوند و هم بهانه از دشمنان سرزمین ما سلب گردد. این تصور خام که اگر جنگ خیابانی شود نیروهای سرکوبگر نظام پیروز خواهند شد را باید از مخیله خارج کنند. خودتان می دانید که در این صورت چه اتفاقات ناخواسته ای بویژه با دخالت بیگانگان رخ خواهد داد. نه روسیه نه سوریه یا لبنان و فلسطین به نظام کمک خواهند کرد و نه هیچ کشور دیگری. دوست و دشمن خواهان سرنگونی نظام مقدس هستند تا آرامش در منطقه و کشورمان حکمفرما شود. کشورهایی که برای منافع خودشان به شما لبخند می زدند، و خانواده های نیروهای سرکوبگر که اکثریت آنها هم ناراضی و حتی خشمگین هستند، به نظام پشت خواهند کرد. بدنه سپاه و ارتش ممکن است از فرماندهان اطاعت نکنند. از رویا و توهم بیرون آیند که میهن در خطر است. نگذارند بجایی برسد که مردم همه افراد نظام را دشمن خود فرض کنند و هرج و مرج خونین حکمفرما شود.

کورش زعیم

جبهه ملی ایران

تهران – ۴ تیرماه ۱۳۹۷خ