پایان افسانه چارلز مانسون، رهبر فرقه جنجالی و آمر قتل همسر پولانسکی

   بهرام رحمانی ;

چارلز مایلز منسون – Charles Milles Manson، رهبر فرقه نژادپرست مخوفی که افرادش در دهه 1960، به قتل‌های فجیعی در آمریکا دست زدند، شامگاه یک‌شنبه 19 نوامبر 2017، پس از 46 سال حبس در سن 83 سالگی در آمریکا درگذشت. او، به‌علت بیماری، از زندان به بیمارستان منتقل شده بود.

در ماه ژانویه، «مانسون» به‌دلیل خونریزی شدید روده به بیمارستان منتقل شد و به جراحی نیاز داشت اما پزشکان گفتند که او برای جراحی شدن ضعیف است و او به زندان Prison بازگردانده شد.

خبر درگذشت مانسون نخستین بار به نقل از خواهر «شارون تیت» در رسانه‌ها مخابره شد؛‌ او اعلام کرد که خبر را از مقامات مسئول دریافت کرده است.

در تاریخ جنایت‌های جهان افرادی بسیار خاصی هستند که با وجود اعمال وحشتناک‌شان تبدیل به یک اسطوره و بت می‌شوند، یکی از این افراد چارلز مانسون است، شخصی که تا زمان مرگش، به‌عنوان «قهرمان» بسیاری از نژادپرستان و گروه‌های تندرو در آمریکا محسوب می‌شد. اما خود مانسون پس از سال‌ها زندانی بودن، دیگر همان شخص قبلی نبود، مانسون یک نوازنده موسیقی بود که زمانی قصد داشت بزرگ‌ترین گروه راک دنیا را بسازد.

او از سنين 25 سالگی به بعد، به عقايد نژادپرستانه بسيار تندی روی آورد و پس از مدتی تلاش گروهی به نام «خانواده مانسون» را تشکيل داد، اعضای خانواده او اولين اعضای اين گروه بودند.

در سال 1971، مانسون به جرم هدايت اين گروه و دستور قتل حداقل 7 نفر به حبس ابد محکوم شد، شارون تيت يکی از بازيگران معروف دهه 60 نيز يکی از قربانيان اين گروه بود، مانسون هرگز اتهامات وارد شده به خود را نپذيرفت تا اين‌که در سال 1990، اعتراف کرد که دستور قتل چندين نفر را صادر کرده است، او پيرو عقيده‌ای به‌نام «هلتر اسکلتر» بود که اين نام را نيز از گروه معروف و افسانه‌ای «بیلتز» گرفته بود. جلسات دادگاه او بسیار جنجالی و پرهیاهو بود.

ادامه مطلب