چشم‌انداز‌ها (بخش اول)

محمدرضا روحانی :

اين مقالات چهار گانه مستند در تير ماه ١٣٩٢ نوشته ودر پژواك ايران منتشر شده است و در هفته أتى به ترتيب هر دو روز يك بخش ان را باز نشر خواهیم داد 

البته انگيزه باز نشر ان است كه خوانندگان نقاط ضعف وقدرت مطالب اين نوشته ها را همراه با چشم انداز امروز خود را بنويسند تا همه از نظرات يكديگر بهره گيريم .

ميهن تى وى در حد امكان تمام يا بخشى از نظرات رسيده را منعكس مى كند وخواننده هر نامى را كه خود مى خواهد بر مى گزيند تنها خواهش ان است كه در حدود موضوع مطروحة باشد لازم بذکر نیست که تنها نويسنده پاسخگوى نظرات خود در 

اين چهار مقاله است و ان چه ديگران در رد يا تا بيد اين مطالب بنويسند ومنتشر  يا پخش کنند  تنها نظرات ان هاست نه مواضع رسانه ميهن تى وی . بااين ارزو كه بذر كاشته شده در زمين يخ زده بيداد گاه زورمندان مسلط بر جهان وجان ما ودر شب يلداى تبعيد روزى ،روزگارى جوانه زند وايندگان بدانند كه(ما در ظلمت شب /زير بال وحشى خفاش خون اشام )چه كشيده ايم . 

حماسه ملی

به خاطر داریم که در شعبده‌بازی دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری نظام مقدس ولایت مطلقه فقیه رهبر معظم با دمش گردو می‌شکست. هنوز تشریفات مربوطه به اعلام آرا و رسیدگی شورای نگهبان قانون اساسی رژیم انجام نشده بود که مقام معظم ولایت مطلقه امر شتابان به میدان پریدند و از «اعجاز الهی» سخن گفتند.

نتیجه‌ی این معجزه آن که مردم یکبار دیگر چهره‌ زشت و رفتار ددمنشانه این رژیم خونریز را ابتدا در مقابل اعتراض‌های مسالمت آمیز، زندان کهریزک، کشتن نداها و بالاخره به بند کشیدن هزاران نفر در تهران و شهرستان‌ها و «حصر» خودسرانه نخست‌وزیر ۸ ساله دوران جنگ و رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی دیدند. آن حکایت ننگین هنوز بر صحنه است. اما امسال را خامنه‌ای سال «حماسه ملی و اقتصادی» خواند. برای تحقق این حماسه این بار رهبر زیاد عر و تیز نکرد. با چراغ خاموش پیش رفت. نه چک زد و نه چونه عروس آمد بخونه. یک رأس عمامه دار از خاموش‌خانه شورای امنیت ملی بیرون کشید. افسار زد و سوار شد. آخوندی که هم در جریان رسوای ایران گیت نقش واسطه داشت و هم در قتل‌عام‌ها برنامه ریز و سیاستگزار بود، هم مذاکرات هسته‌ای می‌دانست و هم به فرموده حکم حصر خودسرانه منتظری، کروبی و موسوی را مهر کرد….

روحانی در نامه به رهبری اعلام کرده بود که «همواره مطیع و همراه نظام بوده و اکنون نیز چنین است». این بیعت مجدد، موکد و صریح کافی به نظر نمی‌رسید. احمد جنتی روز نمایش انتخابات همراه چند فرمانده مهم سپاه آن تعهد را چهار میخه کرد که «رئیس جمهور آینده باید مطیع کامل رهبر باشد…» راست می‌‌گوید رابطه گوسفند و چوپان را در نظریه ولایت فقیه خمینی نخوانده‌ایم؟

خبرآنلاین ۹ تیر به درستی و از قول خاتمی نوشت « برنده انتخابات اصل انقلاب بود…» روز قبل حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی فرمانده سپاه گفته بود«… در انتخابات به نماینده رهبر رای‌ دادند.» بیرون کشیدن روحانی از صندوق رآی حماسه ملی خامنه‌ای نبود؟

تعریف اعتدال

می‌دانیم که روحانی قول داد یک دولت اعتدال برپا کند. مشکل در باب تعاریف است. این اختلاف ها هم رحمت است و هم زحمت. … تا این ددان بر تخت ستمکاری نشسته‌اند باقی خواهد ماند. جر و بحث، ریش و گیس به هم بافتن باب شیرینی است در بین طلاب. یک نمونه‌اش روز ۹ تیر به بازار عرضه شده که از آخرین تولیدات آقای پرویز سروری قائم مقام رهپویان انقلاب اسلامی است. او می‌گوید: « ما اعتدال را پیروی از خط امام و رهبری و حرکت در مسیر اسلام ناب و انقلاب اسلامی می‌دانیم.. آقای روحانی باید از مفهوم اعتدال که شعار آن را مطرح کردند تعریف درستی ارائه دهند…»

حضرت آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پرورشی امام خمینی روز ۱۴ تیر در مشهد نگرانی خود را برای دستیابی به «مفهومی چون اعتدال و عدالت و دیگر مفاهیم ارزشی و … » بیان کرده است.

آدمی که کارشناس در اختیار داشته باشد زود مشکل را حل می‌کند. بفرمایید برادر عباد که مشاو امنیتی و اطلاعاتی خاتمی بود منتظر خدمت است. سال‌ها عدالت اسلامی را در کشتار بدون احراز هویت ترویج کرده است. از پایه‌گذاران وزارت اطلاعات است. برادر عباد نقابش را بر می‌دارد می‌شود علی ربیعی که از طرف روحانی اقدام به تشکیل کار گروهی می‌کند «برای تعریف مبانی گفتمان عدالت…»

مسئله مالکیت کشور

روحانی اهل توکل است و روز ۱۵ تیرماه راه پیشرفت را کشف می‌کند که «این مملکت متعلق به  امام زمان است و اهل بیت و باید با توسل کارها را به پیش برد.» روزنامه شرق

گرفتاری آن است که خبرگزاری حوزه سال گذشته در چنین روزهایی خبر داده بود که «بیش از سه هزار مدعی دروغین امام زمان در زندان هستند…» و سایت قم فردا نوشته بود که «در آستانه عید نوروز امسال بیش از ۲۰ تن در مسجد جمکران مدعی شدند که امام زمان هستند و دستگیر شدند.»

قبلاً مصطفی برزگر گنجی دادستان عمومی وانقلاب قم گفته بود ۵ نفر که مدعی امام دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم هستند، دستگیر شدند. در میان این همه مدعی و امام خامنه‌ای که خود را نایب امام می‌داند چه کسی به روحانی کمک خواهد کرد؟ بدبختی آنست که هنوز عدالت اسلامی به ادعای این چند هزار نفر مدعی رسیدگی نکرده و روحانی نمی‌داند مملکت متعلق به کدام یک از آن‌هاست. بگذریم حل مسأله مالکیت کشور برای یک اهل لباس که در انگلیس دکترای حقوق گرفته کار شاقی نیست.

چیدمان فتنه و انحراف

این روزها رقابت‌ها فشرده‌ می‌شود. بحث شیرین «چینش» و «چیدمان» باز شده است. حسین شریعتمداری نماینده ولی فقیه در کیهان درباره وزاری روحانی «بعید می‌داند به اصحاب فتنه فرصت حضور در دولت خود را بدهد…» ۱۶ تیر، ده روز قبل از او فقیه‌الوزرا، عسگر‌اولادی هشدار داده بود که «روحانی باید مراقب جریان فتنه و انحراف باشد…» اما حجت‌الاسلام و‌المسلین مجید انصاری عضو مجمع‌روحانیون مبارز با این معیارها سرسازش ندارد. روز ۱۵ تیر در جلسه یادبود «شهادت» آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی صدوقی در یزد که در حضور خاتمی رئيس جمهور سابق و نواده حضرت امام برگزار شدند با لفظ مبارک فرمودند «نود‌درصد آن‌چه به عنوان معیارهای اسلامی در گزینش ها صورت می‌گیرد خلاف دین است…» فعلاً طبق عادت و سنت رقابت و رفاقت ادامه دارد. این هر دو برای حفظ نظام است نه ناتوان کردن و آسیب‌پذیر شدن آن در برابر دشمنان. در چنین شرایطی یکی از رهبران فتنه، جناب مهندس میرحسین موسوی نخست‌وزیر قبلی به علت شدت بیماری قلبی به بیمارستان می‌رود. روز یازده تیر از بستری کردن او خودداری می‌کنند. سهم این بیمار از عدالت اسلامی فعلاً حصر است. او را برمی‌گردانند به زندان. به نظر می‌رسد شاخ رهبر انحراف جناب رئیس جمهور دکتر محمود احمدی‌نژاد به همت قوه قضاییه شکسته خواهد شد.

ادامه دارد