یادداشتی بر سخنان جمعه 6 آذر دکتر هودشتیان

 

حسین عرب :

سخنان شما تحت عنوان ” افت و خیزهای خیزش های مردمی از تیر 78 تا آبان 98  ، نقاط قوت و ضعف های آن ” در روز جمعه 6 آذر 98 با آقای بهبهانی در تلویزیون میهن را با دقت و حداقل برای دو نوبت گوش کردم،

گفته می شود بزرگترین اختراع ادیسون ، اختراع فرآیند اختراع بود، و در تحولات اجتماعی ، لنین کسی بود که فرآیند تحول در یک جامعه را ابداع کرد. چرا که با نظریه تحول او، حزب کمونیست علیرغم نسبت کم نیروی کارگر در روسیه، قدرت حکومت را غصب و حفظ کرد.

لنین معتقد بود، هیچ تحولی در جامعه اتفاقی نیست و حتی اگر بنظر اتفاقی  برسد، در پشت آن گروهی با برنامه مشغول فعالیت بوده اند . لذا برای هر تحولی در قدم اول لازم است یک نظریه تدوین و اعلام شود، نظریه بایستی بر اساس شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، و اقتصادی کشور توسط ایدئولوگ های هر جهان بینی مطالعه و تهیه شود. در قدم دوم ، بایستی ستادی برای سازماندهی و پشتیبانی تحول تشکیل شود، که وظایف آن در چارت زیر آمده است، و همچنین در آخرین قدم تا گذر از نظام قدیم به جدید، جبهه عملیاتی و نیروهای صف هستند که مراحل اقدامات آنها در دیاگرام صفحه بعد درج شده است.

پس از ذکر مقدمه به توضیح بندهای گفتگوی شما با آقای بهبهانی می پردازم:

  • رهبری،

تهیه، تدوین، و اجرای ایستگاه های مختلف تحول، مستلزم تشکیل گروه های کار، تقسیم وظایف و مسئولیت ها، دریافت بازخورد از پیشبرد امور و حک و اصلاح در روند پروژه تحول است، ساختار تحول همچون تمامی سازمان ها به اتاق فکر  نیازمند است، و در راستای هماهنگی میان اتاق فکر، ستاد ، صف و ساختن برند از تحول ، و ارائه لگوی تحول به یک رهبر معنوی با ویژگی هائی بشرح زیر نیاز است:

ادامه مطلب

 و همچنین

 لینک مرتبط با پروژه تحول در ایران