بر سر «نه به کلیت جمهوری اسلامی» متحد شویم!

فیروز نادری :

 از آنجا که به چهلمین سالگرد تاسف‌بار رژیم نزدیک می‌شویم، بیایید حول هدف مشترک پایان دادن به یکی از تاریک‌ترین فصل‌های تاریخمان متحد شویم و برای رساندن ایران به سکولار دموکراسی تلاش کنیم‌. اختلافات گذشته و اولویت‌های متفاوت را به کناری نهیم و روی آن‌چه توافق داریم متمرکز شویم.

       نه به نقض حقوق بشر شهروندان ایران. نه به فساد فراگیر حکومتی. نه به سوء مدیریت مداوم منابع ایران. نه به تلف کردن بزرگ‌ترین سرمایه‌ ایران: جوانان کشور. نه به دخالت‌های ماجراجویانه‌ جمهوری اسلامی در برون مرز. نه به کلیت جمهوری اسلامی!

       مسیر پیروزی مستلزم اتحاد همه‌ نیروهای آزادی‌خواه ایران است، بدون توجه به جمهوری‌خواه یا مشروطه‌طلب بودن. آن‌ها (و همه‌ ما) لازم است که در کنار هم باشیم تا بتوانیم این حکومت ویرانگر را به پایین بکشیم. همدیگر را تخریب نکنید؛ خشم و انرژیتان را متوجه دشمن مشترک کنید.

       من از رئیس‌جمهور ترامپ به دلایلی که مربوط به ایران نیست حمایت نمی‌کنم. اما من از سیاست‌های او که به هدف تضعیف جمهوری اسلامی باشد حمایت می‌کنم به شرط آن‌که حمله‌ نظامی در کار نباشد و تحریم‌های اقتصادی مردم عادی را بیشتر از این تحت فشار قرار ندهد.

       من از حق مردم برای تظاهرات جسورانه و نافرمانی مدنی پشتیبانی می‌کنم. همچنین بر این باورم که حمایت آمریکا، چه جمهوری‌خواه چه دموکرات، به مبارزه‌ مردم ایران برای رسیدن به آزادی کمک می‌کند. حمایتی که در سال 1388 نبود و فرصتی که از دست رفت.