دروغهای امروز سخنگوی قوه قضائیه در مورد نرگس محمدی و زندان زنان

 

شیرین عبادی  :

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نرگس محمدی را به دروغ متهم کرده و گفته است او مبتلا به کرونا نشده است!

این سخن وقتی گفته می‌شود که نرگس محمدی در زندان به بی‌توجهی نسبت به درمان خودش و ۱۱ زندانی دیگر اعتراض کرده و شرایط بیماری شان را چنین شرح داده است: «خستگی مفرط و درد ناحیه شکم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی بدون دارو و درمان و تغذیه مناسب روی تختها افتاده ایم .عدم امکانات پزشکی ،عدم فضای مناسب برای قرنطینه برای ورودی های جدید و عدم کنترل سلامتی آنها موجب شیوع ویروس کرونا در بند گردید که جای تامل دارد.»

آیا این شرح دروغ است؟ اگر اینطور است غلامحسین اسماعیلی همین امروز با یک خبرنگار مستقل به زندان برود و از شرایط زندانیان بند زنان زندان زنجان گزارشی مصور تهیه کند که نشان دهد چه کسی دروغ می‌گوید! آیا دروغ است که این زندانیان به شکم ‌درد و خستگی مفرط و نفس تنگی مبتلا شده‌اند؟ آیا دروغ است که تغذیه نامناسب دارند؟

سخنگوی قوه قضائیه باید شرم کند از دروغ گفتن درباره عده‌ای که اسیر جمهوری اسلامی شده‌اند! اینها نه دین و ایمان سرشان می‌شود نه انسانیت!

و این اولین بار نیست که سران و مدیران قوه قضائیه نرگس محمدی را به دروغگویی متهم می‌کنند. بار قبلی که چنین اتهامی به او زدند وقتی بود که با کتک و دروغ و فریب او را از زندان اوین به زندان زنجان تبعید کردند.

وقاحت سخنگوی قوه قضائیه وقتی عیان می‌شود که می گوید ما بین زندانیان تبعیض قائل نمی‌شویم!

معلوم نیست قرار بود چه کار دیگری انجام دهند که ثابت شود تبعیض در بنیان قوه قضائیه ریشه دارد!

آیا حسین فریدون، برادر حسن روحانی که حکم زندان داشته، این روزها در زندان است؟ این تبعیض نیست؟

آیا شبنم نعمت زاده، دختر وزیر سابق صنایع با محکومیت ۲۰ سال زندان به دلیل فساد در زندان است؟ آیا مفسدان و اختلاس‌گران حکومتی در زندانند؟

یا فقط کسانی در زندانها مانده و با بیماری و سختی زندان و شرایط غیرانسانی دست و پنجه نرم می‌کنند که حرف از حق و عدالت زده‌اند؟!