رضا شهابی و همه زندانی سیاسی و اجتماعی را با مبارزه و قدرت طبقاتی خودمان آزاد کنیم!

بر اساس گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای این واحد، برای جلوگیری از ضبط ملک وثیقه گذار توسط دادستانی همراه با تعدادی از اعضای سندیکا و خانواده و دوستان ساعت شش و بیست دقیقه بعد از ظهر روز هفدهم مرداد به زندان رجایی شهر مراجعه کرد و در نهایت در روز 18 مرداد در زندان رجائی شهر زندانی شد. در اطلاعیه دیگری از این سندیکای آمده است؛ با وجود اینکه مرخصی پزشکی جزء ایام زندان محسوب میشود دادستانی پنج ماه از مرخصی پزشکی این کارگر حقطلب زندانی را که پیش از این مورد تایید پزشکی قانونی قرار گرفته بود؛ غیبت محسوب کرده است. علاوه بر این در حین گذراندن زندان با پرونده سازی مجدد، دادگاه شهابی را یکسال دیگر محکوم به حبس کرده است که بلافاصله پس از محکومیت قبلی به اجرا در میآید و شهابی باید یکسال و پنج ماه دیگر و تا مورخ 18/10/97 در زندان باشد.

رضا شهابی در 22 خرداد 1389، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و پس از تحمل 19 ماه شکنجه های روحی و جسمی در انفرادی 209 اوین، به شش سال حبس و پرداخت مبلغ هفت میلیون و پانصد هزار تومان جریمه نقدی و پنج سال محرومیت از تلاش برای تشکلیابی کارگران، از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب محکوم گردید.

این فعال کارگری، به دلیل شکنجههای نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت و همچنین بازجوییهای طاقت فرسا از ناحیه گردن و کمر آسیبهای جدی دید اما مسئولان قضایی با درمان وی در خارج از زندان مخالفت کردند تا این که وی، اجبارا در سه مرحله دست به اعتصاب غذا زد و به علت وخامت جسمانی به بیمارستان منتقل گردید.

این عضو هیئت مدیره سندیکای کارگری؛ در دو مرحله از ناحیه گردن و کمر تحت عمل جراحی قرار گرفت و با تایید پزشکی قانونی و برای طی مراحل درمانی، مرخصی پزشکی گرفت.

سندیکای کارگران شرکت واحد، این اقدام را محکوم و خواستار آزادی بدون قید و شرط رضا شهابی و تمامی کارگران و معلمان دربند و لغو احکام زندان برای ابراهیم مددی و داود رضوی دو عضو دیگر سندیکای واحد که هر کدام 5 سال حکم دارند، شده است.

در چنین شرایطی فشار بر فعالین کارگری مدام در حال افزایش است، برای شاهپور احسانی راد حکم قرون وسطایی شلاق صادر شده است، معلمان زندانی؛ محسن عمرانی، اسماعیل عبدی که در زندان هستند وضعیت ناگواری به سر می برند، محمود بهشتی لنگرودی هم هر لحظه ممکن است که به زندان بازگردانده شود، علاوه بر اینها محمود صالحی، طاهر قادرزاده، رضا مسلمی و چند نفر دیگر هم احکام زندان را در پرونده خود دارند.

ما امضاءکنندگان این بیانیه، همانند سازمانها و گروه های کارگری، خواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری فعالین کارگری، معلمان زندانی و توقف احکام ضد انسانی بر علیه فعالین و زندانیان سیاسی و اجتماعی هستیم. تحقق نهایی این اقدام سیاسی و اجتماعی، تنها از عهده جنبش کارگری و متحدان آن و همه نیروهای آزادیخواه، برابریطلب، عدالتجو و ضد تبعیض و استثمار برمیآید تا متحدانه و یک صدا علیه حکومت اسلامی، تاکید کنند که: به سرکوب و سانسور، زندان و اعدام، فقر و فلاکت و استثمار پایان دهید، ما دنیای آزاد و برابر را برای همگان آرزومندیم و در راستای تحقق این آرزوهایمان تلاش و بیوقفه پیکار میکنیم!

 

 

14/08/2017

آدرس تماس: bahram.rehmani@gmail.com