شکنجه اسماعیل بخشی , زخم عمیقی است دگرباره بر پیکر جامعه انسانی – همراه با لیست دوم

!به افکار عمومی, عفو بین الملل و نهادهای کارگری

اسماعیل بخشی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه در نامه ای به مسئولین جمهوری اسلامی به اعمال شکنجه وحشیانه در دوران بازداشت خود اعتراض کرده و خواستارمناظره با وزیر اطلاعات بعنوان مسئول این اقدامات ضد انسانی شده است. افشاگری جسورانه اسماعیل بخشی بسرعت رسانه ای و موجی از حمایت های نهادهای کارگری, فعالین سیاسی و مدنی, دانشجویی و معلمان را دربرگرفته است. مسئولین اطلاعاتی هم اکنون با فشار بر او و خانواده اش در صدد هستند تا بخشی را از ادامه افشاگری بازدارند. به او اتهام دروغ پراکنی میزنند و میکوشند تا پرونده اتهامی جدیدی را برایش باز کنند.

مقوله شکنجه در جمهوری اسلامی نه پدیده ای نوظهور که به قدمت حضور آنان در حاکمیت سیاسی میباشد. قریب چهل سال شکنجه آزادیخواهان و برابری طلبان, فرهیختگان و هنرمندان در پرونده ناپاک حاکمیت ثبت شده است. بازداشت شدگان, زندانیان سیاسی و عقیدتی همواره سایه مرگ و شکنجه و فشارهای روحی و روانی را بر سر خود داشته اند و دههاهزار قربانی, دست آورد این حاکمیت برای مردم کشورمان بوده است.

بی شک اعتراضات بین المللی میتواند بر افشای هر چه گسترده تر اعمال وحشیانه حاکمان اسلامی بیانجامد و به اسماعیل بخشی, سپیده قلیان و علی نجاتی و سایر حامیان و فعالین کارگری زندانی یاری رساند.

ما فعالین سیاسی, اجتماعی و فرهنگی شکنجه اسماعیل بخشی و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی, فعالین کارگری, دانشجویی و معلمان را بشدت محکوم کرده و خود را در کنار اسماعیل بخشی و یاران دادخواهش میدانیم.

ما وجدانهای آگاه جامعه بین الملل را به اعتراض علیه مسئولان جمهوری اسلامی و پدیده شکنجه در زندانهای سراسر کشورمان فرا میخوانیم.

ادامه مطلب