عملیات ژانگولر و شامورتی بازی

 

مهدی اصلانی :

انتخابات ۱۴۰۰ نباید «بی‌رونق» برگزار شود.
«رونق» مضمونی است کاسبکارانه و کاربردی معامله‌گرانه و اقتصادی دارد، تا واژه‌ای با مفهوم سیاسی. در دهه‌ی پنجاه و در عروسی‌ی برادرم، ارکستری که قرار بود به اجرای برنامه بپردازد سر قیمت دبه در آورد و با داش‌امیر برادر بزرگم که صاحب جشن بود اختلاف پیدا کرد و قضیه بالا گرفت. داش‌امیر هم به سرکرده و رهبر ارکستر گفت: هری بزنید به‌چاک، نخواستیم! و رو به برادر دیگرم کرد و گفت: تیز بپر برو سه‌راه سیروس پیش میکائیل، و از قول من بهش بگو یه دسته مطرب روحوضی با سیاه‌بازی و ژانگولر و شامورتی‌باز از بنگاه شادمانی‌اش روونه مراسم کنه.
سه راه سیروس شد نوستالژی و از مهدی مصری و سید حسین یوسفی و سعدی افشار که خوشنام بودند و شریف و برایمان شادی به ارمغان می‌آوردند هیچ نماند. در عوض یه‌مشت تارنمای امنیتی و نیمه‌حکومتی در نقش بنگاه شادمانی‌ی سیدعلی خامنه‌ای هر وقت کفگیرشان ته‌دیگ می‌خورد به سراغ جنگولک‌کار و شامورتی‌باز اعظم می‌آیند که با عملیات ژانگولر برایشان عضله بیاد!
مستقل‌آنلاین که تارنمایی است غیر مستقل، نیمه‌امنیتی‌حکومتی و مدیر مسئولش از اعضای کمیسیون امنیت مجلس اسلامی است، در آغاز گپ‌و‌گفت با فرخ نگهدار، او را این‌گونه معرفی می‌کند: «فرخ نگهدار کنشگر سیاسی چپ‌گرا که به فعالیت سیاسی در چهارچوب نظام اعتقاد دارد.» نگهدار در این گپ‌و‌گفت خودمانی فرموده: «نگرانی عمده من این است که انتخابات ۱۴۰۰ نه تنها در کاهش سطح نارضایی عمومی بی‌اثر باشد، بلکه بر حدت و عمق آن بیافزاید»