فشار بر وکلا همچنان ادامه دارد و این قافله‌ی ظلم و بی‌عدالتی را سر ایستادن نیست

مصطفی ترک همدانی نیز به جمع وکلای زندانی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران پیوست. اونیز همچون محمد نجفی، نسرین ستوده، مصطفی دانشجو، امیرسالار داودی، مسعود شمس نژاد، قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی در راستای دفاع از حقوق موکلین اش گرفتار محاکمه ای ناعادلانه و حبسی ناعادلانه تر شده است. این وکیل دادگستری نه تنها به حبسی ناعادلانه که به تحمل ۴۰ ضربه شلاق نیز محکوم شده است که هرچند اجرای آن به مدت یکسال تعلیق شده است و جای امیدواری است که هیچگاه به مرحله اجرا در نیاید. لکن صدور چنین حکم موهنی فی نفسه شرم آور و مایه ننگ دستگاه قضاست. ضربات شلاقی که قرار بوده نه فقط بر پیکر وکیل مصطفی ترک همدانی که بر پیکر عدالت خواهان و مدافعان حقوق مظلومان وارد شود.

تریبون آزاد وکلا کلیه احکام صادره علیه وکلای آزاده و مستقل دادگستری را که در راستای عمل به وظایف حرفه ای شان صادر می شود را مایه ی ننگ و شرم دستگاه قضائی می داند که سالهاست وظیفه ذاتی خود، همانا عمل به قانون و اجرای عدالت را به فراموشی سپرده و در خدمت قدرت حاکم و نهادهای امنیتی در آمده است.

تریبون آزاد وکلا هرگونه فشار، تهدید، تحقیر، صدور احکام محکومیت به حبس، شلاق، تبعید، ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از وکالت وکلای دادگستری را به شدت محکوم می کند و از کانون های وکلای دادگستری مجدانه می خواهد که همچون سایر نهادهای مدنی به حمایت از حقوق حرفه ای اعضای خود برخاسته و اجازه ندهند که بیش از این عرصه دفاع و وکالت تنگ و تنگ تر شود.

تریبون آزاد وکلا از مسئولین قضائی می خواهد که به خود آیند، به شأن قضا و قضاوت احترام بگذارند و در جهت احقاق حقوق عامه، عمل به قانون و اجرای عدالت قرار گیرند که غیر از این انتظاری از دستگاه قضا نیست.

تریبون آزاد وکلا