«نشاید که نامت نهند آدمی»!

http://www.savepasargad.com/

درحالی که خبرها حاکی از خالی بودن بیشتر مساجد، تکیه ها، و «مصلی» هاست، حجت الاسلام عباسعلی اختری این هفته اعلام کرده که در حال ساختن 228 مصلی  جدید، و طراحی 822 مصلی برای آینده ای نزدیک هستند. (1) او در سخنان خود همین طور از اهمیت نماز گفته و از همگان خواسته که برای رضای خدا و پیامبر برای نماز به این مناطق بیایند. این مصلی ها که در بهترین مناطق شهرها و با هزینه های بالایی ساخته می شود بیشتر از آن که برای نماز باشند برای برنامه های سیاسی ـ تبلیغاتی حکومتی ست. در عین حال حکومت وقتی به متقاضیان نمایشگاه ها اجازه رسمی می دهد که دراین مصلی ها برنامه بگذارند. هزینه اجاره نمایشگاه های غیرمذهبی در این مصلح ها سرسام آور است فرضا برای نمایشگاه کتاب در یک مصلی در تهران چیزی بین 4 تا 7 میلیارد تومان باید پرداخته شود. (2)

به گفته عباسعلی اختری «در 885 شهر ایران هر هفته نماز جمعه برپا می شود، 885 امام جمعه موقت در ایران وجود دارد و 43 هزار تن اعضای ستاد اقامه نماز جمعه در کشور هستند» 

سران «حکومت عدل جمهوری اسلامی» با وجود هزارها تکیه و مصلی و مسجد و «امامزاده های جدیدالتاسیس»! و هزینه های سرسام آور آن ها که از جیب مردمان پرداخت می شود، باز هم همچنان از این نوع اماکن می سازند و «بی خبر از محنت» میلیون ها تن از مردمانی هستند که زیر خط فقرند و یا در کارتون ها و گورها زندگی می کنند.

———————

ساختن مصلی های جدید

قیمت اجاره مصلی ها برای نمایشگاه ها