پارازیت اندازی های جمهوری اسلامی و مرگ دلفین ها

پس از سال ها که از مرگ صدها دلفین در خلیج فارس می گذرد، یکی از مسئولان در سازمان شیلات اعلام کرده که جنگ الکترونیکی و امواج الکترونیکی علت مرگ دسته‌جمعی دلفین‌هاست. او می گوید: «در همان سال های اولی هم که دلفین ها می مردند این را گفتیم اما کسی ما را باور نکرد»!

    این گفته مسئول شیلات پس از تحقیقات اخیر کارشناسان انگلیسی است که گفته اند مرگ دسته جمعی دلفین های سواحل خلیج فارس و دریای عمان به دلیل امواج الکترونیکی بوده است.

    مرگ دسته جمعی دلفین ها در سواحل خلیج فارس در سال 83، 86، و 89 بیش از 500 کشته داشت؛ دلفین ها خود را به ساحل انداخته و جان می سپردند.

    در آن زمان بیشتر گزارش های رسمی در ایران آن را نشست آلودگی های نفتی ودیگر آلودگی های دریایی و یا صید غیرمجاز عنوان کردند. و هیچ مسئول دولتی سخنی از «امواج الکترونیکی» نمی گفت.

    جنگ الکترونیک یا «جنگال» اصطلاحی نظامی و بیانگر کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیس است در ارتباطات رادیویی، ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی، انداختن پارازیت ها در رادیو تلویزیون ها،  و شنود (استراق سمع ) و اختلال در هدایت موشک ها،  و غیره.

    روز گذشته گزارشی که در خبرگزاری فارس در این مورد آمده، «جنگ الکترونیک» در خلیج فارس را به حساب کشورهای دیگر گذاشته شده است. در حالی که اگر که این «جنگ» را کشورهای دیگر راه انداخته اند چرا در همان سال های گذشته که مسئولین شیلات این مساله را مطرح کردند هیچ مقام رسمی صدایش را در نیاورد. و حالا که قضیه به وسیله ی کارشناسان انگلیسی جهانی شده پای کشورهای دیگر را به میان می کشند.

    از آنجایی که «پارازیت» هم یکی از ابزار «جنگ الکترونیک» شناخته شده اکنون می توان به یقین گفت که جمهوری اسلامی در گسترش جنگ الکترونیک نقشی اساسی داشته است؛ حداقل همگان شاهدند که پارازیت اندازی های جمهوری اسلامی، به ويژه اواخر دهه هشتاد، چه به روز سلامت انسان و حیوان و گیاه در مناطق مختلف ایران آورد،  به طوری که کارشناسان محیط زیست این نوع پارازیت گسترده دولتی را «هولاکاست پارازیتی» نام نهادند. در همان سال های 88، 89، سردار کوثری در گفتگویی با نشریه همشهری جوان ضمن حمایت از امواج پارازیت ماهواره ای ، ارسال پارازیت از سوی حکومت اسلامی را نشان دهنده توانمندی نظام اسلامی دانست.(1)

 

1- http://www.savepasargad.com/2010%20may/Holocaust-parazit.htm