چندین گردشگر اصفهانی در ایران ناپدید شده اند

بنیاد میراث پاسارگاد

بنا بر گزارش خبرگزاری های داخلی چندین گردشگر اصفهانی که قصد بازدید از منطقه «ویژدرون ملکشاهی» در استان ایلام را داشتند، در مسیر رسیدن به این منطقه ناپدید شده اند. خبرگزاری های متفاوت تعداد این افراد را بین 10 تا 15 نفر گزارش کرده اند. به گفته سازمان هلال احمر، با این که سه روز از غیبت این افراد می گذرد هنوز هیچ اطلاعی از آن ها در دست نیست.

ويژدرون، دره ای ست در بیست کیلومتری شهر ایلام، و در کنار سد «چم گردلان». برخی نگرانی ها به خاطر سرریز شدن آب سد و بالا رفتن آب رودخانه و احتمال غرق شدن گردشگران در رودخانه است.

گم شدن پانزده گردشگر ایرانی و بی تفاوتی مسئولین دولتی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نشانه ی روشن دیگری ست بر ناکارآمدی این حکومت در جذب گردشگران خارجی. به راستی چگونه می شود به کشوری که قادر به حفظ جان گردشگران خودی نیست بتواند محل امنی برای گردشگران خارجی باشد.

سال هاست که مسئولین دولتی در ایران مدعی اند که می توانند وضعیت گردشگری ایران را سر و سامانی دهند و تعداد گردشگران را بالا ببرند.  اما ایران همچنان از نظر تعداد ورود گردشگر به ويژه گردشگران غربی در آخر فهرست گردشگری قرار دارد.

http://www.savepasargad.com/