چه کسانی از حمله طبرزدی به رضا پهلوی، سود می برند؟!

نویسنده: بهنام منصوری

در چهل سال گذشته، هیچ روز مانند امروز جمهوری اسلامی این حجم از فشار داخلی و خارجی را احساس نکرده بود. بی کفایتی دولت وقت در کنترل شرایط اقتصادی، رها شدن بازار ارز در دستان دلالان، شهوت نیروهای نظامی برای جنگ با آمریکا، دستور عدم مذاکره با آمریکا از سوی آیت الله خامنه ای، عدم توانایی فروش نفت بدلیل تحریم های سنگین آمریکا و پررنگ شدن تهدید جنگ علیه ایران، موضوعاتی نیست که جمهوری اسلامی، تاب تحمل آن را داشته باشد.
با وجود همه پتانسیل ها برای سرنگونی رژیم، همچنان اتحاد و همگرایی جریانات و گروه های اپوزیسیون، حلقه گم شده براندازی است. در 40 سال گذشته، هیچ گروه و سازمانی را نمی بینید که با اتحاد علیه رژیم مخالف باشد، اما تا امروز شاهد کمتر ائتلاف و اتحادی هستیم که منجر به نتیجه درخوری شده باشد. حال آنکه فارغ از هرگونه اتحاد، حتی در برخی موارد مشاهده می شود که چهره‌های شناخته شده اپوزیسیون به اشتباه یکدیگر را به توهین، تمسخر و تهمت مخاطب قرار می دهند. اگر چه این ترفند از سوی تمامی جریانات اپوزیسیون به عنوان «حربه دستگاه ج.ا برای اختلاف افکنی میان اپوزیسیون» شناخته شده است اما متاسفانه همچنان باعث تلفات در میان مخالفان می شود.
در آخرین مورد، حشمت طبرزدی، چهره شناخته شده اپوزیسیون داخل کشور، در واکنش به حملاتی که از سوی «طرفداران رضا پهلوی» به او شده، به شدت به رضا پهلوی می تازد و به او حمله میکند. در این فایل صوتی، طبرزدی با ادعای «عدم توانایی رضا پهلوی برای برگزاری یک فراخوان در داخل کشور» اظهار می کند: «اگر فکر کردید که مبارزین داخل دارند زندان می روند و هزینه می دهند که دوباره خاندان پهلوی بیایند سرکار، کورخواندید». او همچنین در اظهاراتی بی سابقه با حمله به حزب مشروطه و مشروطه خواهان، ایشان را «پهلوی خواه» معرفی کرد و محمدرضا پهلوی و رضا شاه فقید را دو تن از «ناقضین قوانین مشروطه» خواند.

نکته جالب توجه آنکه، اگرچه خود طبرزدی در این فایل صوتی بر تاثیرگذاری نیروهای سایبری رژیم در حملاتی که از طرف «طرفداران رضا پهلوی» به او شده، تاکید میکند، اما همچنان در زمین سایبری ها توپ زده و اظهارات چند کانال «پادشاهی خواه» و یا «سلطنت طلب» در اتهام زنی به خود را، از ناحیه رضا پهلوی معرفی کرده و وی را متهم به عدم توانایی در مدیریت طرفداران میکند.
این رویه، مشتی است نمونه خروار از تاثیر نیروهای سایبری و اطلاعاتی رژیم برای مشغول سازی مخالفان نظام به فحاشی علیه یکدیگر. شرایط کنونی میان جریانات اپوزیسیون خود تمرین خوبی برای برپایی یک حکومت دمکراتیک در آینده است. هریک از جریانات سیاسی برانداز، ایدئولوژی، تاکتیک و شیوه مبارزاتی خاص خود را برای سرنگونی نظام در دستورکار قرار داده و همین تنوع و تکثر است که باعث می شود تا جمهوری اسلامی با دست گذاشتن برروی اختلاف نظرهای کوچک و جزیی، باعث درگیری در جبهه براندازان شود، حال آنکه این تهدید با کمی صبر و پذیرش نظر مخالف، می تواند به فرصت خوبی برای تمرین دمکراسی تبدیل شود.