۸ جوان معترض باید فورا آزاد شوند!

 

کمیته بین المللی علیه اعدام (ICAE)
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی( CFPPI)
کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now)

با اینکه احکام اعدامشان قطعی شده بود ولی با اعتراضات گسترده کارساز شما مردم احکام اعدام ۸ جوانان معترض آبان ۹۸ و دیماه ۹۶ اجرا نشد. جمهوری اسلامی عقب نشست ولی احکام اعدام این جوانان معترض همچنان به قوت خود باقیست. خطر مرگ هنوز این جوانان مبارز را تهدید می کند. لازمست بار دیگر با دخالت متحدانه خود جمهوری اسلامی را به موقعیتی برانیم که فورا احکام اعدام این جوانان را لغو و آنها را آزاد کند.

سعید تمجیدی، امیر حسن مرادی، محمد رجبی،مهدی صالحی، هادی کیانی، محمد بسطامی، مجید نظری و عباس محمدی محکوم به اعدام شده اند چرا که مثل هزاران نفر دیگر علیه فقر و بیحقوقی بپا خاستند. جرمشان این است که آزادی را طلب کردند و برای رهایی خود و همنوعشان به خیابان آمدند. در جریان اعتراضات سراسری دیماه ۹۶ در شهرستان خمینی شهر یکی از معترضان را کشتند ولی به جای عامل کشتن این جوان معترض پنج نفر از دوستان وی را دستگیر کردند. جمهوری اسلامی می خواهد با اعدام این جوانان مبارز از ما زهر چشم بگیرد تا دیگر دست به مبارزه و اعتراض نزنیم. اما واکنش اعتراضی نیرومند ما به احکام اعدام این جوانان هشداری به جمهوری اسلامی بود که با سلاح اعدام نه فقط نمی توانید جلوی مبارزه را بگیرید بلکه خشم و اعتراضات بیشتری را برمی انگیزید. “اعدام نکنید” پاسخ ما مردم به چهل و یکسال اعدام و کشتار بود. طنین انداز کردن این شعار در شبکه های اجتماعی و در کل جامعه باعث شد که اعدام این جوانان موقتا اجرا نشود. اکنون جامعه باید یک قدم دیگر به جلو بردارد و با شعار “آزادشان کنید” و “لغو فوری اعدام” خواهان لغو احکام اعدام این جوانان و آزادی فوری آنها شود.

این جوانان سمبل مبارزه ما برای آزادی و رهائی هستند. این جوانان شاخه ای جدایی ناپذیر از پیکر تناور ما هستند. نمی گذاریم و نباید بگذاریم که جان عزیزشان را بگیرند. تا زمانی که از این جوانان رفع اتهام نشده است و به آغوش خانواده های خود باز نگشته اند ما باید فشار بر جمهوری اسلامی را ادامه دهیم. لازمست همه امکانات را بکار گیریم. عکس این جوانان مبارز را در همه جا پخش کنید و خواهان آزادی شان شوید. در شبکه های اجتماعی با هشتگ های مناسب آزادی این جوانان را درخواست کنیم. با انتشار ویدئو کلیپ های کوتاه از این جوانان و آزادیشان حمایت کنیم. بر در و دیوار شهر علیه احکام این جوانان مبارز شعار بنویسیم. از خانواده ها و بستگان این جوانان معترض می خواهیم که پا پیش بگذارند و در پیکار برای این عزیزان نقش مهم خود را ایفا کنند. تجربه نشان داده است که عدم سکوت خانواده ها به نجات محکومین به اعدام کمک فراوانی کرده است. می توان در مقابل درب زندانها و یا دادگستری ها برای آزادی این جوانان تجمعات اعتراضی برپا کرد. می توان در هر اعتراض و مبارزه ای خواست آزادی فوری این هشت جوان معترض را گنجاند و افکار عمومی و کل جامعه را برای نجات این عزیزان بسیج کرد. در خارج کشور می توان با برگزاری گردهمایی های اعتراضی برای آزادی این جوانان مبارز تلاش کرد. می توان و باید از دولتها خواست که به جمهوری اسلامی اعمال فشار سیاسی بیشتری داشته باشند تا از اعدام این جوانان مبارز جلوگیری کنند. می توان از اتحادیه ها و سازمان های کارگری و مدافع انسان خواست که با ارسالی نامه های اعتراضی به جمهوری اسلامی خواهان توقف کامل اجرای احکام اعدام این جوانان شوند.

تا قبل از اینکه دیر شود لازم است تمامی نیرویمان را برای نجات جان ۸ جوان معترض بکار گیریم. ما خواستار آزادی فوری این جوانان معترض هستیم.

۲۱ مرداد ۱۳۹۹- ۱۱ اوت ۲۰۱۰