شاهزاده، دوستداران شما بیشتر از هر زمانی به اتحاد نیاز دارند!

نویسنده: بهنام. م

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می توان نقطه عطفی در رویکرد گروه های اپوزیسیون لس آنجلسی دانست. باز شدن فضا برای مبارزه علیه رژیم جمهوری اسلامی از طرف مقامات آمریکایی تا آنجا پیش رفت که رسانه های دولتی آمریکا از جمله VOA و رادیو فردا که تا پیش از پیروزی پرزیدنت ترامپ، هیچ جایگاهی برای گروه های اپوزیسیون از جمله مجاهدین خلق و یا شاهزاده رضا پهلوی و نزدیکان ایشان قائل نبودند، با تغییر رویکرد محسوسی، به پوشش اخبار، گزارشات و تحلیل های ایشان پرداختند.

در این میان، شاهزاده رضا پهلوی که در رابطه با موضوع تغییر نظام با روسای جمهور پیشین آمریکا هیچ تعاملی نداشت نیز، با نامه نگاری های مختلف به پرزیدنت ترامپ نیز نشان داد که ایشان نیز به ارتباط با دولت آمریکا جهت سرنگونی نظام تمایل زیادی دارد. دیدارهای شاهزاده رضا پهلوی با تعدادی از سناتورهای کنگره آمریکا نیز، گواهی بر این مدعاست.

در مقابل اما، برخی از رسانه ها، گروه ها و سازمان های اپوزیسیونی که شاهزاده رضا پهلوی را به عنوان محور مبارزاتی خود علیه رژیم قرار داده اند، نه تمایلی به حضور در رسانه های دولتی آمریکا و بریتانیا دارند و نه به دنبال آن هستند تا با ارتباط با دولت آمریکا و شخص پرزیدنت ترامپ، پیگیر به ثمر رسیدن آرمان های خود باشند.

این طیف از اپوزیسیون معتقدند که تنها ایرانیان می توانند برای سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرند و نباید گذاشت تا مانند انقلاب اسلامی 1979 ایران، آمریکا فردی مانند خمینی را برای ایران انتخاب کند. بی شک همین موضوع است که چندین سال رسانه های معروف به لس آنجلسی را بی آنکه از دولتی کمک دریافت کنند، تنها با تبلیغات و کمک های مردمی سرپا نگه داشته است.

اما متاسفانه این اختلاف نظر راهبردی میان شخص شاهزاده رضا پهلوی با برخی گروه های اپوزیسیون و رسانه های لس آنجلسی طرفدار ایشان، در هفته های گذشته باعث تعطیلی برخی از این تریبون ها شده است.

تلویزیون هایی که پایه رسانه های فارسی زبان را در دهه 70 و 80 خورشیدی و قبل از ظهور تلویزیون های فارسی زبان دولت های غربی، تثبیت کردند و تنها تریبون شاهزاده برای ارتباط با مردم داخل کشور بودند، اینک اما به دلیل اختلاف نظر و به تبع آن، عدم حمایت تعطیل می شوند.

زیبنده آن است تا همگان در نظر داشته باشند که هدف نهایی، تغییر رژیم است نه چگونگی تغییر آن؛ بنابراین می توان با تاکتیک های مختلف زیر یک پرچم علیه جمهوری اسلامی مبارزه کرد و از تمامی ابزارهای مدنی برای محقق شدن این آرمان بهره جست.