حسینی، فخرآور و زم؛ چگونگی شکل گیری مثلث اپوزیسیون بی ریشه (قسمت اول)

بهنام منصوری :

چند ماهی است که هیاهوی برخی رسانه و گروه های نوپا در اپوزیسیون، توجهات را به خود جلب کرده است. این جریان خود را تنها اپوزیسیون عملگرا می داند و بقیه گروه های ریشه دار و رسانه های اپوزیسیون قدیمی را یا تحقیر می کند و یا وابسته به وزارت اطلاعات می خواند.

این جریان که از سه ضلع سیدمحمد حسینی (لیدر جریان ری استارت)، روح الله زم (سردبیر آمدنیوز) و امیرعباس فخرآور، رییس کنگره ملی ایرانیان و کنفدراسیون دانشجویی ایران تشکیل شده، حتی جریان اعتراضات سراسری مردم در دیماه اخیر را، به خود منتسب می کند و در مجامع بین المللی از آن به عنوان موفقیت این جریان نوپا، یاد می کند. نویسنده تلاش کرده تا در چند مقاله تحقیقی، به بررسی چگونگی شکل گیری، سازماندهی و فعالیت این مثلث بپردازد. در قسمت اول این سلسله مقالات، صرفا به معرفی کوتاه از سوابق حسینی، فخرآور و زم، خواهیم پرداخت.

پرده اول: سیدمحمد حسینی؛ شومنی که تئوریسین سیاسی شد

اواخر سال 89 بود که سید محمد حسینی، پس از ورود به آمریکا، بوسیله کامران ملک مطیعی (بازیگر سابق ایرانی) با امیرعباس فخرآور روبرو شد. طولی نکشید که این آشنایی بهانه ای گشت تا حسینی برای اخذ اقامت خود و خانواده اش در آمریکا، حدود 8 ماه در آپارتمان فخرآور زندگی کند.

ادامه مطلب