آقای رضا پهلوی، وکالتم را پس گرفتم

مژگان پورمحسن :

آقای رضا پهلوی،
من برای شما بر سر وکالت چند نامهٔ کوتاه علنی نوشتم. احتمالأ هيچکدام را نخوانده ايد ولی شما در همين اول کار نشان داديد که نمايندهٔ موقت اينجانب برای دورهٔ گذارتا سرنگونی رژيم جنايتکار نيز نميتوانيد باشيد. دلم ميخواهد دلايلش را بدانيد:
 
۱ـ شما در مصاحبه تان گفته بوديد که « هر کَس بخواهد از جانب مردم ايران با دولتمداران و سياستمداران خارجی صحبت کند بايد وکالت داشته باشد .» پس اين وکالت بشما بر اساس اصولی که مطرح کرده بوديد از جانب ايرانيان بسياری منجمله حتی جمهوری خواهی قديمی چون من با توجه به اينکه گفتيد خودتان جمهوری خواه هستيد و مطلقأ در آيندهٔ ايران بهيچ شکل و عنوان مقامی نخواهيد داشت » و « در مورد تماميت ارضی کشور و نظام آيندهٔ ايران مبتنی بر جدايی دين از دولت و استقرار دمکراسی و حقوق بشر بهيچ وجه کوتاه نخواهيد آمد» وکالت داده شد.
 
آقای رضا پهلوی،
آيا هفت نفر شرکت کننده درنشست واشنگتن همچون شما از مردم تقاضای وکالت کرده و پاسخی حدود پاسخ بشما را دريافت کرده بودند؟
اگر پاسختان آری ميباشد لطفأ مدارک کتبی تقاضای آنها از ايرانيان و پاسخ مردم به تقاضای آنها را علنی کرده و اعلام نماييد.
اگر پاسختان منفی ميباشد شما با من نقض عهد کرده و با کسانی خود را هم قدم و هم عمل کرده ايد که در مسئوليت سياسی و بين المللی مورد تأييد من و بسياری از « موکلان » شما نيستند.
آيا شما اين هفت نفر را خوب ميشناسيد؟ آيا اصول سياسی و خط قرمز شما در تماميت ارضی کشور با گروه ۷ واشنگتن يکيست ؟ پس شما با آقای مهتدی تجزيه طلب چه ميکنيد؟
 
شما با چند سلبريتی که بواقع ربطی به جنگ سياسی و در سطح بين المللی شما  با جمهوری اسلامی ندارند چه ميکنيد؟
مگر شما ميخواهيد با اهالی روستای محل تولد خانم مصی ( معصومه ) علينژاد صحبت کنيد که ايشان برايتان راه باز ميکند يا شما  دنبال او ميرويد؟
 
مگر شما طی اين چهل و چهار سال فعالان سياسی و رسانه ای ايرانی مقيم خارج کشور را نشناخته ايد تا بتوانيد دور خودتان را از سياست ورزانی پُر نماييد که برای هر نوع تصميم و عمل سياسی برای شما همچون ستارگان آسمان در شب سياه ميمانند.
 
شما ديديد که در تظاهرات اخيرلوس آنجلس که خودتان سخنرانی کرديد برخی ـ ظاهرأ يا واقعأ ـ از سينه چاکان سلسلهٔ پهلوی شعار راستين زن زندگی آزادی را تحريف کرده و سر ميدهند زن زندگی پهلوی. چرا فرياد برنياورديد که به اسم شما و پدر و پدربزرگتان کسی حق تحريف کليدی ترين عامل انقلاب ۱۴۰۱ يعنی زن زندگی آزادی را ندارد؟
چرا پشت بلندگو نگفتيد که نه شاه آينده خواهيد بود نه رئيس جمهور و خودتان به نظام جمهوری رأی خواهيد داد و هيچکس حق ندارد برای شما تبليغات کند؟ چرا نگفتيد دوست داران شما نميتوانند از رجالگان و بی چاک و دهنها و توهين کنندگان به ديگر ايرانيان معترض به جمهوری اسلامی باشند؟
 
آقای رضا پهلوی،
شما بيش از حد لای پنبه بزرگ شده ايد که بتوانيد مرا نمايندگی کنيد. نمايندهٔ من آن شير دختران و آن گُل پسران در کف خيابانها هستند که ديديد حتی يک تنه و با دست خالی در مقابل گلهٔ پاسداران ايستادند. شما کجا و آن عزيزان دل من کجا!
 

با احترام،

مژگان پورمحسن

۲۰ فوريه ۲۰۲۳