اردوغان شود سبب خير؛ اگر خدا خواهد

سيروس محسن وند:

رجب طيب اردوغان را متهم كرده اند كه نقش بزرگى در يورش پناهندگان از خاورميانه به اروپا دارد. بنظر ميرسد كه اين اتهام، بجا باشد.
درآنصورت ميتوان گفت كه اين دومين كار خوبى است كه در تاريخ بنام اردوغان ثبت شده. اولين كار خوبى كه اردوغان انجام داد اين بود كه آخوندهاى احمق و جنايتكار را در ايران دوشيد و سرمايه دارها و مردم كشور خودش را به نان و نوايى رساند.
اردوغان در خانواده اى مذهبى بزرگ شد و در نوجوانى، در محله هاى ناجور در استانبول، كيك و نوشابه ميفروخت. او بعدها به دانشگاه رفت. اردوغان در جوانى، فوتباليستِ نيمه حرفه اى بود. اردوغان در سال هزارونهصدوهفتادو هشت، وقتى كه بيست و دوساله بود، “امينه گلباران” را در يك كنفرانس، ملاقات و با او ازداوج کرد . او با يهودى ها و فراماسونها و كمونيستها مخالف بود و مجاهدى بود در راه اسلام.
رجب طيب اردوغان، كه ترجمه ى نام او ميشود “رجبِ پاكزاده”يا “پاك نژاد”، در سال هزارونهصدونودوچهار، شهردارِ استانبول شد. اردوغان، اصلاحاتِ محيرالعقولى را در استانبول به انجام رساند و از سوى سازمان ملل به عنوان شهردار نمونه برگزيده شد.
اردوغان در سال هزارونهصدونودوهفت ناچار به كناره گيرى از شهردارىِ استانبول و گذراندنِ شش ماه در زندان شد چرا كه در يك سخنرانى، شعرى خواند به اين مضمون:
مساجد
خاكريزهاى ما هستند
مؤمنان
سربازهاى ما هستند
گنبدها
كلاهخودهاى ما هستند
و مِناره ها
شمشيرهاى ما
که این با جامعه وارث اتاتورک هرگز  همخوانی نداشت
او پس از زندان! حزب توسعه و عدالت را بنيان گذاشت و عليرغم شعرى كه خوانده بود و عليرغم اينكه سابقه ى زندانى داشت، در سال دوهزارو دو، هم زمان با رياست جمهورى خاتمى در ايران،  به عنوان يك مسلمانِ مدرن به نخست وزيرى برگزيده شد و تا امروز در تركيه بر مسند قدرت است.
در سال دوهزارو دو كه اردوغان نخست وزير شد، اقتصاد تركيه بسيار خراب بود.
اما با برنامه های اقتصادی تركيه در زمان نخست وزيرىِ اردوغان، همه ى وامهاى خودرا به صندوق جهانى پول، پرداخت كرد و قراردادهاى خودرا با صندوق جهانى پول، تمديد نكرد.
البته در همان سالها، رودخانه اى از پول، از كشورِ ولايتِ فقيه، بسوى تركيه نیز روان بود.
اردوغان، در سالهاى اوليه ى حكومت خود، با جمهورى اسلامى روابط حسنه ی برقرار کرد
در نخستين سالهاى رياست جمهورى اردوغان، تلاشهايى براى كودتا صورت گرفت ولى به كمك سازمانهاى اطلاعاتىِ جمهورى اسلامى، كودتا خنثى شد و كودتاگران را دستگير و اعدام كردند. شمار اعدام شدگان  نزديك به يكصد نفر بود.
اردوغان كه احمق هاى ولايى را در ايران بدرستی می شناخت هرچه كه توانست آنهارا دوشيد و از سازمانهاى اطلاعاتىِ جمهورى اسلامى استفاده كرد ولی بمحض انکه حکومت خود را مستقر دید و اقتصاد ترکیه را نیز  شکوفا تر با پشت کردند به جمهوری اسلامی مدعی خلافت جهان اسلام گردید و در این زمینه تا انجا پیشرفت که نیروی های وابسته به جمهوری اسلامی مانند حماس را بخود جذب نمود و  حتی تا انجا پیشرفت که سربازان کاخ خود را در مراسمی رسمی به لباس سربازان عثمانی عصر جنگهای صلیبی ملبس نمود.
پس از این تحولات بود كه جنگِ سوريه آغاز شد.
آن روز بود كه داعش ايجاد شد.
وقتيكه اردوغان، شيره ى خرهاى ولايى را كشيد و چاق شد، خودش را انداخت روى خامنه اى كه در دودِ ترياك، غرق بود.
همكارى ميان پولهاى سعودى با اندیشه اسلامی اردوغان  منجر به ايجاد داعش شد
حال باید دید که برنده ى اين جنگ كيست؟
حکومت ولائی جمهورى اسلامى.
با وحشت ازقدرت امروزین  داعش که خودش نیز نقشی فعال در بوجود اوردن ان در مقابله با حکومت سعودی داشت بظاهربا  داعش در جنگ است اما برهمگان اشکار است اهداف دیگری را دنبال میکند و خیال میکند که همه يادشان رفته كه جمهورى اسلامى چه جنايتكارى است. جمهوری اسلامی با انحراف افکار عمومی از جنایت ها و خیانت ها و چپاول هائی که از پی حضورش در ایران مرتکب شده بسمت خطری بنام داعش  در حال نابود كردن ايران است. البته كه جمهورى اسلامى، اين موقعيت اشتثنايى را نيز از دست خواهد داد. جمهورى اسلامى نابود خواهد شد. چراكه توسط افراد احمق اداره ميشود.
از بحث خارج نشويم.
رجب اردوغان باعث شد كه خيلى از مردم كه در خاورميانه در جنگ گير كرده اند، به اروپا بيايند و نجات پيدا كنند.
خدا خيرش بدهد. ولى بياد داشته باشيم كه، مِناره ها شمشيرِ اردوغان هستند.