افشای گروگانگیری حکومت فاشیسم اسلامی در آستانه ی حکم نهایی دادگاه حمید نوری

 

موسی حاتمیان :

ساعاتی پیش روزنامه نیویورک تایمز هویت زندانی سوئدی در ایران را فاش کرد: یوهان فلودروس ۵۰۰ روز است که در زندان بسر می برد! و به مهره‌ای در دست جنایتکاران حاکم بر ایران برای گرفتن امتیاز از دولت سوئد و دولت های اروپایی تبدیل شده است!
امروز دوشنبه ۱۳ شهریور همچنین دولت سوئد و کمیسیون اروپا تأیید کردند که یک شهروند سوئدی در ایران زندانی است. وزارت خارجه سوئد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: یک شهروند سوئدی – یک مرد سی‌وچند ساله – از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در ایران بازداشت شده و وزارت خارجه و سفارت سوئد در تهران سخت روی این پرونده کار می‌کنند و در تماس نزدیک با اتحادیه اروپا هستند.
و همزمان یک سخنگوی کمیسیون اروپا نیز تأیید کرده که یک شهروند سوئدی در ایران زندانی است اما به گزارش رویترز، این سخنگو از ارائه جزئیات بیشتر در این‌باره خودداری کرد.
 
 

نگاهی به پیشینه ی این گروگانگیری:

گروگانگیری و تروریسم همواره از آغاز حکومت فاشیسم اسلامی، یکی از ستونهای سیاست منطقه ای و جهانی خمینی و سپاه جنایتکاران حکومت اسلامی تاکنون بوده و هست، اما در این مورد مشخص، پس از تلاشهای ناکام جانیان در بازی با کارت اعدام دکتر احمد جلالی، و پس از صدور حکم حبس ابد توسط دادگاه استکهلم برای حمید نوری، وزارت خارجه سوئد در همان روز با یک اطلاعیه نسبت به سفر شهروندان سوئدی به ایران تحت حاکمیت جنایتکاران حکومت اسلامی هشدار داد! و هنوز مشخص نیست که پس از این هشدار جدی، چرا یوهان بعنوان یک مقام سوئدی در اتحادیه اروپا به این سفر توریستی پر مخاطره مبادرت کرده بود، تا در هنگام خروج از ایران به اتهام ساختگی معمول جاسوسی بازداشت شود و تاکنون در ایران زندانی است. 
مقامات سوئدی سیاست سکوت را در قبال این پرونده برگزیده و از هر گونه اظهار نظر علنی در رسانه ها در رابطه با آن خودداری کرده بودند، و به همین دلیل گمانه زنی ها بر این بود، که این فرد زندانی، مانند دکتر جلالی یک ایرانی-سوئدی دارای تابعیت دوگانه بوده است، و حتی با آنکه کانال ۴ نیز پس از این گروگانگیری به طور قطعی تایید کرد، که او یک جوان سوئدی الاصل ۳۰ و اندی ساله و دارای سمتی بلند پایه در یک ارگان بین المللی است، که برای دیدن یک دوست به ایران سفر کرده و هنگام خروج از کشور بازداشت و زندانی شده، اما با این وجود کانال ۴ تلویزیون سوئد نیز هویت این سوئدی و این که در کدام ارگان بین المللی مشغول به کار بوده است را فاش نکرد.
پس از این افشاگری های محتاطانه ی رسانه ای سوئد، جنایتکاران تروریست نیز در ژوئیه سال گذشته با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تأیید گروگانگیری جدید خودشان اعلام کردند که یک تبعه سوئدی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده اند، اما آنها نیز به نام وی اشاره ای نکردند.
پس از تمامی لاپوشانی ها و ظاهراً ناکامی تلاش آزاد سازی گروگان جدید، نهایتاً امروز نیویورک تایمز در گزارش خود از هویت فردی که در ایران بازداشت است پرده برداشته و به نوشته این روزنامه آمریکایی این زندانی «یوهان فلودروس» نام دارد و ۳۳ ساله و شهروندی سوئدی است، که دارای چندین سمت در موسسات مرتبط با اتحادیه اروپا بوده است. طبق این گزارش خبری، یوهان فلودروس در بهار سال گذشته در سفری که افراد آشنا به این پرونده، آن را یک سفر توریستی خصوصی توصیف کرده‌اند همراه با چند تن از دوستان سوئدی خود به ایران رفته و در حالی که در تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ در بازگشت و در فرودگاه بازداشت شده است…
 
نگاهی فراتر به پیشینه این گروگانگیری: 
همچنانکه در مقاله ی پس از حکم دادگاه حمید نوری تأکید کرده بودم:
نیمه ی پنهان ماه پیروزی درخشان جنبش دادخواهی  
…پس از برآمدن بدر تمام ماه درخشان پیروزی جنبش دادخواهی، اکنون می توان واضحتر به این قله ی رسیده به آسمان پیروزی سرشار از ستارگان درخشان کهکشان آزادی مردم میهنمان نگاهی به شوق و غرور انداخت، و در ادامه ی مقاله ی قبلی، بیشتر به زوایای نیمه ی پنهان این ماه پیروزی پرداخت…کلاپ هاوس دادگاه حمید نوری(عباسی) همچنین تلویزیون میهن تی وی و سعید بهبهانی نیز به موازات این دادگاه و از روز نخست دستگیری حمید نوری، با مصاحبه های مستمر هفتگی و رپورتاژهای فوق‌العاده، نقش مهمی در ثبت و بیادگار گذاشتن این پیروزی درخشان داشته است، و حالا روشنتر می توان دید، که چرا مزدوران و قلم به مزدان ولایت فقیه غالب و مغلوب، با چنین شدتی در دو سال گذشته سعید بهبهانی و میهن تی وی را در کنار ایرج مصداقی، آماج حملات رذیلانه‌ ی خود کرده بودند… و البته تمامی مصاحبه های ارزشمند ایرج مصداقی در میهن تی وی نیز بعنوان اسناد مهم این پیروزی درخشان جنبش دادخواهی ثبت و به یادگار فردای آزادی خواهد ماند…از همین منظر به نیمه ی پنهان این ماه درخشان پیروزی جنبش دادخواهی، باز هم بایستی به خیانت تمامی مدعیان رهبری اپوزیسیون خارج کشوری نگاه کرد، که در چهاردهه ی گذشته، نه تنها هیچ غلطی نکرده اند، نه تنها خودشان مانند رهبران مشروطه و رضا شاه پس از مشروطه، با تمام خوبی ها و بدی های ثبت شده برای بدست گرفتن ابتکار عمل نجات مردم و میهنمان، یا مانند زلنسکی جسارت جنگیدن و ایستادگی در کنار مردم خود و قهرمان و سمبل ملی شدن را نداشته و ندارند، نه تنها یک نوری و جنایتکاری را به دام نینداخته اند، نه تنها از ایرج مصداقی و دوستانش در این پیروزی حمایت قابل توجهی نکرده اند و…بلکه تمامی هم و غم و امکانات خود را بکار گرفته اند، تا هیچ آلترناتیو جدی فراگیر ملی در خارج کشور شکل نگیرد، و در این خیال و توهم بوده و هستند، که شاید دوباره از نیمه ی پنهان ماه، از ما بهتران، رهبری دیگری را بر ایرانزمین فرود آورند، و چون در بحران هویت ملی، دغدغه ی نجات ایران ندارند، و تنها به خودشان، خانواده شان، مقام آینده شان می اندیشند، ظاهراً نمی بینند که مردم و میهنمان در حال تکه تکه شدن است، البته که می بینند!
 
و در مقاله ی پیروزی درخشان جنبش دادخواهی، در زوایای آشکار و پنهانی 
یادآوری کرده بودم: …انتخاب کشور سوئد در طرح پیچیده ی چند وجهی ایرج مصداقی، نه تنها بهترین گزینش، بلکه تنها امکان رسیدن به این پیروزی بوده، که با هوشیاری و شناخت عمیق از روابط بین‌المللی و تفاوت های آنها توسط ایشان امکانپذیر شد، و به همین دلیل من و ما، همچون مادر عصمت و مادران خاوران و تمامی اعضای خانواده بزرگ جنبش دادخواهی مردم میهنمان، نه تنها صمیمانه به ایرج مصداقی درود فراوان می گوییم، بلکه از دادستان ها، وکلاء ، قضات، دولت و مردم سوئد سپاسگزاریم، و مردم ایران، قهرمانان، دوستان و حامیان خودشان برای رسیدن به عدالت و آزادی را فراموش نخواهند کرد. این حکم تاریخی نشان داد، که پروپاگاندای دروغ مدعیان چپ و راست، مبنی بر عدم صلاحیت و توصیف دادگاه امپریالیستی و..‌.از دادگاه استکهلم، تا کجا بی پایه و دستپخت های اتاق فکر اطلاعات حکومت اسلامی برای رویارویی دو سال گذشته بوده است… که البته چون رجوی بزدل همواره و پیش و پس از قتل عام شصت و هفت در فرار بوده و هست، و شخصاً جرأت حضور ندارد، کنش واکنشهای خشم حیوانی خویش از این پیروزی را در مزدوران و مزدبگیرانش بارز می کند…حکم پیروزی دادگاه استکهلم مشت محکمی در مقابل دستگیری مادران آبان و اعضای خانواده های جنبش دادخواهی مردم میهنمان بود، و بر خلاف تصور سطحی فعالان مدنی که گمان می کردند، دستگیری های وحشیانه ی هفته ی پیش، بدلیل نگرانی رژیم از تظاهرات بر علیه حجاب بوده است، تمامی فعال شدن دستگاه سرکوب حکومت اسلامی در داخل و با تهدیدات درخارج کشور، بدلیل پیشگیری از تأثیرات این پیروزی در جنبش دادخواهی داخل کشور، و ریزش نیروی سرکوب در داخل و خارج از زندان می باشد، که در واکنشهای رهبری عقیدتی مجاهدین نیز در مقابل دادگاه و سایت ها و …آنها کاملاً مشابه و قابل مشاهده بود. البته زوایای آشکار و پنهان این پیروزی بسا بیشتر است، که در حوصله ی یک مقاله نیست، لذا به همین بسنده کرده و خطاب به هر دو ولایت غالب و مغلوب و همدستان و مزدبگیران آنها می گویم، دیدید که باز هم بور شدید!. و خطاب به شخص خامنه‌ای – رئیسی و رجوی باید مانند آن ویدئو کلیپ من اعتراض دارم یادآوری کرد:
ای ملعون، این جنبش دادخواهی، از قتل عام پشت بام مدرسه رفاه، کردستان، خوزستان، تابستان شصت و هفت، هشتاد و هشت و آبان برخاسته است، پایان شما را گریزی نیست، و روز دستگیری و محاکمه ی شما در یک دادگاه دمکراتیک فرا خواهد رسید، و آن روز دور نیست!
 
منظور از یادآوری این مقالات تیرماه سال گذشته، در آستانه ی حکم نهایی دادگاه حمید نوری و سالگرد انقلاب خشم منفجر شده از دیدن این پیروزی واقعی شعار می توان و باید توسط پهلوانان جنبش دادخواهی، و نه مهر تابان و رجوی فراری و پسمانده های دیالکتیکی ایشان! اهمیتی دو چندان یافته است! 
اکنون رسانه های پر بیننده ی به اصطلاح فارسی زبان، باید مشخص کنند، که چه کسی بر آنها مهر سکوت در باره ی مهمترین تحول جنبش دادخواهی مردم ایران زده است، و پوشش زنده ی یک دادگاه نمایشی آبانی تماماً به نفع حکومت اسلامی را فرمان داده است؟ و آیا با این سکوت در آستانه ی سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی و حکم نهایی دادگاه حمید نوری، در سمت جوانان کف خیابان ایستاده اند، یا در سمت روسای حمید نوری در خیابان و زندان؟ 
 
البته همچنانکه هر بار یادآوری کرده ام، همانطور که روسیاهی سکوت ها در برابر دکتر بختیار…، و ایستادن در سمت غلط تاریخ آن سرفصل بهمن سیاه پنجاه و هفت، هرگز از پیشانی مدعیان مجاهد و فدایی و توده ای و ملی مذهبی و…پاک نخواهد شد، سکوت در رابطه با این مهمترین پیروزی مردم ما، و زمینگیر کردن سران جنایت ولایت، تفنگ بدستان و شکنجه گران آنها، بی شک بر پیشانی هر زبان بسته ای خواهد ماند! حالا به فرموده ی اتاق فکر اطلاعات خامنه‌ای، بجای پرداختن به این پیروزی، هر روز برای ۲۸ مرداد و …سینه بزنید، تا خامنه‌ای بتواند مدعی شود که خدای شصت هنوز زنده است! 
 
جوانان انقلاب زن زندگی آزادی با الهام و دیدن نور پیروزی در انتهای تونل چهاردهه ی سیاهی، بار دیگر کف خیابان ها را در اختیار گرفته و ایران را پس می گیرند، و آن روز دور نیست!
 
موسی حاتمیان 
دوشنبه ۱۳ شهریور – september 4’2023