اقدامات تازه برای تشکیل الترناتیو سوکولار دموکرات

دوستان عزیزم

با عرض تبریکات نوروزی و تقدیم بهترین آرزوها، همانطور که می دانید، جریان مبارزهء ما سکولار دموکرت ها، برای برانداختن حکومت اسلامی مسلط بر ایران و مستقر ساختن حکومتی سکولار و دموکرات در ایرانی محفوط مانده ار هر تعرض و تهاجمی به تمامیت ارضی اش و برای ملت متکثر اما یک پارچهء ایران، آن هم در ظل مفهوم شناخته شدهء بین المللی «یک کشور – یک ملت»، در سال جدید وارد فاز بسیار مهم و جدیدی شده است که در قلهء آن شخص شاهزاده رضا پهلوی قرار دارد.

 در ماه های اخیر شاهزاده به صراحت از یکسو خواستار «ائتلاف مشتاقان» شده و از سوی دیگر شرایط عضویت در این ائتلاف را پذیرش سه اصل «سکولار دموکراسی، تمامیت ارضی و مبتنی بودن قانون اساسی به مفاد اعلامیه جهان گستر حقوق بشر» اعلام داشته و همچنین پذیرفته اند که محور و حامی چنین ائتلافی باشند.

این ائتلافی است که به اکنون و دوران گذار از و پایان دادن به حکومت اسلامی ضد ملی کنونی می اندیشد و تعیین سرنوشت آیندهء ایران را به ملت آزاد شده و آگاهی می سپارد که، در انتخاباتی آزاد و منصفانه و تحت نظارت شخصیت های بین المللی، نوع حکومت و مدیریت کشور خود را انتخاب می کند.

من، بعنوان یک ایرانی جمهوری خواه،می دانم که بسیاری ار پادشاهی خواهان پارلمانی و  نیز کسانی که استقرار «جمهوریت» در ایران را برتر از استقرار جمهوری های خاورمیانه ای می دانند و، در صورت رسیدن به «جمهوریت»، نظم پادشاهی مشروطه را نیز کارآمد می دانند، سعی خود را کرده اند تا در یک تلاش ملی برای ایجاد آلترناتیوی سکولار دموکرات با محوریت شاهزاده رضا پهلوی شرکت کنند. از این رو متنی را با دیگر جمهوریخواهان تهیه کرده ایم که در آن به ملت ایران مژده فراهم آمدن یک آلترناتیو وسیع سکولار دموکرات را عرضه می داریم.

نقشهء کار آن است که در ضمیمه متنی برای امضا به دست تان می رسد که خطاب به سه گروه نوشته شده است: جمهوریخواهان پارلمانی، پادشاهی خواهان پارلمانی، و جمهوریت خواهانی که در صورت تثبیت نظام جمهوریتی مشکلی با پادشاهی یا جمهوری پارلمانی ندارند.

اگر پس از قرائت بیانیه ای که در پی می آید علاقمند بودید که در حد یک امضأ و بدست آوردن یک رأی در ائتلاف بزرگ میهن دوستانهء پیش رو برای نجات ملت ایران شریک باشید لطفا امضاء خود را همراه با اطلاعات زیز برای من ارسال کنید:

نام و نام خانوادگی

محل زندگی

شغل و مهارت

کدام لیست؟: جمهوریخواهان پارلمانی، پادشاهی خواهان پارلمانی و جهموریت خواهان پارلمانی

در آخر ماه فروردین امضاهای جمع آوری شده همراه با متن نهائی اعلامیه منتشر شده و به اطلاع شاهزاده رضا پهلوی رسانده خواهد شد تا در پی آن هرچه زودتر اولین کنگره وسیع ائتلاف مشتاقان در یکی از شهرهای دنیا برگزار شده و، در پی رای زنی ها و رأی گیری های لازم، تشکیلات ائتلافات بخود شکل بگیرد.

با مهرو دوستی

همراه و هموند شما

اسماعیل نوری علا   (enooriala@gmail.com)

8 فروردین 1403 – 27 مارس 2024

متن اعلام و دعوت

ملت عزیز و دردمند ایران،

ایرانیانی که نجات میهن از چنگال خونین رژیم جمهوری اسلامی را بر هر ضرورت دیگری ترجیح می‌دهید!

ما، امضاء کنندگان این سند، با توجه به اینکه درگیر هنگامه‌ای هستیم که رژیمی غیر ملی جمهوری اسلامی، میهن عزیزمان را اشغال کرده و بهترین فرزندان ایران را، که برای رهایی میهن و بهروزی تمامی ما با دست خالی به خیابان آمده اند، تا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند، به خاک و خون کشیده و داغ بر دل همهء ملت ایران گذاشته است؛

 نیز با توجه به اینکه رهایی میهن و حفظ جان هم‌میهنان و مبارزین داخل کشور، به ما حکم می‌کند که، فارغ از هرگونه تفاوت در نگاه‌های سیاسی، حول اصول حقوق اولیه‌ء دموکراتیکی که هیچ یک از ما در مورد صحت و صلابت و قاطعیت آنها شک نداریم دست به اقدامی کارآمد بزنیم؛

و از آنجا که دریافته ایم که جز از راه گزینش، پذیرش و اعلام صریح و علنی رهبری کسی که بتواند، بی هیچ چشم داشتی برای خود، کشتی مبارزه با رژیم اسلامی را به بندرگاه پیروزی هدایت کند راهکار دیگری نداریم.  

ما چنین رهبری را در وجود شاهزاده رضا پهلوی یافته ایم: برجسته ترین، شناخته شده ترین، و قابل اعتماد ترین فردی که دست روزگار او را همچون سرمایه ای ملی برای ملت ما به ودیعه نهاده است.

ما شاهد بوده‌ایم که او همیشه تاکید کرده است که نوع حکومت آینده ایران را نه اپوزیسیون داخل و خارج، که ملت ایران در همه پرسی و انتخابات آزاد و منصفانه معین خواهد کرد و در نتیجه، تا رسیدن ملت به پای صندوق رأی، هر بحثی در مورد نوع حکومت و جزئیات سیستم مدیریت کشور تنها به عقب انداختن پیروزی و ادامهء دردناک حاکمیت رژیم اسلامی بر کشورمان خواهد انجامید.

ما شاهزاده رضا پهلوی را انسانی یافته ایم که، با از خود گذشتگی توصیف ناپذیرش، تمام عمر خود را وقف مبارزه با رژيم اسلامی کرده و در این راهپیمائی دشوار  همهء امکانات و ممکنات خویش را در طبق اخلاص نهاده است تا بتواند دوران گذار از رژیم اسلامی به حکومتی سکولار دموکرات را ممکن سازد.

بر این اساس، با طیب خاطر رهبری انقلاب ملی ایرانیان توسط ایشان را خواهان بوده و پذیرا می شویم، و از شما هم می خواهیم که در این راه تازه و کارآمد قدم بنهید تا از این طریق زیربناهای لازم برای ایحاد آلترناتیوی سکولار دموکرات و وصول به پیروزی فراهم آیند و ملت و کشور ایران بتواند، با آرامش و تدبیر، به پای صندوق های رأی رفته و نوع حکومت و شیوهء ادارهء کشور خود را معین نماید.

به یاد داشته باشیم که ما در برابر تاریخ گذشته و هرآنچه در آینده بر کشورمان خواهد گذشت پاسخگوی رفتار اکنون خویشیم.

زنده باد ایران