با چتر نجات از بانکوک – دست آورد در سازمان ملل

يادداشت های اسکندر دلدم :

دست  آورد در سازمان ملل

          بنده خدا حاج حسن رئیس الرعایا هر کاری می کند و هر حرفی می زند یک عده از عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل برایش دست می گیرند و سر کارش می گذارند!

          حاجی قبل از سوار شدن به هواپیمای اختصاصی و رفتن به نیویورک طی اظهارات تکان دهنده ای گفت اجلاس سالانه سازمان ملل فرصت خوبی است که ما برویم و صدای خودمان را به گوش جهانیان برسانیم و آمریکا و اسرائیل را رسوا کنیم!

          حالا بعد از پایان سخنرانی حاج حسن در سازمان ملل، یک عده می گویند حرف هایی که شیخ حسن زد حرف های تکراری بود که چهل سال است مسئولان حکومت اسلامی می زنند و نتیجه ای هم نداشته است(!) پس چه لزومی داشت در این وانفسای قحطی دلار و تحریم هایی که به بواسیر امت فشار آورده چند میلیون دلار صرف این سفر بیهوده شود و آشیخ حسن برای صندلی های خالی سخنرانی نماید!!

          منتقدین در این پرده دری ها و بی احترامی ها و انتقادات چند نکته را در نظر نمی گیرند؛ اول اینکه در دولت های نهم و دهم وقتی اوس محمود به سازمان ملل می رفت و نوبت سخنرانی او می شد حضار برای بی احترامی عمدی بلند می شدند و سالن را ترک می کردند. و دوربین های تقریبا همه تلویزیون های جهانی و پرمخاطب این صحنه را نشان می دادند و علیه نظام مقدس تبلیغات استکباری می نمودند، در حالی که در سخنرانی آشیخ حسن روحانی چنین حرکت توهین آمیزی دیده نمی شود و حضار و نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل با اطلاع از زمان سخنرانی رئیس حکومت اسلامی کلهم اجمعین اصلا در اجلاس حاضر نشده و نیامده بودند که بخواهند بروند (!) و این یک دستاورد و پا آورد بزرگ دولت روحانی محسوب می گردد و جا دارد رعایا موقع بازگشت روحانی به کشور دنبال اتومبیل او بدوند و وی را امیرکهیر جدید ایران خطاب و مجسمه اش را بسازند!

          البته نیامدن نمایندگان کشورها پای سخنرانی حاجی حسن رئیس الرعایا و خالی ماندن صندلی ها یک دلیل اصلی هم دارد، و آنهم شرم حضور و خجالت کشیدن از روی رئیس جمهور ایران است!

          روسای جمهور و رهبران این کشورها که با تشر و تهدید آمریکا خرید نفت و گاز از حکومت اسلامی را قطع و روابط بانکی و اقتصادی خود را تعطیل و به تحریم ها پیوسته اند در واقع خجالت می کشیده اند در موقع سخنرانی شیخ حسن حضور پیدا کرده و چشم عمو به آنها که قبلا کلی چلوکباب در ایران خورده و نفت و گاز ارزان قیمت گرفته بودند بیفتد!

          قرار شده است با توجه به عدم حضور گوش های بیکار موقع سخنرانی روسای جمهور ایران که به سوژه تفریح رسانه های معاند(!) تبدیل شده است از سال آینده تعدادی شنونده از کشور دوست و برادر چین به صورت روزمزدی استخدام و همراه رئیس جمهور به نیویورک فرستاده شوند!

          به هر حال اکنون که رفتن حاجی حسن و لشگر همراهانش به نیویورک دستآوردی جز سخنرانی تند و توهین آمیز دونالد ترامپ نداشته است هشتاد و پنج میلیون نفر از جمعیت هشتاد میلیونی ایران(!) خواستار باز نگشتن شیخ حسن و همراهانش به ایران هستند و معتقدند اگر شیخ به کشور بازنگردد و ریاست حکومت را کنار بگذارد امکان دارد مسائل و مشکلات مردم و مملکت در غیاب وی و اعضای دولتش حل و فصل گردد!

          در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که برخلاف ادعای رسانه های صهیونیستی و استکباری مبنی بر اینکه در جلسه سخنرانی روحانی کسی حضور نداشته و شیخ حسن برای صندلی های خالی ” خالی بندی ” می کرده است (!) تصاویر منتشره نشان می دهند که حداقل پنج نفر شامل ظریف و نباتچی و نماینده ایران در سازمان ملل و دو تن از اقوام نزدیک حاج حسن که برای خرید به نیویورک رفته بودند پای سخنرانی حاجی حضور دارند و خمیازه می کشند!!

ضمناً حسن روحانی در سخنرانی خود در سازمان ملل گفت: «جهان دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت!» ”

تیر خلاص اردوغان به بازار مسکن ایران!

با اعلام برنامه جدید مهاجرتی اردوغان موج مهاجرت ایرانیان به ترکیه شدت گرفت.

دولت ترکیه برنامه های جدید اعطای تابعیت و گذرنامه ترک به خارجیان را اعلام کرد.

بر اساس دستورالعمل دولت ترکیه از این پس علاوه بر سرمایه گذاران خارجی و کسانی که در بانک های ترکیه پس انداز کنند به خریداران ملک در این کشور هم تابعیت و پاسپورت ترکیه ای داده می شود.

هر فرد خارجی که در ترکیه خانه و آپارتمان خریداری کند می تواند تقاضای اقامت دائم و دریافت گذرنامه ترک بدهد.

با گذرنامه ترکیه می توان به 124 کشور جهان بدون نیاز به ویزا مسافرت کرد.

پس از اعلام برنامه جدید مهاجرتی ترکیه که به منظور کسب ارز خارجی و فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی اعلام شده است سیل آگهی فروش خانه و آپارتمان در فضای مجازی و سایت هایی که این تبلیعات را منتشر می کنند به راه افتاده است و همچنین به صورت اس – ام – اس به تلفن های همراه ارسال می شود.

بهای ویلا و آپارتمان در شهرهای ساحلی ترکیه بسیار ارزانتر از ایران است و به دلیل احداث انبوهی از برج ها و ساختمان های مسکونی در این شهرها، بویژه آنالیا و آنتالیا بیشتر آپارتمان ها بدون مشتری مانده اند.

کسانی که از جاده های شمال ایران و جاده کناره عبور می کنند این روزها شاهد تابلوهای فروش ویلا به بهای نازل در شهرهای شمالی کشور هستند و بسیاری از صاحبان این ویلاها امیدوارند با فروش ملک خود در ترکیه خانه و آپارتمان خریده و پاسپورت و اقامت این کشور همسایه را دریافت کنند.

در حال حاضر در حدود سه میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد و با توجه به حباب قیمت به وجود آمده بدون مشتری مانده اند.

کارشناسان مسکن می گویند بازار مسکن در تابستان امسال کاملا در رکود کامل وجود داشت و با اعلام سیاست جدید مهاجرتی سهل و آسان ترکیه تیر خلاص به بازار مسکن کشور زده شد و در بازار مسکن همه فروشنده هستند و خریداری دیده نمی شود.

قیمت یک دستگاه آپارتمان نوساز در شهرهای ساحلی مشهور و مدرن ترکیه از سی هزار دلار آمررکا شروع می شود و این قیمت بسیار ارزانتر از یک آپارتمان مسکن مهر در علیشاه عوض یا قلعه حسنخان در حاشیه است(!) علاوه بر اینکه با خرید یک دستگاه آپارتمان ارزان مر توان شهروندی و پاسپورت ترکیه را هم به سادگی بدست آورد.

اعلام آمادگی جاهلای تهرون

یکی از ظلم هایی که رژیم گذشته در حق فرهنگ ملی و بومی و سنتی – صنعتی (!) ایرانیان کرد بستن کراوات و پاپیون به گردن آنها و گسترش غرب زدگی در میان رعیت ایرانی بود.

تا اواسط دوره پهلوی اکثریت مردم گیوه تخت لاستیکی می پوشیدند و پشت آن را هم می خواباندند و لخ لخ روی زمین می کشیدند!

دستمال یزدی در دست گرفتن و حتی چاقوکشی و لات بازی از مظاهر فرهنگ غنی کوچه و بازار کشور بود و همانطور که در فیلم ” قیصر ” کیمیائی دیده شد برادران آب منگول در روز روشن خواهر بهروز وثوقی را هم مورد تجاوز قرار می دادند.

در تاریخ معاصر هم دیده نشده که یک عده غرب زده و فکل کراواتی مصدق را سرنگون کنند و محمد رضاشاه را به سلطنت برگردانند بلکه افراد برخوردار از فرهنگ غنی سنتی مانند شعبان بی مخ، برادران هفت کچلون، حسین رمضون یخی و نشمه هایشان مانند پری آژدان قزی بودند که در موقع مقتضی به خیابان ها ریختند و بساط غربگرایان توده ای (!) را جمع کردند!

متاسفانه شاه سابق که در غرب تحصیل کرده و غرب زده بود با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و رادیو – تلویزیون فرهنگ غربی را در مملکت حاکم و کت و شلوار تن مردم کرد و آنها را کراواتی نمود!

خوشبختانه نهضت بازگشت به اصل خویش چند وقتی است احیا شده و مقامات مختلف هم از کلاه مخملی و جاهل شدن رعایا حمایت می کنند و تعداد جهال رو به افزایش گذاشته است.

الان مدتی است با بها دادن به عزیزان جاهل و کلاه مخملی و داش مشدی حضور آنها در انتخابات و مراسم رسمی دولتی و شورای شهر و سایر اجتماعات و گردهم آیی ها به اتفاق جهال دولتی چشمگیر است و امید می رود بزودی قاطبه اهالی جاهل شده و برای استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی تیزکی بکشند و چند تا خط روی صورت دونالد ترامپ و نتانیاهو بیندازند!!

احتمال شنا رفتن جان کری

به دنبال زیرآبی رفتن جان کری وزیرخارجه دولت اوباما (که داماد ایرانی دارد!) و ملاقات با ممد جوات ظریف، امیر کهیر ایران – عاقد ننگجام (که بزرگ شده و تحصیل کرده در آمریکاست!) احتمال دادگاهی شدن وی شدت گرفته است!

سناتور “مارک روبیو” از دادگستری آمریکا خواسته است تا به تخلف “جان کری” و دیدارهای مشکوک او با ظریف رسیدگی کند!

جان کری از مدافعان برجام است و می گوید تصور نمی کرده دیدار با مملی شبهه برانگیز شود!

جراید و تلویزیون های حامی دولت ترامپ، از جمله فاکس نیوز تلویحا جان کری را به ساندیس خوری متهم می کنند!

شاعر هفتصد سال قبل نتیجه این ملاقات ها را پیش بینی کرده و فرموده است:

رقم بر خود به نادانی کشیدی

که نادان را به صحبت برگزیدی

طلب کردم ز دانایی یکی پند

مرا فرمود با نادان مپیوند

موفقیت دولت در دور زدن تحریم ها!

گرانی وحشتناک مواد غذایی و کوتاه شدن دست رعیت از خورد و خوراک باعث بروز ابتکاراتی جهت فائق آمدن بر مشکلات ناشی از سوء مدیریت و بی خردی دولتی ها (که اصطلاحا به آن بازگشت تحریم ها گفته می شود!) شده است.

وضع مالی دولت طوری است که فقط می تواند حقوق نجومی بگیرهای اطراف خود و هزینه ریخت و پاش های نهادهای غیر ضروری را بدهد و حتی در تهیه خوراک دام هم در مانده شده است!

در اخبار شبکه اول تلویزیون دولتی جمهورر اسلامی (30 شهریور ماه) گفته شد چون واردات خوراک دام از خارج گران تمام می شود اخیرا ابتکار زده و از مدفوع مرغداری ها برای تغذیه دام ها و پرورش گوسفندها استفاده می کنند! یعنی مرغ ها فضله می اندازند و خوراک دام ها و ماهیان پرورشی می شود! در واقع دام ها غذای دست دوم و مصرف شده و بعد دفع شده مرغ ها را می خورند!

به نظر می رسد ایجاد این چرخه تغذیه ای در کشور تنها راه حل کمبود موادغذایی و مبارزه با گرانی و تغذیه کم درآمدها و شپش زده ها و زیر خط فقری ها می باشد و چون با درآمد متوسط روزی سه دلار آمریکا (کمتر از حقوق روزانه یک کارگر بنگالی) قاطبه ملت ایران قادر به خرید مواد غذایی نو و کار نکرده و دست اول و به قول معروف آکبند نیستند منبعد باید از غذای دست دوم و قبلا مصرف شده استفاده کنند!

این کار برای دولت هم درآمد زا بوده و همانطور که فاضلاب مردم را دوباره به مصرف آبیاری مروه و صیفی و سبزیجات ارگانیک(!) می رساند، می تواند غذاهای مصرف شده موجود در فاضلاب را هم بازیافت کرده و مجددا به خورد رعایا بدهد و کسب درآمد کرده و در واقع خودش هم از روی فاضلاب مردم چیزی گیرش بیاید و به زخم بودجه اش بزند!

حالیه اخبار دلگرم کننده ای از موفقیت در جمع آوری و بسته بندی پشگل ماچه الاغ و مدفوع خر منتشر شده است که نشان می دهد تحریم ها روی ” عنبر نسارا ” اثری نگذاشته و دولت محترم که در همه حال به فکر رعیت است پشگل کافی الاغ برای مصارف داخلی را تامین کرده است.

حتی گفته می شود با توجه به وفور الاغ در کشور امکان صادرات ” عنبر نسارا ” و کسب درامد ارزی جهت اختلاس وجود دارد.

تظاهرات کامیونی علیه حکومت اسلامی

در آستانهء آغاز به کار مجمع سالیانه سازمان ملل متحد، “کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران” اقدام به اجاره یک دستگاه کامیون اطاقدار کرده و با نصب تصاویر تعدادی از زندانیان مشهور ایرانی مقیم اوین خواستار رسیدگی فوری سازمان ملل به وضعیت حقوق بشر و زندانیان سیاسی در ایران گردید.

شایان ذکر است برخلاف تبلیغات رایج علیه حکومت اسلامی مبنی بر زیر پا گذاشتن و نقض حقوق بشر، در سالهای اخیر به شدت بر میزان “حقوق” مدیران افزوده شده و حقوق های نجومی به اندازه ای بالا بوده که حتی صدای نمایندگان مجلس هم که خودشان نجومی بگیر هستند درآمده است!

“حقوق” و مزایای سایر اقشار جامعه هم توسط کارفرمایان اصلا پرداخت نمی شود که بخواهند زیر پا بگذارند!

انبار ضایعاتی دولت!

ولی الله حیف (حیف نون!) نزدیک به شش سال رئیس کل بانک مرکزی و مسئول مستقیم سقوط ارزش پول ملی، چاپ اسکناس بدون پشتوانه، چاپ شبه پول، افزایش اعجاب آور نقدینگی، مشکلات بازار ارز و در هم ریختگی کامل و آشفتگی بازار پول و سرمایه است.

پس از اعتراضات فراوان اقتصاددانان و کارآفرینان، صاحبان سرمایه، مدیران اقتصادی و نمایندگان مجلس سرانجام شیخ حسن ولی الله را که بلد نبود با انگشتان دستش بیشتر از عدد ده را بشمارد و در پاسخ سوال کمیسیون اقتصادی مجلس که از او پرسیده بودند: ” دو دو تا چند تا می شود نتوانسته بود پاسخ صحیح را بگوید! ” از کار برکنار شد و در حالی که معاون خردسال ارزی وی (برادر زاده عباس عراق چی) را دستگیر کرده و جامعه در انتظار دستگیری و محاکمه ولی الله بودند شیخ حسن روحانی سیف را که مسئول نابودی بازار پول و سرمایه است به سمت مشاور اقتصادی خود انتخاب کرد!

اگر ولی دولای سیف عرضه و سواد و شعور اقتصادی داشت چرا برکنارشد؟ و اگر مسئول وضعیت فعلی وبهم‌ریختگی اقتصادی و سقوط ارزش پول ملی است،چه مشاوره‌ای می تواند به رئیس‌جمهور بدهد!

هر کجای دنیا بود این یارو را به جرم دست به آب رساندن عمدی به اقتصاد کشور و همکاری با دشمن محاکمه و مجازات می کردند. (علی الخصوص که بی همتی، رئیس جدید بانک مرکزی، علنا گفت در جریان کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز اینها در زمین دشمن بازی کرده اند!) و اگر در چین بود که همانجا جلوی بانک مرکزی اعدام شده بود!!

هیئت دولت هم درست شده مثل مجمع تش خیس که هر کس بیکار می شود را می اندازند داخل مجمع تا سرش گرم باشد.

دولت هم شده انبار ضایعاتی (!) و هر بی وجود ناکارآمدی را که مجلس استیضاح می کند و یا بر اثر فشار افکار عمومی برکنار می شود را یک سمت مشاور می دهند تا آب باریکه حقوق و مزایای نجومی و رانتخواری و قاچاق لباس توسط دخترش قطع نگردد!

فاعتبرو یا اولی الابصار!

جای خالی یدالله شاهین شیرازی

دولت آشیخ حسن روحانی زیر بار مشکلات عدیده رسوب کرده در چهاردهه گذشته و علی الخصوص بی تدبیری های دوره اوس محمود و این دوره خود شیخ حسن سیم بکسل پاره کرده و شاتون زده!!

ارزش پول ملی از دستمال کاغذی کمتر شده و قیمت ها بقدری گران شده که مردم برای خرید یک کیلو گوشت باید وام قرض الحسنه بگیرند!

گرانی، تورم، بیکاری فزاینده، تعطیلی کارخانجات و مراکز تولید، هجوم تتمه روستائیان به حاشیه شهرها، گرانی مسکن و اجاره خانه و کارتن خواب شدن رعایا، گرانی دارو و درمان، بازگشت تحریم های بی سابقه و ضد انسانی آمریکا، فساد اداری و مالی و اقتصادی، رشد نارضایتی رعیت، به تعویق افتادن شش ماه شش ماه حقوق اندک کارگران، دور از دسترس شدن مدرسه و آموزش برای فرزندان رعایای مستضعف، گسترش اعتیاد و طلاق و افسردگی در حد لالیگا (!) و یک میلیون درد و نکبت و بدبختی و معضل دیگر… لزوم ترمیم کابینه و آوردن چهره های کاربلد و کارآمد برای حل مشکلات را می طلبد!!

در دهه چهل شمسی نیروهای توانائی مانند یدالله شاهین شیرازی (معروف به یدالله خر زور!) را داشتیم که با خر و خرس کشتی می گرفتند و الاغ را بالای سر و روی دست بلند می کردند!

یدالله شاهین شیرازی در سالهای 42 تا 1345 شمسی به شهرها و شهرستان های مختلف می رفت و برای رعایای آن زمان نمایش کشتی با خر و خرس می داد و پولی به جیب می زد و برخلاف مدیران نجومی بگیر عصر حاضر از راه حلال و کد یمین و عرق جبین امرار معاش می کرد!

دولت که حالیه در کشتی گرفتن با مشکلات سنگین مملکت درمانده شده باید چهار – پنج تا امثال یدالله شیرازی را پیدا کند و بجای این وزرایی که از بس خورده و خوابیده و بی جهت هیکل گنده کرده اند به کابینه بیاورد تا بار مشکلات را که هر یک سنگین تر از یک الاغ هستند به دوش بگیرند و سرگرم کشتی گرفتن با خریت های انبار شده از اینهمه سال شوند!!

به هر حال خاصیت امثال یدالله شیرازی که با الاغ کشتی می گرفت برای مملکت، بیشتر از کسانی است که با خریت خود لطمه به اقتصاد و معیشت مردم زده و کار را به اینجا کشانده اند!

حملات دوگانه مسلمانان به اروپا

مسلمانان در طول تاریخ دو بار به اروپا حمله کردند:

بار اول برای اینکه در اروپا حکومت اسلامی تاسیس شود و اروپائیان طبق سنت ختنه شده و احکام اسلامی رایج گردد!

بار دوم از دست حکومت های اسلامی خود فرار کرده و به اروپا پناه بردند تا از همان اروپا پناهندگی بگیرند!

اگرهای آرزوئی

اگه صمد رئیس جمهور، مرشد پشگل معاون اول، عین الله باقر زاده رئیس بانک مرکزی، سیامک نمکی وزیر اقتصاد و قوچعلی وزیر صنایع و معادن بودند الان این مشکلات اقتصادی را نداشتیم و دلار فوق فوقش هزار تومان بود!

معاوضهء غذائی!

در گذشته ای نه چندان دور مردم خانه یا اتومبیل خود را تاخت می زدند و معاوضه می کردند اما امروزه داریی آنها چند ظرف قیمه پلوی نذری است که از برکت ماه محرم الحرام به دست آورده اند!