با چتر نجات از بانکوک / معاملات تهاتری نفت در برابر…

يادداشت های اسکندر دلدم 

معاملات تهاتری نفت در برابر…

کشورهای وارد کننده نفت از حکومت اسلامی تحریم های جدید بانکی و قطع سوئیفت را بهانه کرده و از تسویه حساب بدهی خود با ارزهای معتبر خودداری می کنند و خواستار پرداخت بدهی خود با کالا و محصولات کشاورزی هستند!

مثلاً گفته شده هندوستان تصمیم دارد بجای بدهی خود تمر و جوز هندی به ایران بدهد!

در اين تبادلات جدید اقتصادی و تجاری، چین هم کماکان چادر نماز و تسبیح شاه مقصود و مهر و جانماز در برابر دریافت نفت تحویل خواهد داد!

از مراکش “کش”، از عمان لیمو عمانی، و از سیبری سیب در برابر نفت وارد خواهد شد!

به گزارش خبرگزاری ها، روسیه هم در برابر دریافت ده میلیارد دلار نفت مواد غذائی به حکومت اسلامی تحویل می دهد!

شایان ذکر است که روسیه خود بزرگ ترین وارد کننده مواد غذایی است و تنها در تولید “ودکا ” حرف اول را در جهان می زند و یحتمل از قوانین شرعی و مجازات اسلامی بی اطلاع است و نمی داند شرب خمر در حکومت اسلامی شلاق و اعدام در پی دارد، و بخاطر همین بی اطلاعی از قوانین شرعی پیشنهاد معاوضه نفت با “ودکا ” را داده است!

در عين حال به گزارش نشریات بین المللی، سریلانکا از حکومت اسلامی خواسته است تا بجای طلب 250 میلیون دلاری خود، بابت فروش نفت، از این کشور چای وارد کند!

کارشناسان چای متفق القولند که حکومت اسلامی با واردات این حجم عظیم چای می تواند تا یکی دو دههء آینده چای دیشلمه و قند پهلو به اتباع خود بدهد و تحریم های آمریکا را به نعلبکی خود بگیرد!

اگرچه سریلانکا با نادیده گرفتن تحریم های آمریکا برای تحویل 250 میلیون دلار چای به قهوه خانه های حکومت اسلامی اعلام آمادگی کرده است اما با خشکسالی های گسترده کشور و کاهش آب پشت سدها و خشک شدن منابع آبی، برای دم کردن این حجم عظیم چای و بار گذاشتن سماور آب کافی در کشور نیست و امت راحل باید چای را خشک خشک بجوند و بخورند!

آخرین خبرها از يک شکایت اسلامی

اخبار رسیده نشان می دهند که، متعاقب شکایت رسمی حکومت اسلامی از آمریکا بخاطر باز گرداندن تحریم ها، دونالد ترامپ توسط بازپرس احضار و چون حکم احضار را نادیده می گیرد توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و به محل دادگستری دلالت می شود.

بازپرس شعبهء رسیدگی کننده به جرائم ناموسی و گردانندگان اماکن فساد، با توجه به محتویات پرونده، برای دونالد ترامپ به جرم انتشار توئیت بی ادبانه خطاب به حسن روحانی و تشکیل خانه فساد (مشهور به کاخ سفید) در واشنگتن و همچنین اوباشگری و قمه کشی علیه قرارداد دوستی و مودت 1957 میلادی با ایران قرار مجرمیت و بازداشت صادر کرده است!

گفته می شود فعلا دونالد ترامپ با گذاشتن وثیقه ملکی و ضمانت یکی از کسبه محل تا روز برگزاری دادگاه آزاد است.

از سه شنبه دوم مردادماه 97 که ایران از ترامپ شکایت کرده است عده زیادی از اقوام و دوستان و آشنایان ترامپ پا پیش گذاشته و می کوشند از حسن روحانی رضایت بگیرند تا ترامپ به زندان نرود!

«یک چهارم جمعیت ایران» دچار علائم روانی اند!

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید: «یک چهارم جمعیت ایران، و در برخی مواقع نزدیک به یک سوم، آنها دچار علائم روانی هستند که احتیاج به درمان روانپزشکی دارند.»

اين حرف یعنی بیست میلیون ایرانی مشکلات روانی دارند که به عبارتی می شود از هر چهار ایرانی یک نفر روانی است و باید توسط روان پزشک معالجه یا روانه دارالمجانین شود!

مردم عادی (رعایا) به علت بیکاری، بی خانمانی، فقر و گرسنگی، ریزش گرد و غبار و دفن شدن زیر ریزگردها، گرانی مواد غذایی و دارو و درمان و اجاره خانه، عدم استطاعت زن گرفتن و ازدواج کردن، گرانی کفن و دفن و هزاران مصیبت دیگر مجنون شده اند و تعجبی هم ندارد؛ اما جنون مفرط آقایانی که حقوق و پاداش نجومی می گیرند و خانه های مجلل صد میلیارد تومانی را صاحب شده اند و ده ها هولدینگ تجاری و صنعتی و پتروشیمی را بالا کشیده اند و دست برادر و داماد و آقازاده اشان در بیت المال است و دو سه تابعیت مضاعف هم دارند چه دلیلی دارد؟

دو گفتگو

* به گزارش خبرگزاری ها: یک مقام دولتی کره جنوبی که ماجرای فساد مالی و رشوه خواری او فاش شده بود پس از آبروریزی از فرط خجالت خودکشی کرد!

حاج آشیخ حسن به کربلایی اسحاق: خدا را شکر اولا مدیران ما آبرو ندارند که بریزه!، دویماً خودکشی در اسلام حرامه والا الان یه نفر وزیر و مدیر زنده تو مملکت نداشتیم!

*********

حاج حسن: اسحق این دايناسوره تو محوطهء ریاست حکومت چکار می کنه؟!

اسحق: فکر کنم زیادی مملکت رو به عقب بر گرداندیم!!

استاد در سلفی!

در شرایطی که بازار در رکود کامل به سر می برد و کسب و کارها هم کلا خوابیده است (!) با آب روغن قاطی کردن استاد پیشکسوت (مهمان ویژه مجلس افطاری رئیس جمهور!) و افتادن روی تخت بیمارستان، و در نوبت سفر آخرت قرار گرفتن، این سرمایهء بزرگ فیلم های فارسی (!) بازار سلفی گرفتن با «جمشيد خان دائیِ مشایخی» داغ شده و کسبه محل و سلمانی و هنرپیشه ها به بیمارستان محل بستری شدن پیشکسوت هجوم آورده و به سبک عباس جدیدی که با در و دیوار و مرده و مریض و گربه و ساختمان پلاسکوی مشتعل عکس سلفی می گرفت، مشغول عکس اندازی با پیشکسوت فیلم های فارسی هستند و مزاحم استراحت پیشکسوت می شوند!

من عکس پیشکسوت را که روی تخت بیمارستان با این حال زار دیدم خیلی ناراحت شدم و یاد زمان فیلمبرداری شارلوت افتادم که مشایخی با شوق و اشتیاق نقش مقابل نوری کسرایی ستاره زیبا و خوش آب و سکسی، فیلم را هنرمندانه بازی می کرد!

استاد زمان شاه هم مورد احترام بود و در جشنواره فیلم تهران همیشه در صف اول ملاقات با علیاحضرت فرح شهبانوی نیکوکار قرار می گرفت و سکه دریافت می نمود.

متاسفانه از فردای شبی که به مهمانی مجلل و شاهانه افطاری حاج حسن آمد و افطاری را به بدن زد مریض شده و ساز رفتن را کوک کرده است. ظاهراً خوردن افطاری از کیسه بیت المال مردمی که نان ندارند بخورند برای پیشکسوت آمد نداشته و آه و ناله مردم دامنگیر استاد شده است!

انشاالله با دعای مومنینی مانند توده ای تواب و متدین، حاج محمود دولت آبادی، که در مجلس افطاری سر میز پیشکسوت حضور داشته و لقمه کله گربه ای می زد حال استاد رو به بهبودی برود و استاد پیشکسوت در افطاری ماه رمضان آینده همچنان حضور یافته و خود را تغذیه کند و موقع رفتن هم دو کارتن ساندیس همراه ببرد!

باری، برگرديم به موضوع سلفی گرفتن با استاد. همانطو که عرض شد، موسس عکس سلفی گرفتن با اشخاص صاحب نام در حال موت یا جنازه اشخاص در خاورمیانه و آسیای غربی عباس جدیدی، کشتی گیر معروف به دوپینگی، بود که حالا ویروس آن به جان افراد شهرت طلبی که می خواهند خود را مطرح کنند افتاده است!

این اشخاص گوش به زنگ هستند ببینند چه صاحب نامی در صف ارتحال و انتقال به دیار باقی قرار می گیرد تا همراه عکاسی که اجیر کرده اند خود را به بیمارستان محل بستری میت یا در حال فوت رسانده و عکس گرفته و خود را مطرح نمایند!

در این عکس ها مشاهده می شود چند زن هنرپیشه فیلمفارسی و 3 ریال های تله وزوزونی خود را حسابی ساخته، آرایش کرده، مانیکور پدیکور کرده و با لبخند رو به دوربین برای تبلیغ خود عکس گرفته اند!

این بدبخت پیشکسوت هم که از تکلم و تکان دادن دست و پا عاجز و مصلوب الاختیار است و نمی تواند با سوءاستفاده این به اصطلاح عیادت کننده ها مخالفت کند، و همانطور که در عکس ها می بینید یکی به زور چیزی در دهانش می گذارد و عکاس هم که از قبل هماهنگ شده در موقع گذاشتن در دهان پیشکسوت عکس تبلیغاتی می گیرد و دیگران هم گویا در مجلس ختنه سوران مشایخی (معروف به پیشکسوت!) حضور یافته اند با لبخند و در حالی که دست روی اعضاء و جوارح نامبرده (خان دایی قیصر) گذاشته اند برای فیس بوک و اینستاگرام و توئیتر خود عکس گرفته اند!

انتظار می رفت علاوه بر واعظی رئیس دفتر شیرین عقل رئیس جمهور و کسبه محل و هنرپیشه هائی که در هیچ فیلم و سریالی با جمشید پیشکسوت همبازی نبوده اند عباس جدیدی هم خود را به بیمارستان رسانده باشد اما به گفته منابع آگاه (دربان بیمارستان!) عباس جدیدی مثل، مورد پورحیدری، فقط عادت به سلفی گرفتن با جنازه را دارد و منتظر است پیشکسوت ریق رحمت را سر بکشد تا جدیدی با جنازه عکس بیندازد!!

این مدل عیادت از بیمار هم خاص سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران متمدن و با فرهنگ کشورمان است که، همراه دسته گل و کمپوت؛ عکاس هم با خود به بیمارستان می برند!