تایید حکم حمید نوری در دادگاه استیناف سوئد،ضربه دیگری به جمهوری اسلامیتایید حکم حمید نوری در دادگاه استیناف سوئد،

 

حزب کمونیست کارگری ایران :

امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳، دادگاه استیناف سوئد حکم حبس ابد حمید نوری دادیار سابق زندان گوهردشت را به جرم مشارکت در جنایات مدهش جمهوری اسلامی در تابستان خونین ۶۷، مجددا تایید کرد. این یک پیروزی مهم برای جنبش دادخواهی و انقلاب مردم ایران علیه جمهوری اسلامی است که در روزهای اخیر بواسطه اعطای جایزه صلح نوبل و جایزه آزادی بیان پارلمان اروپا به فعالین انقلاب زن زندگی آزادی، بار دیگر در صدر اخبار جهان بوده است. 

۳۵ سال پیش در آن تابستان سیاه وقتی جلادانی چون رئیسی و نوری به دستور خمینی، پیشقراول جنبش کثیف و خونخوار اسلام سیاسی، هزاران زندانی سیاسی را دسته دسته به دار می‌کشیدند و در گورهای دسته‌جمعی خاک میکردند، سکوتی مرگبار حاکم بود و حتی خانواده‌های این عزیزان هم نمی‌دانستند بر فرزندان دلبندشان چه میرود. اکنون تمام جهان روز به روز بیشتر متوجه اهمیت تلاش و مبارزه مردم ایران برای رهایی خود و جهان از شر جمهوری اسلامی و اسلام سیاسی شده است و تحت تاثیر انقلاب زن زندگی آزادی کمیسیون تحقیق ویژه سازمان ملل برای رسیدگی به جنایات جمهوری اسلامی به کار افتاده است. محاکمه حمید نوری و محکومیت آن آغاز راهی است که در ادامه و به همت مبارزه و انقلاب مردم ایران باید به محاکمه تک تک سران جمهوری اسلامی به جرم جنایت علیه بشریت و تحمیل آپارتاید جنسیتی در ایران منجر شود. 

حزب کمونیست کارگری دست تک تک کسانی که در دستگیری و محاکمه حمید نوری و انعکاس آن در ایران و جهان نقش ایفاء کردند را به گرمی میفشارد و یکبار دیگر بر عزم خود در تلاش برای بایکوت جهانی جمهوری اسلامی و راندن آن به موقعیتی شبیه رژیم آپارتاید نژادی در آفریقای جنوبی تاکید میگذارد.   

سرنگون باد جمهوری اسلامی!

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳