ترقه بازی تلخ در چهارشنبه سوری خونین داعش

محمدرضا کاف.کسرایی:

               ساعت ده و سی دقیقه ی بامداد چهارشنبه هفده خرداد  1396 ، در خیابان «  بهارستان  » و بهشت زهرا ،  میوه ی دخالت لجام گسیخته ی جمهوری اسلامی در منطقه برشاخسار درخت امنیت پادگانی ،  رسید و  با صدای انفجار در مقبره ی خمینی و مجلس در دامان داعش افتاد .
با انتشار اولین خبرها از حمله ی تروریست های داعش به مجلس و مقبره ی خمینی،می توان این طور گفت واکنش بیشتر مردم ایران ، ترکیبی از شوک و بهت و وحشت بود که حباب امنیت پادگانی و گورستانی ترکیده بود و اکنون مردم ما ، همانند بسیاری از مردم عادی سایر کشورها ،  بی واسطه درگیر حادثه یی تروریستی شده بودند که ربطی به آنان  نداشت و تلخی فاجعه یی را چشیدند که جان بی گناهانی را گرفته بود .
قبل از آنکه به بررسی علل حادثه
البته از نظر خودم  بپردازم، مایلم به دو نمونه رفتار حامیان حکومت و بسیاری از هموطنانم در جریان حملات تروریستی پاریس در 22  آبان 1394  برابر با  13  نوامبر 2015  بپردازم چون می خواهم از آن
در ادامه نتیجه یی بگیرم . این یادآوری نه برای نمک پاشیدن به زخم تازه ی هموطنان ، که برای نشان دادن زشتی تصورات برخی و غیرانسانی بودن برخی دیگر از قضاوت هاست . که از حادثه ی دیروز تهران نیز مانند حادثه ی سال 2015 پاریس ، با 160  کشته بهره برداری و گروکشی سیاسی کردند و سعی داشتند از دل آن ، درستی نظرات شان درباره ی تاوان دادن غرب درین گونه حوادث را بیرون بکشند. هم خامنه یی و هم اصولگرایان پس از حملات مرگبار پاریس، ضمن محکوم کردن آبکی و همدردی شکلی با خانواده ی قربانیان و مردم فرانسه ،دولت های غربی را به سبب ناتوانی در پیشگیری از بروز این حملات  مورد شماتت قرار دادند و این دولت ها را مسئول چنین اتفاقاتی دانستند؛در ادامه نمونه هایی از این اظهار نظرهای مقامهای رژیم را باهم مرور می کنیم :

ادامه مطلب