جدایی نهاد دین از دولت، به‌خصوص قوای نظامی-انتظامی-امنیتی

 

علی صدارت :

ضرورت استقلال دولت از نهاد دین، با عمل‌کرد دولت‌های تئولژیک اسرائیل و ایران، بیش از پیش ملموس گردیده است. لائیسیته به معنای دین‌ستیزی نیست و بایسته است که در هسته‌های مردمی مورد بحث واقع شود، و در نظر صیقل داده شود، و در عمل تمرین شود. بدین ترتیب وژدان عمومی فردی، و وژدان عمومی همگانی آن را از جامعه سیاسی مطالبه می‌کند. بدین ترتیب، قانون اساسی بر اساس لائیسیته تدوین می‌گردد.

در امریکا و بسیاری دیگر از کشورهای غربی کار را به جایی رسانده‌اند که نه تنها انتقاد، بلکه فحش و ناسزا علیه شخص اول مملکت، حتی در مقابل خودش، اشکالی ندارد، ولی اگر بگویی بالای چشم اسرائیل ابرو است، با چماق تکفیر بر سرت می‌کوبند، و انواع محرومیت‌های حرفه‌ای، و برچسب‌زنی‌ها و انزواهای اجتماعی را بر تو روا می‌دارند. اگر کلیمی نباشد برچسب «یهودستیزی» و یر «انکارکننده هولوکاست» را می‌خوری، و اگر یهودی باشی برچسب «کلیمیِ از خود متنفر»

رفتار صهیونیست‌ها (چه در مقام عمل مانند قوای نظامی-انتظامی-امنیتی اسرائیل، و چه در مقام نظر و حتی در میان غیرنظامیان معمولی صهیونیست‌ها، چه در اسرائیل و چه در سایر مناطق سیطره‌ی صهیونیسفر، چه در کلیمیان و چه در سایر ادیان، از جمله دین مسیح که تبلیغ می‌شود دین مهربانی و بخشش است، و به‌خصوص در میان صهیونیست‌های مسیحی) درست مانند رفتار بازجوها و شکنجه‌گرانی است که خمینی و شرکا در مقام مراجع و مجتهدین و علمای «دین اسلام» با محوریت اصلِ من‌درآوردیِ ولایت فقیه، با توجیه تقلید از آن‌ها و عذر بدتر از گناه «مامور و معذور» به جان ملت ایران انداختند. 

عمالیق، Amalekites عمالقه، تورات، سموئیل اول، 15: 3 

«…پس الآن برو و عمالقه را شکست بده، و همه‌ی اموال آن‌ها را کلا نابود کن و بر ایشان شفقت روا مدار، و حتی مرد و زن و طفل و شیرخواره و گاو و گوسفند و شتر و الاغ آن‌ها را بکش».

1 Samuel 15:3 

“Now go and smite Amalek, and utterly destroy all that they have, and spare them not; but slay both man and woman, infant and suckling, ox and sheep, camel and ass”

می‌گوید بر اساس کتاب مقدس و روایات، قوم یهود، قوم برتر است، و بقیه برای بردگی آن‌ها آفریده شده‌اند!

می‌گوید خدا گفته تو قوم برتر هستی! ولی پرسبدنی است: خدای چه کسی؟! خدای صهیونیست‌ها؟ خدای کلیمیان مخالف صهیونیسم؟ خدای فلسطینی‌های مسلمان؟ خدای فلسطینی‌های مسیحی؟ تکلیف فلسطینی‌هایی که اصلا به خدا باور ندارند چه می‌شود؟

ولی باید به یاد آورد که عین همین خشونت‌ها و تجاوزها به حقوق، توسط قدرت‌های غیردینی مانند شوروی استالین و آلمان هیتلر هم به «دشمن» و حتی به ملت خودشان هم اعمال شد.

در غرب هم تحت سلطه رژیم ولایت مطلقه سرمایه‌سالاری، از جنگ‌های جهانی اول و دوم تا به امروز، جهان بین قدرت‌های غربی اروپا و بریتانیا و امریکا تقسیم شد، و سرزمین‌های آن‌ها را بین خود تقسیم کردند، تا با اشغال و «استعمار» آن‌ها، به استثمار فاجعه‌آمیز خود بپردازند. سلطه‌سالاران مردم آن سرزمین‌ها را «حیوان‌های انسان‌نما» تبلیغ کردند

دکترین مونرو، سیاست‌های امریکا در امریکای لاتین بسیار تامل‌برانگیز است

❊ ولی همین دین الهی وقتی با قدرت درآمیخت، از عرش به فرش هبوط می‌کند و خود در حد وسیله‌ای در دست قدرتمداران ناچیز می‌گردد، و به ناچار منویات قدرت را اعمال می‌کند و به پیش می‌برد. نمونه‌ها اندکی را در اینجا ببینیم:

خمینی: ولایت حتی میتواند احکام دین را تعطیل کند

آذری‌قمی: ولی فقیه حتی میتواند توحید را هم تعطیل کند

حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در مجلس: حفظ نظام حتی از حفظ «جان امام زمان» هم مقدم‌تر است

قاسم سلیمانی: حفظ نظام از حفظ وجود مقدس امام زمان واجب‌تر است، زیرا می‌تواند زمینه ساز ظهور باشد.

شعبانعلی رمضانیان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کل کشور،: پاسداری و حفظ انقلاب از حفظ جان امام زمان(عج) هم واجب تر است. 

 رائفی پور: «حفظ نظام از جان امام زمان هم واجبتر است»

آیت الله محمود امجد: «این جمله را به گوش همه برسانید! این اسلامی که ما برای خودمان درست کردیم هزاران بار از کفر نجس‌تر و بدتره»

وقتی ایده و عقیده (چه دینی و چه دنیوی) با قدرت درمی‌آمیزد، ورود واکسن توسط ولی مطلقه فقیه ممنوع می‌شود، و خرافه‌ها به جای علم به مردم تحمیل می‌شود. تجویزهای سخیف و مبتذل بزرگان دستگاه ولایت مطلقه فقیه، برای مقابله با ویروس کرونا، از جمله، این بوده است:

«آیت الله» ناصر مکارم شیرازی: زیارت عاشورا و حدیث کسا برای مقابله با کرونا!

▪«آیت الله» وحید خراسانی: کاری به دستورات پزشکان نداشته باشید فقط هر روز دست خود را روی قلبتان بگذارید و هفت مرتبه سوره حمد را قرائت کنید. و نیز هر روز صبح و شب، هفت مرتبه آیت الکرسی را تا “و هو العلی العظیم” قرائت کنید تا کورونا از شما دور شود…!.

▪«آیت الله» صافی گلپایگانی: برای ساخت داروی کورونا مقام معظم رهبری باید به حضور امام زمان برسد….!

▪«آیت الله» تبریزیان، پدر خودخوانده طب اسلامی: برای پیشگیری از بیماری های مسری از جمله کورونا، موقع خواب یک پنبه آغشته به روغن بنفشه در مقعد بگذارید…!

▪«آیت الله» علم الهدی: اگر اینترنت قطع بود امکان نداشت کورونا وارد ایران شود

▪و دوباره علم الهدی: ویروس کورونا امتحان الهی است، و واکسن آن حمایت از ولایت فقیه و رعایت حجاب اسلامی است….!

▪«حجت الاسلام» سعیدی، امام جمعه قم: ترامپ با کورونا قم را هدف قرار داده…

«حجت‌الاسلام» قاسم ترخان، مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، به مناسبت ولادت امام زمان: ممکن است امام زمان به بیماری مبتلا شود و از ما خواسته شود که برای سلامتی آن حضرت دعا کنیم. (اصلاحات نیوز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹)

(دود کردن کندر و پشگل، روغن بنفشه، رفتن به حرم و نذر و نیاز و خیرات و مبرات و نماز عاشورا و حدیث کسا … )

به گفته محمد سعیدی تولیت حرم قم، نماینده ولی فقیه در استان قم و امام جمعه شهر قم است که روایت «یا علی» گفتن آقای خامنه‌ای را هنگام تولد در رسانه‌ها اعلام کرد، . “دشمن می‌خواهد قم را شهری ناامن نشان دهد و انتقام همه شکست‌های خود را از قم بگیرد.”

او در تازه‌ترین واکنش به درخواست به تعطیل کردن حرم گفت: “ما حرم را دارالشفا می‌دانیم. دارالشفا یعنی مردم بیایند اینجا و برای امراض روحی و جسمی شفا بگیرند. باید اینجا باز باشد، باید مردم با قوت بیایند. البته ما احتیاط را هم شرط می‌دانیم و باید مسائل بهداشتی را هم رعایت کنیم.”

از نگاه آقای سعیدی در این هنگام نه تنها مردم نباید از رفتن به اماکن مدهبی در قم مانند حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران منع شوند، بلکه نیاز دارند برای گرفتن “شفای جسمی” به این اماکن بروند.

درست مانند وقتی که کلیسا و مسیحیت در دوران قبل از رونسانس با قدرت آغشته شد، ببینید اسلام وقتی که ابزار دست قدرتمداری شد، به کجا رسیده است (خمینی در بهشت زهرا گفت: …نه تنها اب و برق شما را مجانی میکنیم، به شما معنویت میدهیم…

آدمخواری: حجت الاسلام سید محمود نبویان: آدمخواری اگر در راه ولایت باشد در حکم هفتاد سال عبادت است/ اسلام احکام آدمخواری را معلوم کرده. 

به گزارش فارس نیوز (۱۴ شهریور ۱۳۹۶)، https://www.farcenews.com/575.htm   نبویان که اخیرا خواستار اعدام کسانی شده بود که به اصل ولایت مطلقه فقیه اعتقادی ندارند، معتقد است که می توان به روشهای دیگری چون خوردن مرتدان هم متوسل شد، همانطور که در دوران صفویه با مخالفان دین خدا انجام شده و آدمخواری اگر در راه خدا و اسلام باشد در حکم هفتاد سال عبادت است.

نبویان در گفتگو با خبرنگار فارس، قوانین کنونی در اعدام مرتدان که صرفا به کسانی محدود می‌شود که اعتقاد خود را به شریعت مقدس اسلام و امامان شیعه از دست می‌دهند را ناکافی دانسته و این جرایم را قابل تسری به عدم اعتقاد به رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای و امام خمینی شناخته و از سعید امامی به عنوان یکی از سربازان دلیر اسلام نام برد که باید الگوی بسیجیان و نیروهای ارزشی باشد.

سید محمود نبویان (متولد ۱۳۴۴ در بابل) عضو جبههٔ پایداری و دانشیار گروه فلسفهٔ مؤسسهٔ امام خمینی است. او نمایندهٔ تهران در دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس بوده‌است. او از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی، احمد مجتهدی تهرانی، میرزا جواد تبریزی، حسین وحید خراسانی و محمد فاضل لنکرانی بوده‌است. او مانند سایر اصول‌گرایان، موفق به اخذ آرای کافی مردم تهران در انتخابات مجلس دهم نشد.

نبویان: کسی که ولایت فقیه را قبول نداشته باشد مرتد است، زنش بر او حرام است و باید اعدامش کرد

مصباح یزدی: خداوند خشونت را در ذات بشر نهاده است! چاره‌ای هم جز این نداشت!!

در پی انتشار تصاویری از «آیت الله العظمی» شبیری زنجانی در کنار رییس دولت اصلاحات در فضای مجازی؛ شیخ محمد یزدی در نامه به شبیر زنجانی (آبان۱۳۹۷): …یادآور می‌شوم مقام و احترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد…..

در خرداد سال ۱۳۶۰ در «مجلس شورای اسلامی» که برای عدم کفایت رئیس جمهور «رای‌گیری» می‌کردند و تدارک کودتا را می‌دادند، از جمله دلایل «بی‌کفایتی» بنی‌صدر اینها بود:

معصومی: ”بنی‌صدر با قبول دموکراسی غربی ولایت فقیه را نفی می‌کند، و با قبول حقوق بشر کذائی غرب به اعدام فرخ رو پارسا اعتراض می‌کند، و تعزیر را شکنجه می‌نامد، و لایحه قصاص را غیرانسانی تلقی می‌کند”

موسوی خوئینی‌ها: ”آقای بنی‌صدر از پایگاه خط آمریکاست که با دادگاههای انقلاب به مخالفت برمی‌خیزد و تاسف می‌خورد. این عین سخن آقای بنی صدر است که چرا ما از روز اول از حقوق انسانی آن محکومین دفاع نکردیم تا کار به اینجا رسید. این حرف آقای بنی صدر است. که چرا در هنگامی که دادگاههای انقلاب آقای هویدا و نمی‌دانم نصیری و خسروداد و امثال این جانورها را محکوم به اعدام می‌کرد و اعدام می‌کرد می‌گوید چرا از حق‌ انسانی آنها ما دفاع نکردیم که کار دادگاهها به اینجا کشید، به کجا کشید کار دادگاهها (خلخالی: دو سه مرتبه آمد ولی ما گوش به حرفش نکردیم) (خنده نمایندگان)