حکایت بز در کشور

مقاله ای که هفته نامه طبرستان را تعطیل کرد :

چقدر “بز”در مملکت زیاد شده است! همه بدبختی ما ازاین “بزها “و”بززاده ها است ! با آنکه کارشناسان کشاورزی و سازمان مراتع و متخصصان حفظ و احیای مراتع بارها و بارها وجود “بز “را خطر بزرگی برای مراتع وآب و خاک کشور دانسته اند معهذا مشاهده میشود هر روز بر تعداد بزهای کشور اضافه میگردد و”بز”گر هم در میان این همه بز دیده میشود !. بزها که علامت مشخصه آنها ریش بلندشان است و این ریش بلند آنها را در میان گله گوسفندان متمایز میسازد.
1.دارای پنجه های تیزی هستند و با پنجه های تیز خود بر روی منابع با ارزش دست اندازی میکنند.آنها روی دو پای عقب خود می ایستند و به تنه درختان پنجه میکشند و باعث نابودی درختان میشوند سرشاخه های درختان را هم میخورند و باعث خشک شدن درخت میشوند .
2.با پنجه های تیز خود پای ریشه درختان .گیاهان را شخم میزنند و باعث تخریب خاک میشوند و گیاهان خودروی مراتع را از بیخ و بن میخورند و به این ترتیب هرجا که بز چرا کند پس از مدتی عاری از هرنوع گیاه و رستنی میگردد
3. بز حیوان ناسازگاری است و مرتبا درمیان گله گوسفندان به دنبال قدرت طلبی و خود نمایی و زیر پا گذاشتن حقوق گله گوسفندان میباشد و در این رهگذر بعضا با استفاده از رانت شاخ خود به چشم و چارگوسفندان بینوا میکوبد و با اعمال خشونت و سرکوب گوسفندان را مرعوب کرده ، خفقان سیاسی راه می اندازد و آزادی بع بع گوسفندان را سلب میکند.بز ها معمولا تعدادی بزغاله هم دارند و این بز زاده ها که معمولا درسایه پدران خود حرکت میکنند و چمن ها وعلف های مرغوب صحرا را تصاحب کرده و قسمت های مرغوب زمین و امکانات طبیعی و خدادادی را غارت می نمایند ! اکنون که مضرات بز و بز زاده ها یا بزغاله ها بر همگان روشن است جا دارد گوسفند داران محترم و حشم داران و مرتع داران عزیز اوپوزیسیون فعالی برای مبارزه قاطع با بز ها تاسیس وپنجه بز ها را ازاین آب و خاک کوتاه کنند به هرحال به نظر میرسد بخش اعظم بدبختی ما ناشی از بز بیاری باشد وخدا لعنت کند کسی را که پای بز را به این مملکت باز کرد…..؟؟
《روایتی است :: بز بومی ایران نبوده و بعد از حمله اعراب برای نابودی طبیعت به عمد وارد دامداریهای ایران شد》
__هفته نامه طبرستان که به خاطر این مقاله توقیف شد��