خلاف شرع!مکتوبات «فدوی»

rahimi

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

3 اسفند 1394 ـ 22 ماه فوريه 2016

فدوی گاه از برخی حرکات خاج پرستان و اهالی کفر و زندقه، براستی حیرت می کند. شما نیز در حیرت وی، بشرح زیر، بنقل از خبرگزاری ایرانشهر، شریک شوید:

* مجسمهء منشور کورش کبیر، با عنوان Freedom: A Shared Dream(آزادی: یک رویای مشترک) در بلوار سانتامونیکا در کلان شهر لس آنجلس نصب خواهد شد. این مجسمه توسط طراح و معمار معروف انگلیسی، سیسیل بالموند، در دست ساخت است. این طرح با حمایت بنیاد فرهنگ در شهرداری این کلانشهر آمریکایی تصویب و به مرحلهء اجرا گذاشته شده است. / ایرانشهر

پیگیری و ادامهء خبر، به نقل از همان منبع، اما حاکی ست که:

* علیرضا اردکانی، مدیر اجرایی بنیاد فرهنگ، با مشخص کردن تقاطع دو خیابان «سانتامونیکا بلوارد» و «سنچری ایست پارک» در منطقه سنچری سیتی، گفت تعامل و تفاهم‌های لازم برای نصب منشور «آزادی، یک رویای مشترک» در این محل به انجام رسیده و نصب تندیس منشور کوروش در این نقطه از شهر لس‌آنجلس قطعی است. محلی معین شده برای نصب تندیس بزرگ منشور کوروش یکی از پر تردد ‌ترین مناطق شهر لس‌آنجلس است که به دلیل مجاورت با یکی از بزرگترین مراکز خرید (وست‌فیلد مال، در سنچری سیتی) و همچنین ساختمان‌های بزرگ اداری تجاری این منطقه می‌تواند روزانه توجه ده‌ ها هزار بازدید کننده  و عابر به تندیس بزرگ «آزادی یک رویای مشترک» (منشورکوروش) جلب نماید.

لازم به یادآوری است که این بخش از بلوار  سانتا‌مونیکا جزو گران‌ترین خیابان‌های کلانشهر لس‌‌آنجلس محسوب شده و در واقع دروازهء اصلی ورود به قلب شهر بورلی هیلز نیز شناخته می‌شود. کارشناسان فرهنگی در غرب آمریکا، سازهءنهایی تندیس «آزادی،یک رویای مشترک» را از لحاظ اهمیت و جایگاهی که در ساختار شهری لس‌آنجلس خواهد داشت با مجسمهء آزادی در نیویورک مقایسه می‌کنند.

حال، بین خودمان باشد، چون ضد انقلاب خواب است عرض می کند که این چه حرکتی ست؟ بلوار سانتامونیکا  جان می دهد برای دسته های عزاداری و مخلفاتی چون علم کشی، سینه زنی و قمه زنی؛ از اینها گذشته، عقلِ شرعی هم چیز خوبی ست!؛ آخر آدم تا نام بیابانیِ “نمر باقر النمر” روی دست مانده، نام و مجسمهء منشور کورش کبیر را در بلوار سانتامونیکا در کلان شهر لس آنجلس می گذارد؟!

زیاده اعتراضی نیست!..

Rahimi1

بلایای «غیر» طبیعی

در پیوند با آب و هوای ایران سابق، گزارشاتی را پیش از این از فدوی ملاحظه کرده اید که دیگر مکرر نمی کند، مگر یکی دو عکس، پیرامون آب و بعنوان یاد آوری یا ذکر مصیبت:

Rahimi2Rahimi3

گفتن ندارد که نشان دادن تصاویر هوای آلوده، خالی از فایده است چون چیزی دیده نمی شود! شهروندی نیز در این ارتباط، با استعانت از روز قیامت، برای محکم کاری به جراید شریفهء دارالخرافه ملتجی شده است که:

* 8455—0912 : از آنجا که متولیان محیط زیست در این دو سال عمدتاًمشغول مبارزه زود هنگام انتخاباتی در رسانه‌های داخل و خارجی بوده‌اند و برای تصاحب کرسی قدرت تلاش می‌کنند مرگ تدریجی ناشی از آلودگی هوا دامنگیر تهرانی‌ها و دیگر کلان ‌شهرهای کشور و اکنون در شهرهای خوزستان شده است. اگر اعتقاد به روز قیامت دارند فکری برای آخرت خودشان بکنند!

و اما  فرستادهء فدوی به تهران، از وزش نوع ویژه ای توفان خبر داده که موجبات نگرانی مقامات را چندان فراهم کرده است که احتیاطاً به عقد یک فقره قرارداد دیگر با حوزهء علمیه، بمنظور جلوگیری از عوارض “غیر” طبیعیِ توفان کذایی، مبادرت ورزیده اند.(1) باری-  ادامهء عملیات محسوس و نامحسوس فرستادهء فدوی به اینجا رسیده است که مأخذ توفان مذکور، اقدام  زیر بوده است:

* اعتراض در “پارک ملت” با فوت کردن به سوی ابرها! / تقاطع (2)

Rahimi4

زیاده اعتراضی نیست.

___________________________________

(1) آفتاب: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهمنامه با حوزه علمیه برای کاهش بلایای طبیعی خبر داد و خاطر نشان کرد: در مرحله اول با حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و شیراز تفاهمنامه همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود.

(2) ادامه خبر: گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی و خانواده‌های جان ‌باختگان سیاسی که اقدام‌های اعتراضی پیشین ‌شان همچون جمع کردن زباله و تحصن‌در مقابل زندان اوین و ساختمان “لاستیک دنا”، با برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی روبه‌رو شده بود، عصر روز جمعه (۲۳ بمن-۱۲ فوریه) در “پارک ملت تهران” جمع شدند و در اقدامی نمادین، ابرها را فوت کردند.

پیرامون مدافعان حرم!

بنظر می رسد که معالجات سنگین بیت، خوشبختانه بر روی برادران مؤثر واقع شده و مؤمنین باور کرده اند که بجای گوشت دم توپ، مدافعان حرم زینب(ع) هستند! بزرگواری که خود صاحب کرامات بی شمار و، بموجب آن، لابد قادر به حفظ خود نیز هست؛ اخيراً به اين فيض عظما نائل شه است.

این معنا را فدوی، از محاورات برخی مؤمنین، بر محور خبر زیر دریافت:

Rahimi5 (1)

«شهادت تقی ارغوانی خبرنگار و عکاس خبرگزاری قرآنی (ایکنا) در جنگ سوریه»./ پارسینه

محاورات و مشاجرات:

*رفته خبرنگاری یا رفته جنگ؟؟؟؟

* چه اخبار بی طرفانه ای هم میفرستاده….
* پارسینه میدونم منتشر نمیکنی….برا خودت نوشتم بخونی!!!!

*رفته تا توی باقالی اینجا راحت بشینی شر و ور ارسال کنی

* رفته که خدای ناکرده فردا شما رو به جهاد النکاح یا احیانا جهاد الواط نبرن به زور!

* این بزرگوران می روند و از قفس این زندگی فانی رها می شوند اما تو مردار زشت خو هم خسر الدنیا خواهی بود و هم خسر الاخره. لعنت بر بیغيرتان وطن فروشی مثل تو که به شهيدان زخم زبان می زنند، گرچه دریا به پوز سگ نجس نمی شود.

* مستشار بوده!

* آشغال سبزی توی کله پوک امثال تو چی می گذرد!!
* نمیدونی توی ترکیه، یمن و.. حتی اروپا چه خبره؟ تن پرور گرامی!! میدونی امنیت چیه؟ یه راهنمایی بهت می کنم… خوردنی نیست اما از لذیذترین غذاها دلپذیرتره… دیدنی نیست ولی وقتی بردنت جهاد نکاح؛ کاملاً احساسش می کنی! زحمت بقیشو خودت بکش جیگر!!!

* بقول شهر فرنگهای قدیمی: عجب این شهر قشنگه، نه؟

لکن، بقول عوام، confused!

فدوی سرانجام در نیافت که کی از روی دست کی می نویسد؟ و یا، بی تعارف، عمامهء کی، سر کیست؟ لطفاً با ملاحظهء خبری که در پی می آید، به فدوی گردن شکسته، حق بدهید:

* به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلیپ هموند، وزیر خارجه انگلیس، در مصاحبه با بی.بی.سی گفت: تنها یک نفر در جهان قادر است به جنگ داخلی در سوریه آن هم تنها با یک تماس تلفنی پایان بدهد. این فرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اس.!

یعنی می فرمایید که حضرت آقای ما (ضپ)، پس از دود کردن میلیاردها دلار، پولِ البته  بی ارزش ملت یک لا قبا و شل و پل، معاذالله، دست پنجم خر بوده است؟!

باز هم، لس آنجلس!

بنظر می رسد که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، بعلت مشاغل زیان آور و سنگین، از جمله تحریر مهملات داهیانه، دوره کردن تسبیح، والبته بازی با انگشت بیست و یکم مبارک، فرصت نداشته اند که خدمت دیگری به مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بفرمایند؛ و گرنه چه معنی دارد که برادران، با آن چند گونی حل  المسائلی که از سر و کول شان بالا می رود، هنوز مسأله داشته  باشند؟! به یک مستوره که در پی می آید نگاه کنید:

* سينما ژورنال: لس‌آنجلسی‌ها در جشنواره چه می‌کنند؟ استفاده از موسیقی های لس آنجلسی دقیقا شبیه به استفاده از ماهواره شده است! به گزارش سینماژورنال همان طور که استفاده از ماهواره ممنوع است اما همگان در خانهء خود یا همسایه هایشان(!) ماهواره دارند، به صورت قانونی امکان چاپ و تکثیر موسیقی خوانندگان لس آنجلسی وجود ندارد اما تقریباً اغلب ایرانیان قطعات این خوانندگان را در آرشیو شخصی خویش دارند.! این وضعیت  به سینمای ایران هم تسری پیدا کرده است و قطعات بسیاری از خوانندگان آن ور آبی هرچند نمی‌تواند به صورت رسمی به عنوان موسیقی متن یا تیتراژ آثار ظهور پیدا کند اما به عنوان موسیقی پس زمینه ای که در اتومبیل یا لوکیشن های داخلی شنیده می شود به کرات از این موسیقی ها استفاده می شود…..

و نیز بعنوان مؤخره:

* در جشنوارهء سی و چهارم فیلم فجر و دقیقاًاز همان روز اول با آثاری مواجه بودیم که استفاده از موسیقی خوانندگان لس آنجلسی را در دستور کار قرار داده بودند. از مستند “اهالی خیابان یکطرفه” ساخته مهدی(عج) باقری که یکی از آثار ویگن ددریان خوانندهء ارمنی که تا لحظه مرگ ساکن لس‌ آنجلس! بود با نام “ساقی” را پخش کرد گرفته تا فیلم هنر و تجربه ای “برداشت دوم از قضیهءاول” به کارگردانی پویان باقرزاده که قطعه ای از عارف عارف‌کیا را پخش کرد.”نقطهء کور” مهدی (عج) گلستانه قطعه‌ای از شهرام شب‌پره را در بخشی از فیلم که در اتومبیل کاراکتر شوخ و شنگ کار با بازی محسن کیایی می گذشت پخش کرد. “در نیمه شب اتفاق افتاد” تینا پاکروان نیز تعدادی از قطعات خوانندگانی چون سامی بیگی، نصرت ا.. معین و مارتیک قره خانیان توسط کاراکتر خواننده فیلم با بازی حامد بهداد بازخوانی می شود.

باری، با آنکه برادران، علیرغم میل باطن، جواب خودشان را بقول عوامalready داده اند!، لکن بد نیست که فدوی هم برای جوریِ جنس، و البته به تأسی از معجزهء هزارهء سوم!، برادر احمدی نژاد، پرسش را، با پرسش دیگری پاسخ دهد!  حال شما بفرمایید که حزب اللهی ها در بلاد کفر و زندقه، بویژه کانادا و آمریکا چه می کنند؟ البته فدوی می پذیرد که اختلافی جزئی در این بین هست و آن  اینکه، لس آنجلسی ها، حاصل عرقریزان روح شان و از آن میان، موسیقی و ترانه به آنجا صادر می کنند، و حضرات به ” این ور آب”، انقلاب شکوهمند را می خواهند اماله کنند! آخر این چه جور والیبالی ست؟!

حال فدوی در باب  سایر حزب الله های گرامی، که با بیت المال ملت شل و پل و یک لاقبا، در بلاد کفر و معصیت، شدیداً به بدگذرانی مشغولند نیز، چیزی نمی گوید!…

پرسش دیگری نیست برادر؟!

آکادمی چفیه مالی(1)  6 /Academy award

فدوی شدیداً مباهی ست که امروز،مؤمنینی که در ششمين جلسهء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت یک قطعه مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشانsir در انگلستان  است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند،تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ) (2) مُستظهرباشند.

Rahimi6

هیئت داوران آکادمی چفیه مالی

فارغ التحصیل ممتاز این دوره

Rahimi7

بوسه‌ی محسن رفیق دوست بر چادر دختر امام! / پارسینه

برادر رفیق دوست: ببخشید، هر چه گشتیم، جای دیگری در تیررس نبود، خواهر صبیه امام(ل)!

* 5734—0263: مردم در روز 22 بهمن نشان دادند که همیشه در خدمت انقلاب و ولایت و کشور هستند و هیچ‌گاه رهبر و ولی‌فقیه‌شان را تنها نمی‌گذارند.
* 0291—0918: حقیقتاً یوم‌ا‌لله 22 بهمن امسال تجدید بیعت و میثاق ملت بیدار و عاشورایی ایران با نایب بر حق امام زمان(عج) امام خامنه‌ای بود، همچنین مشت محکمی بر دهان یاوه‌ گویان و سیاستمداران جنایتکار آمریکایی بود که مدام ما را به تحریم‌‌های جدید تهدید می‌کردند. ملت ثابت کرد ما با تحریم نه تنها به زانو درنمی‌آییم بلکه سرانجام این انقلاب سیاسیون متکبر آمریکایی را به زباله‌دان تاریخ می‌اندازد و این تحریم‌ها رویش‌های بیشتری را به دنبال داشت. آفرین بر چنین ملت و آفرین بر حضور و غیرت ایرانی‌ها.

*1026—0912 : کسانی که باور ندارند «ایرانی می‌تواند» کاش می‌شد سری به خانه موشکی سپاه در زیرزمین، مرکز هسته‌ای فردو، فاز 16 و 15 پارس جنوبی، ماهواره‌های ساخته شده و… بزنند تا بفهمند که ایرانی تحت ولایت و زعامت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب می‌تواند روی پای خود بایستد و پنجه در چهره کریه شیطان بزرگ انداخته و او را مقهور و مغلوب خود کند.
* 8830—0916:خدایا هرگز ناراحتی رهبرم، مقتدایم، سرورم و امیدم را که به حق ولی‌امر مسلمین و امید مظلومان جهان است نبینم.

* 8847—0919: تقریبا هر روز برای سلامتی آقا امام ‌زمان(عج) و نایب ایشان امام خامنه‌ای صدقه کنار می‌گذارم. صبح روزی که در جریان خبر معالجه بیماری ایشان قرار گرفتم فورا صدقه کنار گذاشته شده را پرداخت کردم و دست به دعا برداشتم.

* موسوی از شهرری: برای سلامتی حضرت آقا دعا می‌کنیم ان‌شاءالله خداوند از عمر ما کم کند و به عمر رهبرمان بیفزاید.
* نجفی- قشم: برای سلامتی امام خامنه‌ای سجده شکر به درگاه احدیت می‌آوریم. یکی از معدود زمان‌هایی بود که جهان اسلام بلکه کل آزادیخواهان دنیا یک خواسته را از خدا می‌خواستند و آن هم سلامتی وجود پر خیر و برکت حضرت امام خامنه‌ای بود.

توجه: یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(3) نیز خالی از ضررنیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان درلیست بالا نیامده آن بوده است که آنان،بعضی امتیازات  لازم دربرخی مراحل سرنوشت ساز،بویژه “مالش قهرمانانه”(4) را، مع الاسف  نیاورده اند؛ لکن آکادمی، حق بقول عوام appeal را برای ایندسته از مؤمنین، محفوظ می دارد.

والله الموفق والمعین

هیئت داوران آکادمی چفیه مالی

____________________________________

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2- (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3- بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر) باشد- م

4- حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

قیصرانه ها

اشاره: فدوی در این ستون،خبرهائی را نقل می کند که باعث شده اند ازحیرت،سرِ همه جایش اسفناج اُرگانیک سبز شود و بگوید!: حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

Rahimi8

* از فرمايشات امام رضا (ع): در بدن رگی هست به نام رگ عشاء پس اگر شخص شام نخورد تا صبح بر او نفرين مي‏کند و مي‏گويد خدا تو را گرسنه نگه دارد!. چنانکه مرا گرسنه نگاهداشتی و خدای تو را تشنه نگه دارد چنان که مرا تشنه نگه داشتی پس هيچ يک از شما شام خوردن را ترک نکند. اگر چه به لقمه نان يا به شربتي آب باشد.

حرفا میزنه سروَر،چشا میره مغز سر!

* آیت‌الله عبدالله (ص) جوادی آملی: ایران با مشرکان، روس ها و کمونیست‎ ها سلسله قراردادهایی دارد؛ باید به آن ها وفا کند/ انتخاب

حرفا میزنه سروَر،چشا میره مغز سر!

* روحانی: رأی ما «نه» به کسانی است که می‎خواهند به قانون پشت کنند./ اگر کسی به نظام و حکومت هم نقدی دارد نباید با صندوق رای قهر کند./ما نیاز به برجام 2 داریم. / عصر ایران

حرفا میزنه سروَر،چشا میره مغز سر!

* روحانی: انقلاب ایران، یک انقلاب اخلاقی هم بود./ بی.بی.سی

حرفا میزنه سروَر،چشا میره مغز سر!

* رهبر معظم انقلاب اسلامی: اگر جمهوری اسلامی را نصرت دهید، خدا شما را نصرت می‌کند!/ آخرین نیوز

حرفا میزنه رهبر،چشا میره مغز سر!

ا      * ایسنا: مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک گفت: خانمی که در یکی از روستاهای ایران زندگی می‌کند و سرمایه‌اش کمتر از 100 هزار تومان است با 256 فقره اظهارنامه بیش از 700 خودروی سواری پورشه وارد کرده است. در یکی از این گزارش‌ها مشخص شد که 60 درصد بازرگانان تاکنون هیچ گونه اظهارنامه مالیاتی نداشتند و حداقل بیش از 30 نفر آنها کالاهایی به ارزش بیش از 100 میلیون دلار وارد کرده‌اند که این موضوع به دلیل نداشتن اطلاعات شفاف صورت گرفته است.

حرفا میزنه سروَر،چشا میره مغز سر!

* محمد(ص)جواد(ع) ظریف- در نشست کمک به سوریه! در لندن: قوه قضاییه ما مستقل است! /بی.بی.سی

حرفا میزنه قیصر،چشا میره مغز سر!

حسن روحانی: من فکر نمی‌کنم فردی به خاطر روزنامه ‌نگاری یا فعالیت رسانه‌ای دستگیر شده باشد!/ بی.بی.سی

حرفا میزنه قیصر،چشا میره مغز سر!

* حسن روحانی در سفر اخیر به فرانسه: همه کشورها باید به موضوع حقوق بشر پایبند باشند!/ رادیو فردا

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* خبرگزاری آنا: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در فهرست نامزدهای کسب جایزه صلح نوبل سال 2016 قرار گرفت.

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش ایران، گفته است که در صورت درخواست مقامات سوری، ایران آماده است تا در دفاع از حریم هوایی سوریه به این کشور کمک کند. / بی بی سی

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* افتتاح کافی شاپ زنانه در شهرری / پارسینه

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* علی(ع) مطهری: برای رفع حصر به پای صندوق های رای بیائید! /سحام نیوز

حرفا میزنه مطهر!*، چشا میره مغز سر!

_____________________

* فدوی “ی” را بنا به مصلحت نظام شعری،! فرستاد دنبال نخود سیاه، برادر-خواهر خواننده!

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* خامنه‌ای منتقدان شورای نگهبان را «هم‌صدایان با دشمن» توصیف کرد. / العربیه، تیتر

تحشیهء فدوی: بقول حضرت امام(ل)، خداوند همهء ما را، بقول عوامincluding  مقام معظم رهبری آدم کند! که بی “دشمن ” فطیر است!

ا      * علی فضلی٬ جانشین فرمانده سازمان بسیچ، در واکنش به یادداشت روزنامه «قانون» گفته مسئولان این روزنامه «شکر خورده‌اند» سپاه پاسداران را به «داعش» تشبیه کرده‌اند./دیگربان

تحشیهء فدوی: خب برادر علی(ع) فضلی راست می گوید، بر عکس باید باشد!

* رئیس سیا: داعش به سلاح‌های شیمیایی مجهز است./ دویچه وله

تحشیهء فدوی: گل بود و به سبزه نیز آراسته شد!

* سالانه حدود ۶ هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا می‌میرند/ بی بی سی- تیتر

تحشیهء فدوی: آلودگی هوا و حضرات،دوستان قدیم اند!

* محمد (ص)جواد(ع) ظریف: دیوار بی‌اعتمادی ایران و آمریکا کوتاه‌تر شده است! / العربیه

تحشیهء فدوی: باز دوباره بکارهائی که بتو مربوط نیست دخالت کردی، برادر محمد (ص) جواد(ع) ظریف!؟ باری- بقول عوام Depends، یعنی، به نردبان حضرت آقا (ضپ) بستگی دارد!

* حسن روحانی رئیس جمهوری ایران می‌گوید «بداندیشانی» بودند که به بهانهء دور زدن تحریم‌ها، «پول مردم را غارت کردند». / العربیه

تحشیهء فدوی:  احوط آن است که برادرانی را که تابلو “دور زدن ممنوع” را برداشتند، پیدا کنید، برادر روحانی!

* سیلی سخت تهران به آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن / خشم جبهه غربی، عربی، عبری از ضرب شست مقاومت./ کیهان دارالخرافه

تحشیهء فدوی: به این می گویند جدول کلمات متقاطع مکتبی.

* هیات بلند پایهء حماس برای شرکت در سالگرد انقلاب وارد تهران شد./  العربیه

تحشیهء فدوی: بوی کباب را حتا فدوی خنگ هم، از دور می شنود، برادر العربیه، حماس البته جای خود دارد!

* رهبر ایران این هفته گفت که برای ملت این حق قرار داده شده که در مقاطع معینی – از طریق انتخابات – تصمیم بگیرد که چه کسی در مسند قدرت باشد و چه کسی نباشد.

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتی، برادر رهبر؟!

* آیت الله جنتی کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان در دوره پنجم شد.

تحشیهء فدوی: نخیر برعکس است یعنی، مجلس حکومتی ِ خبرگان عضوِ جنتی شد!

ا     * به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نشان لیاقت اعطا کرد. /آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: پس سهم سردار فدوی این وسط چه می شود؟!

ا      * محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری که خود ۸۴ سال سن دارد، می‌گوید که این مجلس جای پیرمردهایی که نمی‌توانند کاری بکنند نیست. /العربیه

تحشیهء فدوی: نخیر این قاعده شامل ایشان نمی شود، زیرا وی در مقابل جنتی، نوجوانی بیش نیست، برادر العربیه!

* ماموران شهرداری’ با قمه و چوب به کارواشی در تهران حمله کردند./ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: هنوز که ماه مبارک محرم نشده که!

* مجلس 3 هفته تعطیل شد. / آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: چرا فقط سه هفته؟ حالا دکان را باز هم نکردید، نکردی،برادرعلی(ع) لاریجانی!

ا      * پارسینه : اگرچه «الکساندر ویسینسکو» 90 سال سن دارد اما بر اساس آخرین حکم دیوان عالی کشور رومانی باید به جرم جنایت علیه بشریت 20 سال زندان را تحمل کند. شفقنا نوشت: ویسینسکو از سال 1956 تا 1963 مدیریت زندان مخوف رامنیکو سارات در شرق رومانی را بر عهده داشت و به گفتهء قضات دادگاه، مدارک متقنی در دست است که نشان می‌دهد ویسینسکو یک «ساز و کار مرگ» را در آن زندان به راه انداخته و به صورت سیستماتیک با زندانیان سیاسی بدرفتاری و آنان را شکنجه می‌کرده است. /  پارسینه

تحشیهء فدوی:  رونوشت: مقام معظم رهبری  و توابع،جهت اطلاع!

Rahimi9

پای درد دل مردم دارالخُرافه
اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفهء دارالخُرافه است،پاسخ ها اما از فدوی ست.

* 1998—0912: یک انتخاب نادرست می‌تواند چند سال کشور را به عقب برگرداند. از ملت فهیم و با بصیرت انتظار می‌رود با دقت و هشیاری بالا کسانی را انتخاب کنند که علاوه بر معیارها و ملاک های عمومی (تعهد، تخصص، ایثار، خلوص و…) به شیطان بزرگ به چشم دشمن درجه یک ملت بنگرد و به جای چرخاندن اقتصاد کشورهای اروپائی به چرخاندن چرخ اقتصاد کشور اهتمام ورزد.

فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. مایه کاری حساب کرده اید، و یا ماشین حساب شما خراب است؟! بهر روی، بین خودمان باشد، حال که ضد انقلاب خواب است عرض می کند که عواقب انتخاب نادرست، نه چند سال عقبگرد، که چند قرن است که بقول عوام،already صرف شده است!

* 1395—0917: چاپ این همه عکس و تیتر یک از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در صفحه اول نشریات زنجیره‌ای که هیچ ارادتی به امام‌خمینی(ره) ندارند بیانگر آن است که به دنبال سوء استفاده سیاسی از این عضو خانوادهء امام هستند. دیدن این واقعیت باید به هوشیاری ایشان منتهی شود.

فدوی مراتب را از مرجع عالیقدر تقلید خود،آیت الله العضما سید شقی الدین میله کار، دامت شوکته العالیه، استفتاء کرد؛ فرمود: به فتوای علمای سلف،حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، رؤیت آن عضو شریف خانواده امام(ل) اگر مکروه نباشد، جایز نیست، برادر1395—0917

* نراقی: شاهد شیرجه ورشکستگان سیاسی و مفسدین اقتصادی که اکثراً سابقهء بدی در پروندهء حضورشان در دولت‌های سابق و فعلی دارند در استخر آمریکائی هستیم. در این استخر که برخی نامزدها تجمع کرده‌اند تا برای نفوذ در بدنهء تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، در جهت تسلیم کردن مجلس به دولتی که قریب به 3 سال با وعده‌های پی‌درپی مردم را سرگرم کرده و در کارنامه‌اش فقط برجام بدفرجام دیده می‌شود اقدام کنند. ولی این کار جز غرق شدن در مرداب خود ساخته چیزی عایدشان نمی‌کند. آنچه مشهود است این است که بصیرت و هشیاری بالای مردم و قداست خون شهدا ان‌شاءالله مانع دسیسهء مهندسی شدهء دشمن در خارج و داخل خواهد شد.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت و در شرایطی که بعلت  ابتلا به لرزش قهرمانانه بحال ترّقص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ همینطور که قهوهء قجرخاج پرستان(جام زهر- م) را مزمزه  می کردند فرمودند همینکه استخر کذایی مختلط نباشد،کفایت می کند، برادر نراقی!

*7699—0913 و 0291—0918: از آقای صالحی می‌پرسم به چه مجوزی 11 تن اورانیوم غنی شده را یکجا به خارج منتقل کردید؟ در حالی که آنها در مسیر تشدید تحریم‌ها  قدم برمی‌دارند. مگر  قرار نبود فرآیند انتقال در چند مرحله انجام گیرد تا آنها نیز به تعهدات خود عمل کنند! چرا وارد جادهء یک طرفه شده‌اید و با دندهء پنج حرکت می‌کنید؟ کمی آهسته‌تر!
فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی رئیس انرژی اتمی بیت، برادر علی اکبر(ع) صالحی، رسید. بعدالتحیه و السلام  گفتند که اولاً ماشین ایشان دندهء 5 ندارد، چون اتوماتیک است!  ثانیاً، آن 11 تن اورانیوم، غنی شده نبوده، بلکه اورانیومِ مستضعف بوده است، برادرشهروند!

* حسین تهرانی:  هدف حقیقی دشمنان اسلام از ایجاد آشوب در کشورهای اطراف ما خود ایران است و با توجه به اینکه به اهداف شوم خود نرسیده‌اند با کمک ایادی داخلی درصددند تا به زعم باطل خود در انتخابات به عمود خیمه انقلاب ضربه وارد کنند و قطعاً کسانی که دانسته و یا ندانسته به دشمن در این زمینه کمک کنند خائن به امام، خون شهدا، ولایت و مردم هستند.

فدوی پیش از آنکه عریضهء شما را بجریان بیاندازد، بپرسد که شما زمانی، ضرب خوبی می نواختید، چه شد که به این روز افتادید، برادر حسین(ع) تهرانی؟!

* 1706—0913: در جامعهء اسلامی ما حقیقتاً احزابی که در آستانهءانتخابات و یک شبه تاسیس می‌شوند جز اختلاف و دو دستگی چه هنری داشته‌اند و یا چه گرهی از مشکلات مردم باز کرده‌اند؟

فدوی: حال شما خوب است و یا خدای نخواسته از خط ِ مالروی امام(ل) خارج شده اید؟ مگر یادتان نیست که حضرت امام(ل) فرمود که حزب فقط حزب الله و لاغیر! یعنی در حکومت شکوهمند  اسلامی، بقیهء احزاب در حکم دستِ پنجم خر مده ظله العالی اند، برادر  1706—0913!

ا       * زهرا مجیری:  چند سال قبل با دیدن یک آگهی در مورد بیمهء زنان قالیباف در داخل مترو اقدام به این کار کردم. بعد از طی یک سال کار اداری و پرداخت عوارض متعدد و گوناگون امتحان قالیبافی دادم تا ثابت شود قالیباف هستم. بعد از آن مبلغ 5 میلیون تومان از بنده گرفتند تا بالاخره اجازه دادند بیمه شوم. بعد از گذشت چند سال و دریافت ماهیانه 15 هزار تومان از بنده یک طرفه بیمه را لغو کرده‌اند و حاضر به انجام تعهدات خود نیستند. دلم برای خودم و امثال خودم که سرشان کلاه گذاشته شده می‌سوزد و نمی‌دانم چگونه و به کجا شکایت بکنم که نتیجه بدهد.

فدوی: والله بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که ضد انقلاب خواب است عرض می کند که نصف عمرتان به فناست زیرا برادر قالیباف که نه  قالیبافی می داند، نه چیز دیگر، مدت هاست که به مدد امدادهای غیبی(عج)، شهردار تهران است، خواهر زهرا(س)!

*6075—0930 و 9302—0919:  مگر فلسفهء برجام لغو تحریم‌ها نبود؟ پس چرا با وجود تحریم‌های جدیدی که از سوی آمریکایی‌ها بر علیه کشور ما وضع می‌شود دولتمردان با خنده‌ای بر لب نقض مکرر برجام توسط آمریکایی‌ها را توجیه می‌کنند؟ (در دولت قبل هر مشکلی داشتیم، لااقل توسط بیگانه این قدر تحقیر نشدیم).

فدوی: این بخش از فرمایش شما که حرف حساب است، فلذا جواب ندارد!زیرا مطابق نصّ صریح حضرت امام(ل)، ما هرچه داریم، از گـَریه داریم، و لا غیر!

* 1676—0910: خوشا به حال شهدای نیجریه، آنچنان مسیر حق را استوار پیمودند که شیطان تحمل اش را از دست داد و تصمیم به جنایت علیه آن مظلومان گرفت. ای کاش ما هم مسیر حق را همانند آنان درک کنیم…

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرفِ عرضِ خاک ِنعلینِ ملک پاسبان ِسپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، امر و مقرر فرمودند که موجبات اعزام فوری شما به نیجریه را فراهم و در پایان نیز تأکید و توصیه کردند که تا شهید نشدید، برنگردید، برادر شهروند.

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

19  فوریة المشجرسنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

https://soundcloud.com/saeed-behbahani-1/2016-10