خوزستان در میان آتش گلوله‌ها و بی‌آبی و گرمای ۵۰ درجه!

 

بهرام رحمانی :

امشب دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ اعتراضات مردم خوزستان علیه بحران بی‌آبی در حالی وارد پنجمین شب خود شد که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران اهوازی یورش نیروهای امنیتی به معترضین در نقاط مختلف مخصوصا در کوی علوی اهواز را نشان می‌دهد.
تجمعات اعتراضی مردم خوزستان در اعتراض به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی از شب پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده و تاکنون به دست‌کم ۱۷ شهر گسترش یافته است.
گزارش‌ها در چهارمین روز اعتراضات مردمی حاکی از جان‌باختن دست‌کم سه شهروند به نام‌های مصطفی نعیماوی، قاسم خضیری، علی مزرعه و سیدحسین آل ناصر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی است.
در جریان حمله وحشیانه نیروهای وحشی حکومتی به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم تاکنون چهار جوان به نام‌های: ، قاسم خضیری ناصری، مصطفی نعیماوی و علی مزرعه جان باخته‌اند.

سحرگاه روز شنبه ۲۶ تیرماه، قاسم خضری پس از مجروحیت شدید شب گذشته توسط نیروهای سرکوبگر حکومتی در اهواز منطقه کوت عبدالله جان خود را از دست داده است. وی دومین کشته اعتراضات است.

این نوجوان ۱۷‌ ساله که روز جمعه ۲۵ تیر ماه بر اثر اصابت گلوله در جریان اعتراضات در اهواز زخمی شده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

آن‌گونه که در شبکه‌های اجتماعی ذکر شده، «علی مزرعه» نیز در منطقه «کوی زویه» اهواز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده است.

پیش‌تر هم اعلام شده بود که جوانی ۳۰ ساله به نام «مصطفی نعیماوی‌ در جریان تظاهرات دیشب در شادگان، استان خوزستان به دلیل اصابت گلوله کشته شده است.

طی روزهای اخیر شهرهای مختلف خوزستان شاهد تجمع و راهپیمایی‌ در اعتراض به کم‌آبی بوده است. فرماندار ماهشهر گفته معترضان باعث بسته‌شدن جاده ماهشهر به بندر امام شده‌اند. اما استاندار خوزستان تجمع‌ها را تکذیب کرده و گفته فیلم‌ها «جعلی» است.

ادامه مطلب