در نوروز و سال نو، زندانیان سیاسی، خانواده هایشان و خانواده های جان باختگان راه آزادی و «انقلاب زن، زندگی آزادی» را تنها نگذاریم

 

کمیته آزادی زندانیان سیاسی :

در شرایطی سال نو را آغاز میکنیم که موج جدیدی از حضور جنبش های اعتراضی در خیابان های ایران و سراسر جهان  را شاهد هستیم. اعتراض به فقر، فساد، نابرابری، بی حقوقی جوانان و زنان و علیه سرکوب، زندان و بویژه اعدام ها دوباره توجه جامعه جهانی را به انقلاب «زن، زندگی، آزادی» جلب کرده است.
بدنبال شروع جنگ بین حماس و اسرائیل، رژیم ایران که خود از عوامل براه اندازی این جنگ بود، اعدام ها، این عمل شنیع غیر انسانی متحجر را برای ایجاد رعب و وحشت و خاموش کردن اعتراضات مردم افزایش داد. در ژانویه ۲٠۲۴ طی یک هفته، شش زندانی سیاسی و عقیدتی بنامهای محمد قبادلو، فرهاد سلیمی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی، پژمان فاتحی و وفا آذربار را اعدام کرد. تنها در سال ۲٠۲۳ تعداد اعدامها بنابر آمارهای اعلام شده از طرف سازمانهای حقوق بشری به بیش از ۸٠٠ نفر میرسد.
دهها فعال صنفی و خانواده های دادخواه بدنبال اعتراضات بر حق شان احضار و بازداشت شدند.  تعدادی از این زندانیان در شرایط نگران کننده سلامت بدون دسترسی به دارو و درمان ویژه بسر می برند. 
از سوی دیگر موج دوم اعتراضات اقشار مختلف جامعه اعم از معلمان، بازنشستگان، دانشجویان، زنان، پرستاران و کارگران تقریبا هر روزه در سراسر ایران در جریان است.  اعتراض و تحصن زندانیان سیاسی به شرایط غیر انسانی زندانها و پروسه های غیر استاندارد قضایی و هم چنین اعتصاب غذای بی نظیر آنان علیه اعدام ها، اعلام همبستگی خانواده ها و فعالین در سطحی وسیع با این اعتصابات نشان از فضای اعتراضی و ادامه انقلابی است که قصد خاموش شدن ندارد. اعلام اعتصاب غذا توسط زندانیان سیاسی زندان قزل حصار در هر سه شنبه علیه اعدام ها و پیوستن دهها زندانی سیاسی در چندین زندان در شهرهای مختلف به این اعتراض، از اقدامات شجاعانه  دیگری است که رژیم را به وحشت انداخته است.


در این شرایط به استقبال نوروز و شروع سال نو می رویم. نوروز امسال اما ویژگی خاصی دارد زیرا در روزهایی به استقبال نوروز میرویم که در عمق یک انقلاب پیشرو  هستیم. مردم با رقص و پایکوبی و هلهه و شادی از کردستان تا تهران و گیلان به استقبال نوروز رفته اند. در کردستان شعار «ژن، ژیان، ئازادی»  سر داده شده است. شبکه سراسری «انقلاب زن، زندگی، آزادی» فراخوان تسخیر محله ها، شهرها و کل کشور را با جشن و  پایکوبی در چهارشنبه سوری  برای درهم شکستن تفکیک جنسیتی و اپارتاید جنسیتی داده است.

چندین سال است با فراخوان کمیته آزادی زندانیان سیاسی، مردم با مزین کردن سفره های هفت سین خود با عکسهای زندانیان سیاسی، برپایی سفره هفت سین درب زندانها و دیدار با خانواده ها در ایام نوروز، یاد زندانیان سیاسی و جان باختگان ‌را گرامی داشته اند. امروز دیگر این اقدامات به فرهنگ جا افتاده نوروزی تبدیل شده است. فرهنگی ارزشمند که به ارزش آئینها و جشن نوروزی اضافه شده است.

امسال در ایام عید و تعطیلات نوروز در کنار اقدامات بالا، با تهیه کلیپ ویدیوهایی کوتاه به زندانیان سیاسی و خانواده های دادخواه پیام بدهید. برای آنان نامه بنویسید و آنرا در صفحات خودتان منتشر کنید.
در ایران و از سراسر جهان، کارتهای تبریک سال نو با ذکر نام زندانیان سیاسی و عقیدتی و شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» را به آدرس زندان های مختلف در شهرهای متعدد، ارسال کنید.
با پیوستن به این کمپین یاد عزیزان مان و مبارزات شان را در سیاه چالهای رژیم اسلامی زنده نگهداریم و بدینوسیله اعلام کنیم که فراموش شان نکرده ایم.

دریافت کارت پستال های بیشمار توسط مسئولین و مامورین زندانها، قبل از هر چیز اتحاد ما با زندانیان شجاع و جسور را به نمایش می گذارد و حاوی این پیام به رژیم کودک کش است که کنار زندانیان سیاسی، این صدای اعتراض جامعه، برای سرنگونی حکومت اسلامی ایستاده ایم.
نوروز خجسته باد!



کمیته آزادی زندانیان سیاسی
۲۲اسفند ۱۴۰۲/ ۱۲ مارچ ۲۰۲۴