رفراندوم برای کدام هدف؟

مژگان پورمحسن:

در رابطه با نوع حکومت پس از سرنگونی جمهوری اسلامی، بسياری از افراد دارای بلند گو اظهار داشته اند که بايد رفراندومی برگزار شود تا مشخص شود نظام آيندهٔ ايران سلطنتی خواهد بود يا جمهوری.
 
راستش من در حيرتم که چنين ايدهٔ بی معنی چگونه اذهان را بخود مشغول داشته و صف بندی بيجايی در بين ايرانيان خارج از کشور ايجاد کرده و فضای مجازی را اشغال نموده!

هموطنان عزيز،

آخرين فردی که ميتوانست بخواهد که مردم ايران به نظام پادشاهی در ايران پس از آخوندها  رأی دهند، فرزند ارشد مرحوم محمد رضا شاه پهلوی يعنی شاهزاده رضا پهلوی ميباشد. اما آقای رضا پهلوی بارها و بارها گفته و نوشته و تأکيد مؤکد کرده اند که ايشان خودشان نظام جمهوری را برای آيندهٔ پس از جمهوری اسلامی بهترين و مناسب ترين سيستم حکومتی ميدانند. ايشان دهها بار در مقابل دوربينها به مردم ايران وهمچنين  در بين هواخواهان خودشان و طيف سلطنت طلب اظهار داشته اند که ايشان نمی خواهد شاه شود و مسئوليت پادشاهی وطن را بعهده بگيرد و از هواخواهانشان خواسته است که « به حقوق بشر ايشان و خانوادشان احترام بگذارند » و خلاصهٔ کلام کار يا مقام يا مسئوليتی را که ايشان نمی خواهد به او تحميل نکنند.
 
آقای رضا پهلوی بارها و بارها ابراز داشته که در ايران آينده خواهان هيچ پُست و مقامی نه رياست جمهوری و نه هيچ مسئوليت اجرايی نيست و ميخواهد بعنوان يک شهروند ايران کاملأ آزاد باشد با مردم صحبت کند و حرفهايشان را بشنود.

هموطنان، شاهزاده دوستان و سلطنت خواهان،

فرد مورد نظرتان حرف آخرش را بارها زده است که اگر عقل و هوشمان کم بود هم بايد تا بحال فهميده بوديم که ديگر نظام پادشاهی پهلوی  در ايران تمام شده و اصرار بيجای شما باعث شده که بازماندگان قاجار يا کنارزده شدگان فاميل پهلوی هم بفکر بيفتند که خوب است اينان پادشاه يا ملکهٔ آينده شوند!
 
پس عزيزان بس کنيد. بخاطر احترام به فرد مورد علاقه تان به اين بازی زشت و رضا پهلوی سوز پايان دهيد.
من از آقای رضا پهلوی ممنونم که حد کاری را که حاضر است انجام دهد تا درعزم  جمعی و همگانی برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی شرکت نمايد را مشخص نموده که در روابط بين الملل پيام مردم کف خيابان را بگوش همهٔ رهبران دولتها و سياست ورزان در سطح جهانی برساند. بهمين منظور هم آقای رضا پهلوی از مردمی که ميتوانند نظر دهند درخواست وکالت کرد. اگر شما بواقع دوستدار ايشان هستيد پس بجای پُرچانگی بيهوده به ايشان کمک کنيد که همين مسئوليتی را که پذيرفته به بهترين وجه انجام دهد. از لات بازی در تظاهراتها تحت عنوان هواداری از ايشان دست برداريد تا نشان دهيد بعد از بيش ازچهل سال زندگی در کشورهای دمکراتيک رشد فرهنگی کرده و از شعبان بی مخها  جدأ فاصله گرفته ايد و ميفهميد که چنين رفتاری بر خلاف شأن فردی و سياسی و بين الملی ايشان است.