غبارزدایی از آینه‌ها – ترور احمد آرامش، یا هفت‌تیرکشی رییس اسبق سازمان برنامه !

 

همنشین بهار :

زنده یاد «احمد آرامش»، سردبیر روزنامه‌ بهرام‌، مدیر روزنامه‌ دیپلمات‌ و عضو «حزب دموکرات ایران» بود که قوام‌السلطنه (احمد قوام)، نهم تیرماه ۱۳۲۴ طی نطقی در رادیو تهران از تأسیس آن خبر داد.
قوام‌السلطنه سیاستمدار ایرانیِ پایان دوران قاجار و روزگار پهلوی بود.
پیشۀ سیاستگری و دولتمردی احمد آرامش(اشتری)، با عضویت در دولت قوام‌ در سال ۱۳۲۴ آغاز شد و بعدها در ۱۳۳۹ در نخستین کابینه جعفر شریف امامی، وزیر مشاور و مدیر عامل سازمان برنامه شد. وی در مجلس شورای ملّی از فساد سیاسی و اداری در مملکت پرده برداشت و در پیآمد آن مغضوب و زندانی شد… و بعدها (سال ۱۳۵۲) دستگاه امنیتی به‌دروغ گزارش داد که در خیابان به سوی مأمورین تیراندازی کرده و در اثر تیراندازی متقابل کشته شده است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد آرامش به حضور آمریکا در ایران انتقاد داشت
در جریان انتخابات دوره چهاردهم مجلس، قوام‌السلطنه دست به تاسیس حزب دموکرات ایران زد و احمد آرامش مسئولیت کمیسیون تبلیغات حزب را برعهده گرفت. او بعد‌ها مدتی دبیرکلی حزب مزبور را هم برعهده داشت.
قوام‌السلطنه با تاسیس حزب مزبور قصد مقابله با حزب دموکرات آذربایجان را داشت. همچنین می‌خواست، ائتلاف حزب توده و حزب ایران را کم رنگ جلوه دهد. حسن ارسنجانی، ملک الشعرای بهار و احمد آرامش، ازجمله اعضای حزب دموکرات ایران بودند.

 ادامه مطلب