مبارزه باید «اصولی» باشد

Reza Parchizadeh

رضا پرچی‌زاده :

دوستِ گرامی، جنابِ آقای سعید بهبهانی،

در چند ماهِ اخیر مهمانِ برنامه‌ی شما در «تلویزیونِ میهن» بوده‌ام و به تحلیلِ مسائلِ سیاسی/اجتماعی/فرهنگی/تاریخیِ ایران و جهان پرداخته‌ام. از این که توانسته‌ام در کنارِ شما قدمی در راستای روشنگری برای هم‌میهنانم بردارم خرسندم و از شما بابتِ دعوت از اینجانب سپاسگزاری می‌کنم.

با این وجود، با نظر به اینکه شما در هفته‌های اخیر کمر به تخریبِ جنبشِ «آینده ایران» که بنده از بنیانگذارانِ آن هستم بسته‌اید، و علی‌رغمِدرخواست‌های مکررِ من مبنی بر اینکه به جای پیش گرفتنِ رویه‌ی توهین و تخریب، از دیگر بنیانگذارانِ این جنبش – آقایان حسین لاجوردی و افشین افشین جم – دعوت کنید تا در برنامه‌ی شما حضور به هم رسانند و خود پاسخگوی پرسش‌های شما باشند شما کماکان همان روشِ ناصواب را ادامه داده‌اید، به نظرم حضورِ بیش از اینِ من در برنامه‌ی شما وجهی ندارد.

اینجانب بر این عقیده‌ام که مبارزه‌ برای دموکراسی اصول و راه و رسمی دارد که عدولِ از آنها باعثِ درافتادن به ورطه‌ی فساد و استبداد می‌شود. به نظرم در میانِ چنین اصولی «راستگویی»، «شفافیت»، «انصاف»، و «عزتِ نفس» باید در بالاترین جایگاهِ ممکن قرار بگیرند. طبیعی است که در شرایطِ غیبتِ چنین اصولی، هرگونه حرکتی راه به ناکجاآباد خواهد برد، چنانکه متاسفانه تا به امروز هم برده. خودم همیشه تلاش کرده‌ام تا آنجا که در توان دارم به این اصول پای‌بند باشم، و تا به امروز بابتش هزینه‌‌های بسیار داده‌ام – که خود مستحضرِ گوشه‌ای از آن هستید. از این به بعد نیز در همین مسیر خواهم بود.

در نهایت برای شما دوستِ عزیزم آرزوی سلامتی و توفیقِ روزافزون دارم. امید دارم آنقدری «سعه‌ی صدر» داشته باشیم که بتوانیم به جای پیش گرفتنِ روشِ ناپسندِ توهین و تخریب، تمامِ نیروی خود را بر روی خواستِ آزادیِ هموطنانِ رنج‌کشیده‌مان و استقرارِ دموکراسی در میهنِ عزیزمان ایران متمرکز کنیم.

ارادتمندِ شما

خادمِ کوچکِ وطن

رضا پرچی‌زاده