مکتوبات «فدوی» 10 ارديبهشت ماه 1397 ـ 30 آوريل 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

با گرامیداشت روز جهانی کارگر

مزید برعلت!

حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، ضاعف الله اموالهم اجمعین، آنقدرها هم که می گویند خوش شانس نیستند. هنوز خر اقتصاد بزرگواران که تا کمر در باتلاق مشغول تقلا بود، نفسی تازه نکرده بود که:
راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جستار، چنین روایت کردند که مومیائی رضا شاه از خاک بیرون زده و تحت الحنک حضرات را چسبیده! و ماجرای درگیری های جدی حکومت و مردم، پیرامون حجاب اجباری در خیابان ها، و نیز ماجرای صعود دلار، لعنة الله علیه، و سقوط ریال کیلوئی ممالک محروسه ی امام زمان(عج) را، به سایه برده است!:

از آنجا که رابطه ی حکومت و ملت، بعون الله کاملاً قطع و در موقعیت دوستانه ی جنگ تن به تن هستند،! آراء و عقاید ایشان نیز،بهمان اندازه بحمدالله والمنة ،از هم دوراند و حسب شیوه ی مرضیه ،در این باب نیز بین علما،شدیداً اختلاف افتاده است. باری- مرور واپسین خبرها تا لحظه ی نگارش این سطور ناظر بر این احوال اند:
* جو امنيتی در شهر ری برای منع تجمع هواداران رضاشاه. تصاویر کاربران شبکه‌های اجتماعی حاکی از حضور پررنگ ماموران امنیتی در شهر ری است. مومیایی منتسب به رضا شاه در این منطقه پیدا شد. از سرنوشت جسد اطلاعی در دست نیست. / دويچه وله
و نیز:
* این در حالی است که مصطفی آجرلو، مدیر کل روابط عمومی حرم عبدالعظیم حسنی، به خبرنگاران گفته که آنچه کشف شده یک “جسد طبیعی” بوده و هیچ جسد مومیایی‌شده‌ای کشف نشده است. آجرلو مدعی شده که چهره این “جسد طبیعی” نیز قابل تشخیص نبوده و «شایعه پخش شده درباره بقایای این جسد صرفاً ساخته شده فضای مجازی است.»/ همانجا
و البته:
ا * سایت “فرارو” در گزارشی که روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت (۲۴ آوریل) منتشر کرده عنوان کرده که ادارهء تولیت آستان عبدالعظیم حسنی از ورود کارشناسان میراث فرهنگی به محل کشف جسد مومیایی ‌شده ممانعت به عمل آورده‌ است.ه
* رادیو زمانه: محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر می‎گوید بنابر خبر موثقی که دریافت کرده، جسد مومیایی منتسب به رضاشاه با دستور مقامات دفن شده است.او اعلام نکرده که چه نهادی دستور دفن این جسد را صادر کرده است./ بنقل از گویا
و از منبعی دیگر:
* با اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرتهران و فرماندار شهر ری دربارهء دفن دوبارهء جسد منسوب به رضا شاه، برخی گزارش‌ها از بازداشت دو فعال سیاسی و مدنی در نزدیکی حرم عبدالعظیم و محل کشف این جسد حکایت دارد. کامران ایازی و مریم شریعتمداری این بازداشت‌شدگان هستند. در همین حال محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، براساس شنیده‌های «غیر موثق» اعلام کرد که جسد پیدا شده دوباره دفن شده است./ رادیو فردا
همچنین ذکر خیری شد از مُخبّط الاسلام والمسلمین خلخالی(ل):
* “خبر آنلاین” نیز در گزارش روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت خود مدعی شده که در حوالی حرم هیچ قبرستانی وجود نداشته است. در این گزارش درباره محل پیدا شدن این جسد مومیایی آمده است: «درست در همان جایی که شاه اول پهلوی در آنجا دفن شده بود و درست در همان جایی که صادق خلخالی چند ماه پس از انقلاب اسلامی در ایران، آنجا را تخریب کرد.»

باری بنظر می رسد که :

و اما فرستاده فدوی نیز اندکی پیش، طی عملیاتی، کشف یک مومیائی زنده را بشرح زیر گزارش کرد!:

زیاده گزارشی نیست..

_____________________________

* برادرمسؤل در نقش جنازه، در مراسم با شکوه افتتاح مرده شورخانه!

جاخالی!

…نه بجان شما،! لطفاً اصرار نفرمایید که فدوی عمراً زیر بار نمی رود؛زیرا شنیده است که ارتکاب یا اشتغال به برخی از کارها، مانند مخالفت با حمله به ایران اسلامی، و نیز مخالفت با اخراج برادران مهاجراز بلاد کفر و زندقه ، عواقب سنگینی دارد،که از تحمل او خارج است،فلذا به هر دو، به پیوست یک مستوره، بعلت ضیق وقت، یکجا می پردازد :
1- قبول دعوت و شرکت در کنفرانهای علمی
و اما مقدمتاً و برای دستگرمی عرض می کند که:
من دلم سخت گرفته ست از اين،
مهمانخانه مهمان کُش روزش تاريک،(1)
نمونه، که در این مورد فراوان اند، تازه ترین را ملاحظه کنید:
* عباس عدالت، استاد دانشگاه امپریال کالج لندن و فعال ضدجنگ در تهران توسط سپاه پاسداران بازداشت شده است(2). او دو تابعیتی است و در چارچوب فعالیت‌های دانشگاهی به تهران سفر کرده بود./ دویچه وله
گفتن ندارد که گروگانگیری، موهبتی ست الهی، که از الله جل جلاله، به نایبان بر حق او بر زمین تفویض شده است(3). منتهای مراتب، برادران هم مانند فدوی و شما، مبالغی پا به سن گذاشته اند و دیگر توان گروگانگیری فله ای را ندارند(4) بلکه:

بیت
این زمان پنج پنج می گیرد
چون شده تائب و مسلمانا!
بر این پایه احوط آن است که دوستان از پذیرش هرگونه دعوت از حضرات آیات خودداری کنند که بعنوان وجه المصالحه با خاج پرستا ن مصرف، و یا در مهمانخانه ی بیت، به نوشیدن قهوهء قجر دعوت می شود! در غیر این صورت فدوی مسؤل آن نخواهد بود!

2- در عواقب مخالفت با اخراج برادران مهاجراز بلاد کفر و زندقه + سند منگوله دار:
برای دستگرمی نخست تیتر خبر را ملاحظه کنید :
* زن سوئدی مخالف اخراج مهاجران، مورد تجاوز دو مهاجر افغان قرار گرفت!/ العربیه- تیتر
فدوی در این راستا، یکی دو نکته برای جوری جنس عرض می کند:
اولاً بموجب فرمایش استاد سخن:

مصرع

مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد!

و اما بنظر می رسد که همهء طرفین معادله، خوشحال و راضی اند! یعنی، برادران که آردشان را بیخته و الک شان را رو به قبله آویخته اند، بانوی خاج پرست نیز مزدش را دولا پهنا گرفته است! حالا مرگ می خواهی برو ایران اسلامی!
نکتهء دیگر که فدوی را همینطور ارّه به ماتحت گذاشته، بخشی از ادامهء خبراست که می گوید:
دادگاهی در منطقه وکفو، انور حسنی را به جرم تجاوز به 15 ماه زندان و پرداخت 134 هزار و 990 کرون سوئد، معادل تقریب 16 هزار دلار آمریکا، به قربانی مورد تجاوز گرفته، محکوم کرد. پس از پایان دوران محکومیت، انور حسنی به کشورش افغانستان فرستاده خواهد شد. حصاری نیز که به آزار جنسی اعتراف کرده به 3 ماه زندان تعزیری و پرداخت 23 هزار و 990 کرون سوئد معادل 2 هزار و 700 دلار آمریکا جریمه محکوم شد.
لکن فدوی لامحاله با 15 و 3 ماه حبس برادران افغان، که چیزی در حدود جریمه ی برادر سعید مرتضوی ست، عرضی ندارد. لکن، مسئلتن برادر قاضی!:
پناهجویان متجاوز گرامی، حق التجاوز تعیین شده را چگونه بپردازند وقتی که از خود شما حقوق می گیرند؟
زیاده ” ارزی” نیست ..

27 اپریل 018

__________________________________

1. من دلم سخت گرفته ست از اين، مهمانخانه مهمان کش روزش تاريک،
که به جان هم نشناخته انداخته است،
چند تن خواب آلود ،
چند تن ناهموار،
چند تن نا هشيار…
(نيما يوشيج)
2- رویترز: سپاه پاسداران بیش از 30 دوتابعیتی را در ایران بازداشت کرده است/ voa

(3): خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران ایران، پنجشنبه 26 آوریل مدعی شد که اعضای یک شبکه «نفوذی» وابسته به بریتانیا، توسط نهادهای امنیتی ایران دستگیر شدند.در گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده، به نقل از «یک منبع موثق» آمده است: « اخیراً اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس دستگیر شده‌اند که گفته می‌شود بابرخی از عناصر اصلی جریان فتنه و انحراف در ارتباط بوده‌اند»/ العربیه
(4)- گروگان گرفته‌شدن ۶۶ دیپلمات آمریکایی در تاریخ ۳۰ دی ۱۳۵۹ ( برابر با ۲۰ ژانویه ۱۹۸۱)
برائت از مشرکین!

…. عجیب است جان شما!..، فدوی هر قدر شب ِگرد می خوابد، صبح که بیدار می شود، می بیند که شدیداً دراز شده است! بعنوان مستوره نگاه کنید:
* فرمانده نیروی دریایی سپاه: سپاه پاسداران هیچ کلمه‌ای در ادامه خود ندارد حتی ایران! دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریای سپاه امروز به سایت جماران گفت: “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ کلمه‌ای در ادامه خود ندارد حتی ایران. این تدبیر خاص حضرت امام بود که از اول هم فقط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد زیرا انقلاب اسلامی محدود به جغرافیا نیست و الان می‌بینید دل‌های زیادی در دنیا همان روال انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند و سپاه هم در همه جا پاسدار انقلاب اسلامی است.”
فدوی انتساب مهملات فوق را به خود تکذیب می کند زیرا :
بیت

من و انکار “وطن”، این چه حکایت باشد؟

غالباً این قدَرم عقل و کفایت باشد!

زیاده اعتراضی نیست..

تمدید مأموریت

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که بررسی گزارشات واصله حاکی ست که عملیات ایذائی عمله ی بیت در آزار شهروندان عموماً ، و دختران ایرانی خصوصاً ،با شدت 9/8 ” ریش” ِتر ادامه دارد. یعنی:

حجت الاسلام کتک می زند

بر سر و مغزت دگنک می زند

گر نرسد بر دگنک دست او

دست به نعلین و چسک می زند

این دو سه گر هیچ کدامش نشد

با حنک و تحت حنک می زند

گرکمک ات رستم دستان بود

هم به تو و هم به کمک می زند

ور بکند پا بمیانی فلک

چوب به پاهای فلک می زند

چون ببرد دست به سیخ کباب

برجگر ریش نمک میزند

انشاء الله دو روز دگر

خیمه از آنجا به درک می زند!

ایرج میرزا

این هم سند مصور منگوله دارش:

فدوی سند منگوله دار زنده اش را نیز برای جوری جنس، علاوه می کند:

چهارشنبه 25 آوریل، فیلمی دیگر از ضرب و شتم یک دختر توسط ماموران در ایران در شبکه‌های اجتماعی ایرانی منتشر شد که البته زمان حادثه شب است و تاریخ آن مشخص نیست./العربیه.

زیاده اشکی نیست…

حرف حساب

توضيح: فدوی در این مورد شخصاً عرضی ندارد، زیرا می پندارد که حرف حساب، جواب ندارد!

* کشور سوریه یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه است. میادین نفتی در “خوزستان” را دارد دومین معدن مس بزرگ جهان در “کرمان” را دارد دومین ذخیره گاز در “عسلویه” را دارد ، معادن ارزشمند آلومینیوم در “اراک” را دارد و همچنین سرشار از معادن طلا در “آذربایجان غربی و شرقی” و “کردستان” و “یزد” است به همین خاطر نرخ تورمش بعد از هفت سال جنگ داخلی، کمتر از ایران است!

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی در این ستون نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی به دخالت او ندارند!
* آيت الله جوادی آملی: بدانیم که اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت به همین جهت حواس‌تان باشد! البته بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم. این بی‌عدالتی‌ها و بی‌عرضگی‌های برخی مسوولان قابل تحمل نیست. کشوری که این همه منابع و آب و خاک دارد چرا باید این همه گرسنه داشته باشد. /- تابناک
تحشیه ی فدوی : والله برادرآیت الله بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آ آ ….. لطفاً بین خودمان باشد،ضد انقلاب نشنود،مراتب به آگاهی ملت رسید.بعدالتحیه والسلام درپاسخ اطمینان دادند که بخاطر حفظ سلامت آبزیان،شماها را به دریا نخواهند ریخت،برادرآیت الله !
*روحانی: ترامپ کاسب و برج ساز چگونه درمورد مسائل جهانی قضاوت می‌کند؟/ العربیه
تحشیه ی فدوی: همانگونه که آخوندی که پا از ده بیرون نگذاشته،می کند!،اینهم آخر کاری داشت که مزاحم شدی،برادر کلید الاسلام والمسلمین!؟
* احمدی نژاد: همه این‌هایی که دارند ظلم می‌کنند، روزی که قرار است بروند، مثل غباری هستند که روی آینه نشسته باشد و با یک فوت ترتیب‌شان داده می‌شود./ سخنرانی
تحشیه ی فدوی : ترتیب خودت را هم که همینجوری دادند، برادر احمدی نژاد!
* به دنبال حمله شیمیایی روز شنبه 7 آوریل در منطقه دوما واقع در حومه دمشق پایتخت سوریه که طی آن بیش از 100 تن کشته شدند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن این اقدام بشار اسد را «حیوان» توصیف کرد./ العربیه
تحشیه ی فدوی : قیاس مع الفارق، آخر تا بحال کدام حیوان به حیوانات دیگر حمله ی شیمیائی کرده است، برادر ترامپ؟!
* فرارو ـ ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی چند روز پس از عبور قیمت دلار از 5000 تومان در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: بازار ارز یکی از پیچیده ترین بازارها است و ابعاد عرضه و تقاضا به شدت به عامل انتظارات حساس می‌باشند و همین امر این بازار رابه یکی از پویاترین بازارهای دارایی مبدل کرده است. تحولات مختلف از کانال انتظارات این قابلیت را دارند که به سرعت بر بازار اثر بگذارند و متناسب با این تحولات، تحلیل و ارزیابی وضعیت بازار می تواند ظرف مدت کوتاهی تغییرات اساسی را تجربه کند. از این رو لازم است ناظران و کارشناسان اقتصادی با توجه به این پویایی، بازار و سیاست های بانک مرکزی را رصد و تحليل کنند.
تحشیه ی فدوی : یعنی خرابکاریهای برادران را هم مردم اسلامزده، باید”رصد و تحلیل کنند؟”!
* یونسی: اما بسیاری از مذهبی‌ها می‌گفتند، اساساً چیزی به اسم انتخابات، رأی و دموکراسی در اسلام وجود ندارد. آنان از امام‌(ره) می‌خواستند حالا که حکومت به دست تو آمده و شما که برحق و رهبر هستید، انتخابات را کنار بگذارید. به این ترتیب، ملاحظه می‌کنیم که در اینجا تندروهای مذهبی با مارکسیست‌ها به یک نقطه مشترک، یعنی مخالفت با برگزاری انتخابات رسیدند.
تحشیه ی فدوی : خب پز بیراه نمی گویند؛ “اساسا چیزی به اسم انتخابات، رأی و دمکراسی ” در شرع انور وجود ندارد زیرا اسلام عزیز پدیده ای بیابانی،و انتخابات، رأی و دمکراسی، پدیده ای شهری است، برادر یونسی!
* علم‌الهدی: می‌خواهند فیلتر کردن تلگرام را به گردن رهبری بیندازند/ بی.بی.سی
تحشیه ی فدوی : آخر عقل و چشم هم چیز خوبی ست. شما نگاه کنید که بر گردن تو بوفالوی مشهد و نیز حضرت آقا(ضپ) ،غیر از چفیه چیز دیگری هم هست ؟!

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28 اپریل المشعشع سنه ی 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com