مکتوبات «فدوی» 11 دی ماه 1396 ـ 1 ژانويه 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحیمی :

با آرزوی بهروزی و پیروزی

برای مردم تحت ستم و بپاخاستهء ایران، در سال نو میلادی

سدعلیِ بی وطن، «مسکو» میری یا «پکن»؟!

     همانگونه که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز می دانند، مقام معظم رهبری(ضپ) این روزها عمامه اش سخت شلوغ است. اگر بپرسید چرا، در پاسخ عرض می کند که فصل درو است دیگر! و معظم له مشغول کشاورزی! یعنی از بادی که چهل سال آزگار بر خلاف جهت ملت کاشته است، دارد توفان درو می فرماید!..

     باری بموجب گزارشات گوناگون، ملت که دیگر حضرات چیزی برایش باقی نگذاشته اند که ببازد، آستین ها را بالا زدهتا عملهء بیت را سر جاشان بنشاند:

باری  ایشان در حال حاضر با شعارهای عملی زیر روبروست:

*سیدعلی ببخشید/ دیگه باید بلند شید!/ اصفهان

* توپ، تانک، فشفشه/ آخوند باید گم بشه

* سید علی حيا کن/ مملکتو رها کن / قم

* بریز بیرون هموطن/ حقتو فریاد بزن/ قزوین

* ملت گدایی می‌کنه، آقا خدایی می‌کنه / کرمانشاه

* هم نون میخایم هم خونه / سید علی سرنگونه (

* ديكتاتور، بپايان، سلام كن

* استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی

* سوریه را رها کن / فکری به حال ما کن،

* یا مرگ یا آزادی

* زندانی سیاسی، آزاد باید گردد

* ملت گدایی می‌کنه، آخوند خدایی می‌کنه

* نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم

     فدوی نيز، برای جوری جنس، شعارهای زیر را علاوه می کند:

* سید علی بیوطن

“مسکو” میری یا “پکن”؟!

یا:

* ای رهبر آزاده

لطفاً بشو آماده!

و دست آخر اینکه:

بیت

باش تا صبح دولت ات بدمد

کاین هنوز از نتایج سحر است!

30 دسامبر 017

در انواع زباله دان!

     فدوی تا آنجا که بیاد دارد از میان زباله دان ها با «زباله دان تاریخ»، کم و بیش آشنا بود. نوع دیگری نیز در اوکراین سراغ دارد که ملت، مسؤلین بی لیاقت و کفایت را، بجای پاداش های نجومی، بوجه زیر، در آن می اندازند!

که ملت البته بابت آن، به انواع اتهام های ریز و درشت، مانند: سبّ ائمهء طاهرین، توهین به رهبری(ضپ)، توهین به مسؤلین نظام، مشوب کردن افکار عمومی، توطئه علیه نظام، شرب مسکرات، حمل و استعمال مواد مخدر..متهم و بلکه محکوم نمی شود. در حاشیه عرض می کند که آن ملت شانس دارند که کارشان با یک سطل آشغال راه می افتد،لکن نیاز ما یکی دو تا نیست!

باری، فدوی امروز با نوع دیگری از زباله دان، و این بار در هلند آشنا شد بنام «زباله دان پستهء اسلامی!» اما قضیه وجه دیگری داشته است که در آن نمایندهء بیت (سفیر ایران سابق- م) برای لحظاتی فراموش کرده است که در یک کشور اروپائی پیشرفته، مشغول اتلاف دارائی های مردم است، و نمی تواند مانند زمانی که در ام القراء است، نیمی ازسکنهءکشور را، که زنان باشند، نادیده بگیرد؛ از دویچه وله بخوانید :

     * نمایندهء پارلمان هلند هدیه سفیر ایران را به زباله‌دان ریخت! / تیتر

     و در ادامهء خبر حیرت اثر:

     * یک کمیسیون مجلس ایران واکنش نمایندهء پارلمان هلند در قبال هدیهء کریسمس ایران را “زشت” خواند و آن را محکوم کرد. از آنجا که سفیر ایران هدیه‌ها را تنها به نمایندگان مرد ارسال کرده بود، هنک کرول آن را به زباله‌دان ریخت.او پاکت هدیهء ارسالی سفیر ایران را در برابر دوربین گرفت و گفت: «من این پاکت را دریافت کرده‌ام که بسته‌ای پسته در آن است.» کرول توضیح داد، این پاکت تنها برای نمایندگان مرد  فرستاده شده و زنان از این بسته دریافت نکرده‌اند. به همین دلیل من این پسته‌ها را به سطل آشغال می‌ریزیم!.

  خانم ینین هنیس، از نمایندگان زن پارلمان هلند، نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار تلویزیون که می‌پرسد‌، آیا هدیه‌ای از سفیر ایران دریافت کرده می‌گوید “: ­نه.”

     به گزارش خبرگزاری برنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز دوشنبه 25 دسامبر (4 دی) در جلسهء خود این حرکت یکی از نمایندگان مجلس هلند را محکوم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در واکنش خود، عید کریسمس را به همهء مسیحیان جهان تبریک گفت و اقدام علی(ع)رضا جهانگیری، سفیر ایران در هلند، را “حرکتی انسانی” خواند که “با پاسخ غیرانسانی” یک نماینده روبرو شده است !

     حال، حاج آقا سفیر، مسئلتن!: آیا بقول عوام،ignore کردن شماری از نمایندگان زن یک کشور آزاد و پیشرفته، “حرکتی انسانی” ست؟

     زیاده عرضی نیست.

نوید

     فدوی عمراً فکر نمی کرد که از جامعهء شکوهمند اسلامی ما، خبر خوبی برسد که امروز، خو شبختانه، طلسم شکست و نخستین خبر خوش از جامعهء مذکور، پس از نزدیک به چهار دهه تأخیر، شرف صدور یافت!

     * اژه‌ای: حکمتی است که با احمدی نژاد برخورد نمی‌کنیم/ اگر نیاز باشد به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند!

شعر

کاری که نه زو امید داری

باشد سبب امیدواری

در نومیدی بسی امید است

پایان شب سیه سپید است… (1)

بعدالتحریر: والله، برادر غلام حسین(ع) محسنی اژه ای، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، می گویند اصغر آقا داشت خمیازه می کرد، یکی به او  گفت «حالا که دهانت باز است، لطفاً احمد آقا را هم صدا کن!» غرض اینکه، حال که شما بحمدالله والمنة، دارید مقدمات معالجهء روحی و روانی برادر احمدی نژاد، رئیس جمهور منتخب حضرت آقا(ضپ) در تعزیهء پیشین را فراهم می کنید، واجب عینی ست که همین اقدام را در خصوص سایر حضرات، از صدر تا ذیل، بقول عوام including حضرت خودتان، مبذول دارید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

_________________________________________

(1) خمسه  نظامی –  لیلی و مجنون

 خودروی حمل تخم مرغ؛ بزودی!

 

 

هراس

     فدوی در ملاحظهء ابتدای خبری، از خیر مرور  بقیهء آن گذشت:

     * عبدالعلی(ع) علی(ع) عسگری(عج)، رییس سازمان صدا و سیما، معتقد است مخاطب 80 در صدی تلویزیون و 33 درصدی رادیو در زمانی که رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ها بزرگ‌ترین تهاجم فرهنگی تاریخ را به سمت ملت ایران دارند، نشانهء اثرگذاری سازمان صدا و سیماست. او همچنین تاکید کرد که رسانهء ملی همواره با مردم خندیده و گریسته است و این پیوند همیشگی در ادامه نیز تقویت خواهد شد!/ آی سینما

 والله، برادر عبدالعلی(ع) عسگری(عج)، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا تا اعدام آ آ آآ… بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، همین سیمایتان کفایت می کند، از خیر صدایتان گذشتیم!

روی دو صندلی!

     دوستان می دانند که فدوی هیچ نسبتی، اعم از سببی و نسبی، با  برادر ترامپ  ندارد، لکن حکم زیر را، منهای ادبیات جانبدارانه در باب یهودیان، مثبت ارزیابی می کند:

     * دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، طی حکمی، یک قاضی مسلمان دادستانی فدرال آمریکا را از مقامش برکنار کرد. این قاضی مسلمان در تلاش بود تا اندک اندک قوانین شریعت اسلامی را به فرمان اربابان جهودش در ایالات متحده جاری و ساری کند. وی در آخرین حکم خود در بارهء یک زن و شوهر در ایالت میشیگان، در حالی که زن ار مرد نیمه مست کتک خورده و ماجرا به دادگاه فدرال کشیده شد، مرد را شامل بخشش و عطوفت اسلامی قرارداده و حکم کرده بود که چون در اسلام کتک زدن زنان یک وظیفه اخلاقی متبارک و از توصیه های پیامبر اسلام است، مرد آزاد است که به خانه برود. پس از شنیدن و آگاهی از این حکم؛ آقای ترامپ نیز در حکم برکناری وی نوشت: اینجا سرزمین مسیحیان و مردم بی دین است؛ نه حکومت شریعت الله و اسلام. بروید در عربستان و پاکستان قاضی بشوید.

     و اما چرائی ماجرا:

     دوستان لابد بیاد می آورند که مؤمنین با سوء استفادهء بهینه از دمکراسی غربی، که ظاهراً از آن متنفرند!، چگونه خیابان های پاریس، لندن و غیره را اشغال  فرمودند و جیک خاج پرستاتهم در نیامد!؟

     زیاده نبش قبری نیست!

نشانه ای دیگر

     اگر بپذیریم که قضای حاجت، از اهمّ امّهات و از اوجب واجبات، و بی آن نه تنها اُمّت، که ملت هم نمی تواند ادامهء حیات بدهد!، فدوی مُباهی ست که با کشف تازه ای که کرده، بسیار امیدوارتر و مفتخر تر از گذشته بشود. باور بفرمایید که مزاح نمی کند؛ این هم خبرمیمنت اثری که در این پیوند دریافت کرده است:

     * در دوران هخامنشی، سکوهایی صندلی مانند وجود داشت که برای اجابت مزاج روی آن می‌نشستند و وسط این سکوی سنگی، فاضلاب قرار داشت. ایده یتوالت فرنگی امروزی در واقع توالت زمان هخامنشی است.

زن و شمشیر/ شمشیر زن!

     فدوی تا بحال می پنداشت که پیامبر گرامی اسلام(ص) فقط، و  البته به ناگزیر، زنان متعدد داشته است لکن امروز با ملاحظهء يک خبر و تصاویر پیوست آن، دریافت که آن بزرگوار، افزون بر تعدد زوجات، تعدد شمشیر نیز داشته و در هر مورد هم با عدد منورهء 9 عمل می کرده است!

      این هم سند مصور و منگوله دارش:

     * …پیامبر گرامی اسلام 9 شمشیر داشتند که یکی از آن‌ها به نام «المأثور» شناخته می‌شود. «المأثور» از پدر حضرت محمد (ص) به ایشان ارث رسیده بود و در حال حاضر در موزه «توپكاپى» استانبول، پایتخت ترکیه نگهداری می‌شود./ انتخاب /تیک بنقل از باشگاه خبرنگاران

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

30 دسامبر المورّب سنهء 2017 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com