مکتوبات «فدوی» 15 اسفند ماه 1399 – 5 مارس 2020

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

*************با گرامیداشت روز جهانی زن************

 

بالاتر از خطر!

خوانندگان محترم ضدانقلاب باید پیش از فدوی در جریان احتمال قریب به یقینِ ترور معجزهء مغضوب هزارهء سوم (احمدی نژاد- م) قرار گرفته باشند.فدوی برای محکم کاری، عین خبر میمنت اثر را در پی می آورد:

* احمدی نژاد: بحث ترور من جدی است، مسائلی که اطلاع دارم را ضبط کرده و در چند جای مطمئن قرار داده ام.

و در ادامه خبر بهجت اثر:

* محمود احمدی نژاد در ادامه اظهارات جنجالی اش اینبار از تهدید به ترورش حرف زده است. محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره تهدیدش به ترور گفت: ستاد درست می کنند، برنامه تبلیغی درست می کنند برای تخریب دیگران. خوشبختانه سهم من خیلی زیاد است، از زمین و زمان می زنند! چه خبر است؟ چه شده است؟ وی گفت: من هم معتقد هستم که بحث ترور جدی است. خودشان می کشند، خودشان هم مراسم عزاداری برپا می کنند و بعد دیگران را متهم می کنند! گویا/ صدای آلمان

باری پژوهش های محسوس و نامحسوس فدوی حاکی ست که در پیوند با اعلام خطر بالا، هیچ اعتراض یا صدائی جزاز سلمان رشدی، برنخاست! فرستادهء فدوی اما از محل اختفای سلمان رشدی گزارش کرده است که خروج احمدی نژاد از صف ترور،خشم سلمان رشدی را شدیداً برانگیخته و اظهارداشته که چه معنی دارد که قزلباشان بیت، او را که از زمان حضرت امام(ل) تاکنون در صف ترور قرار دارد،دور زده و برادر احمدی نژاد را خارج از نوبت ترور کنند؟!

زیاده اعتراضی نیست.

 

ترافیک

شهر پنداری چندان شلوغ شده است که صدای برادران دیگر، بگوش خودشان هم نمیرسد! به یک مستوره نگاه کنید:

* افشاگری رضایی درباره تبانی وحشتناکی که بورس را به بحران کشاند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از سیاست‌های ضد تورمی دولت روحانی، در خصوص پشت پرده بحران بورس افشاگری کرد و گفت: دولت چون فهمید بورس می‌رود بالا، پول‌ها را وارد بورس کرد. حدود 200 نفر 70 هزار میلیارد تومان سهام خود را از بورس خارج کردند!/ بهار نیوز

ملاحظه کردید؟ فدوی شاهد است که این زبان بسته چقدر شیهه کشید و سینه به تنور چسباند که بابا “اقتصاد ایران باید به تمیرگاه برود”(1)، کسی زیر بار نرفت؛ گفتن ندارد که دیگر دیر شده است و اقتصاد ایران باید به طویله برود که تضادی هم با نصّ صریح حضرت امام(ل) ندارد(2)!/ بورس نیوز

 

وزیر طناز!

فدوی نمی دانست که برادر پمپئو، که اندکی پیش وزیر خارجه ممالک محروسهء امریک بوده است، دستی هم در طنز، دارد، نگاه کنید:

* پمپئو با اشاره به قتل سلیمانی به تمسخر: خدا بیامرزدش دیگر مشکل‌ساز نیست! / العربیه

زیاده مطایبه ای نیست.

 

در باب برخی شبهات مؤمنین

فدوی ابداً قصد حالگیری ندارد لکن این نکته نیز گفتنی ست که ملت ورجاوند، خیال می کند که از حضرات آیات نستجیرالله باهوش تر است، که البته و خوشبختانه چنین نیست!و یکنفر باید او را ازین اشتباه تاریخی، بدرآورد!.. باری از بسکه برادران به مانکن های چوبی و پلاستیکی و غیره گیرِِخداپسندانه دادند که فدوی ناگزیرشد که مراتب را از استفتاء از مرجع تقلید عالیقدرخود بوجه زیر و جهت مزید تنبُه، پرسش و پاسخ را هم عیناً در پی می آورد تا رستگار شود:

مسئلتن: نگاه کردن به مانکن های بیجان چه حکمی دارد؟

پاسخ: به فتوای علمای سلف، اگر مانکن مرد باشد، چشم چرانی اولاد ذکور مانع چندانی ندارد لکن اگر مانکن زن باشد، از آنجا که ممکن است که هرآینه مورد هجمهء نرینه های گرامی قرار گیرد، لذا احوط آنست که صاحب مغازه، خودش البسه را نمایش بدهد!

و اما در باب مانکن “قوی”: بسمه تعالی کجا بودی تا حالا؟ لکن نخست باید باید معلوم شود آن قوی نابکار، نر است یا ماده؟ اگر نر است که بفتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، مانعی ندارد؛ لکن اگر ماده باشد، گر چه در این باب بین علما شدیداً اختلاف است لکن سرانجام بدین مضمون به جماع(1) رسیدند که: بسمه تعالی، احوط آن است مانند ورود بانوان نابکار به ورزشگاها، قضیه را ختم بخیر گردانده و کلاً ممنوع فرماییم.

همیشه موفق باشید!

الاحقر سید شهاب الدین کمره ای

_________________________

(1) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

آیت الله زنبور

آیت الله قزوینی که پیش از این ارتقاء مقام یافته و به آیت الله گوزو(1) معروف شده بود و در این رشته دارای نعلین مشکی ست (کمربند مشکی سابق- م)*،در آزمون شمارش اعداد نیز رکورد تازه ای بجا گذاشت؛ این هم سند مصور و منگوله دارش:

طرُفه آنکه بموجب خبر زیر:

* زنبورهای عسل قدرت شمارش تا عدد 3 را دارند!/ العربیه- تیتر

و بر این پایه، از از آیت الله قزوینی جلو ترند!، تازه تحصیلات بیضوی(2) هم ندارند!

______________________________

(1) تخصص بزرگوار «شلیک 3 گوز ستاره دار در 20 ثانیه در برنامهء زنده صدا و سیما» ست.

(2) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای فدوی را چه کند که همه جای وی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی بیضوی را به حوزوی اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

سوء برداشت

پنداری برخی مردم، در درک پیام های پند آمیز، گاه به خطا می روند؛ نگاه کنید:

* زن عراقی برای انتقام از شوهر سابقش دو فرزند خردسالش را به رود دجله انداخت!/ العربیه

آخرعزیز دل!، درست است که فرموده اند:

مصرع

“تو نیکی می کن و در دجله انداز”

 

لکن نگفتند که بچه ها را “در دجله انداز “!…..

لابد انتظار دارید “که ایزد در بیابان ات دهد باز”!… جداً که واقعاً!

باری خبرهای بعدی میگوید که دجله بچه ها را پس داده، اما مرده!

______________________________

خبر تکمیلی: نیروهای ویژه نهادهای امنیتی عراق روز دوشنبه توانستند جسد دو کودک یک و سه ساله‌‌ای که مادرشان برای انتقام از همسر سابق خود به رودخانه دجله انداخته بود را پیدا کنند. / همانجا

 

قیاس

… باور بفرمایید و نیز بین خودمان باشد، چون ضدانقلاب بیهوش است عرض می کند که فدوی گاه همینطور ارّه به ماتحت می ماند که برادران براستی از بسیاری از شیرین کارهای که خلق می کنند، خودشان آیا از خنده روده بُر نمی شوند؟ نمونه در این پیوند فراوان است و تورقی کوتاه در جراید شریفهء دارالخرُافه، شمار قابل اعتنائی از اینگونه نمونه ها را به آسانی بدست می دهد که از آن میان، تنها به نقل دو فقره اکتفا می کند تا رستگار شود:

 

از میان خبرهای خوب

فدوی با ملاحظهء گزارشی، ملتفت شد که حیوان آزاری در ایران، قاعده نیست و استثنا هم دارد. موردی که در پی می آید، استثنائا از مقولهء حیوان آزاری نیست، شما هم ملاحظه کنید:

* لقاح مصنوعی پلنگ ایرانی./ دویچه وله- تیتر

و در ادامهء خبر بهجت اثر:

* عمل تلقیح مصنوعی بر روی پلنگ ایرانی با نام “کیجا” روز پنجشنبه ۱۸ بهمن (هفتم فوریه) در باغ وحش ارم، برای اولین بار در ایران و در غرب آسیا صورت گرفت. با انجام این عمل و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، از خطر انقراض پلنگ ایرانی پیشگیری می‌شود.

با آرزوی طول عمر برای پلنگ ایرانی گرامی.

 

از دلائل محبوبیت

از قدیم هم فرموده اند که «دلائل قوی باید و معنوی!» لکن فدوی ناخن خشک است و فقط یک فقره را بعنوان مستوره در پی می آورد:

* طرح جدید سپاه پاسداران: اهدای زمین مسکونی به خانواده شبه‌ نظامیان کشته شده لشکر فاطمیون* / ایران اینترنشنال- تیتر

_______________________________

* لشکر فاطمیون، یکی از گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران است، لشکری متشکل از نیروهای افغان که در سوریه تحت فرماندهی نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در حمایت از بشار اسد می‌جنگند.

 

فهرست

خوانندگان محترم ضدانقلاب، یک وقت تصور نفرمایید که چارت سازمانی واژگان، در لغتنامه شکوهمند جامعهء اسلامی، تکمیل و بسته شده است، نستجیربالله!.. این نکته را فدوی، از ملاحظهء تیتر خبر وحشت اثر زیر دریافت:

* نماینده کارگران در شورای عالی کار با انتقاد تند نسبت به اوضاع اقتصادی کشور، گفته است «مسئولان به طور کلی کشور را رها کرده‌اند و 83 درصد کارگران زیر خط مرگ هستند.» /بیان

فدوی شدیداً دمکرات است و بر این پایه عرض می کند که خوانندگان محترم ضدانقلاب،مُخیّرند که یا خط فقر را با خط مرگ تعویض و یا خط مرگ را نیز به لغتنامهء شکوهمند جامعهء اسلامی خود اضافه فرمایند،تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، وبه الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ) مُستظهر بوده باشند، برادرفرامرز توفیقی!

زیاده واژه ای نیست..

 

********************************************

طنز تصویری

********************************************

 

 

********************************************

 

********************************************

8455—0912:چطور دولت در برابر اهانت چند نفر در 22 بهمن بسیج شد و واکنش نشان داد ولی مرغ 10-15 هزار تومانی که به یک‌باره طی این یکی دو ماه اخیر به 30 هزار تومان رسید واکنشی از سوی دولت و برخورد با گرانفروشان دیده نمی‌شود؟! آیا این بی‌عملی اهانت به ملت نبود؟

فدوی: آخر این چه پرسش پرتی ست، برادر 8455—0912؟..نخیر توهین به مرغ بود!

* زینبی و طاها و ذوالفقاری: آیا کودکان مظلوم یمنی را در کنار گوشمان نمی‌بینیم؟! مگر پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله نفرمود: اگر کسی شب را به صبح کند و به افرادی که صدای استغاثه بلند کرده‌اند اهتمام نورزد مسلمان نیست؟! چرا دستگاه دیپلماسی ما خود را به ندیدن این مظلومیت‌ها زده است ولی روزی نیست که سخن از مذاکره با شیطان و احیای برجام پرخسارت و… نگوید؟! چرا نسبت به ارسال کمک‌های بشردوستانه به این مظلومان اهتمامی نیست؟! گناه بزرگ این کودکان معصوم همسایگی با یزیدیان زمان این شجره خبیثه و خائن به حرمین شریفین است!

فدوی: مراتب در شرایطی که شدیداً مشغول نرمش قهرمانهء صبحگاهی و تنقیهء جام زهر بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.بعدالتحیه و السلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند قدری دستمان تنگ است زیرا امر بر این دائر شده است به عملهء بیت در سوریه، 6 برابر اسد بپردازند..خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید،برادرشهروند.

* 4190—0917: جا دارد بنرهای بزرگی از صحنه حمله پلیس فاشیست آمریکا در حال پاشیدن اسپری فلفل به صورت دختربچه آمریکایی تهیه و در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نصب گردد تا منشور حقوق کودک و حقوق بشر به سبک آمریکایی بیش از پیش نمایان شود. و آن دولتمردانی که بیش از 7 سال از عمر خود و صنعت هسته‌ای ما را به امید گشایش برجامی از سوی آمریکای ابرجنایتکار و اذنابش هدر دادند بدانند به کسانی دل بسته‌اند که حتی به کودک معصوم خود هم رحم نمی‌کنند، چه برسد به ما؟!

فدوی: مراتب در شرایطی که در اثر افراط درنرمش قهرمانه و تنقیهء جام زهر،همه جایشان شدیداً درد می کرد، در فاصلهء بین دو قیلوله،بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.خیلی ناراحت شدند و دستور فرمودند که دخترک را سریعاً به ام القراء منتقل و بی وقفه بخانهء بخت بفرستند؛ تا “سیه بخت” شود، هرآنکه نتواند دید، برادر 4190—0917!
* 6858—0919: 70 سال سن دارم و از اول انقلاب هم در صحنه‌ها حضور داشته‌ام ولی سخنانی از رئیس‌جمهور از قول امام می‌شنوم که از امام نشنیده‌ بودم! و بر عکس سخنانی امام فرمودند که تا به حال از زبان رئیس‌جمهور نشنیده‌ام!

فدوی: فرمایشات مشمول قاعدهء زیر است:

دوبیتی

هرکس بد ما به خلق گوید،

ما چهره ز غم نمی‌خراشیم،

ما خوبی او به خلق گوییم،

تا هر دو دروغ گفته باشیم!

* 6960—0936 و 2846—0935: آقای جهانگیری! چه کسی مسئول فراهم کردن حداقل زندگی مردم است؟ 7 سال با بی‌صداقتی تمام هم و غم خود را به برجام و مذاکره هیچ گره زدید و بسیاری را به خاک سیاه نشاندید. (با 5-6 برابر کردن قیمت‌ها مثل مسکن و ارز و سکه، خودرو و…) باز بوی انتخابات به مشامتان خورده و از زبان مردم سخن می‌گویید. آیا خودتان یکی از عوامل اصلی این نابسامانی‌ها نیستید؟ می‌خواهید 8 سال دیگر بر صندلی قدرت تکیه زنید و 8 سال دیگر مردم را تحت شدیدترین فشار اقتصادی قرار دهید؟!

فدوی: حواست تان به مهملاتی که نشخوار میکنید باشد ها و گرنه خون تان پای خودتانست، گفته باشم! حالا کار اهانت به حضرت آقاء مظلوم و بی تقصیر، بجائی رسیده که معظم له را با برادر جهان بینی *(جهانگیری سابق- م) برابر میگذارید؟!

* 6858—0919: آمریکا شیطانی دوسر است. یک سر آن حزب دموکرات و سر دیگرش حزب جمهوری‌خواه می‌باشد. برای آرامش پیدا کردن جهان باید هر دو سر این شیطان را به سنگ کوبید.

فدوی: نظر به عوالم مودت و دوستی فی مابین مرحوم ابوی(ره)،فدوی بمنظور رعایت سلامتی شما،عریضه تان را به جریان نمی اندازد؛لطفاً بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود بجریان انداختن این عریضه،ممکن است ای ن شبهه را ایجاد کند که منظور شما معاذالله،”اصلاح طلب” و “اصولگرا”ی خودمان بوده است، برادر 6858—0919!

*6473—0937  شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان قیمت پنیر 280 گرمی خود را در طول چند ماه گذشته از 11 هزار تومان به 14 هزار و پانصد تومان افزایش داده است. در این موج گرانی که شرکت‌ها راه انداخته‌اند فلسفه وجودی دولت چیست و چه کار می‌کند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی و با قید چندین فوریت، و به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی، به سمع و نظر مراجع عالیقدر تقلید دامت افاضاتهم رسید. ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) دست جمعی فرمودند: اسسسسسب!  فدوی عرض کرد: ببخشید!؟ در پاسخ افزودند که اسب به تکرار “س”  ضمیمهء آروغ سه ستاره است و بدین معناست که اسب حیوان نجیبی ست!.. فدوی مجدداً استدعای تعیین تکلیف کرد سرانجام به جماع(1) رسیده و فرمودند: یکوقت اسب نخرید، گاو بخرید تا شیرتان مانند پیش از انقلاب شکوهمند، رایگان در بیاید.خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر6473—0937

______________________________
 (1) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای فدوی را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط تایپی “جماع ” را به “اجماع”، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

بپایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!..

والله الموفق والمعین

5 مارچ المردد از برجام الحرام سنهء 2021 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com