مکتوبات «فدوی» 15 مهر ماه 1400 – 7 ماه اکتبر 2021

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

 

دست آورد ِتردست!

جداً که دنیا افزون بر بی درو پیکر، بیرحم نیز هست؛ یعنی خشک و تر را بدون اطلاع سازمان ملل، با هم می سوزانند و آب کُر هم از آب کُر، تکان نمی خورد. نمونه که فراوان است فلذا، بعلت ضیق وقت، فدوی با مستوره تازهء زیر این جستار را به روز می کند.

مقدمتاً و برای دستگرمی یادآور می شود که حجت الاعدام رئیسی را باید تا کنون بجا آورده باشید(1). آخر چه کرده است آن سید مظلوم و معصوم(1)؟ اگر منظورتان کشتار فله ایِ تابستان 67 است، که آن در اجرای طرح «جمعیت کمتر، زندگی بهتر» اجرا فرموده است. در همین راستا، “تردست” دیگری هم لکن هست که در سایهء عبای حجت الاعدام رئیسی گم شده و باعث شده است که زنگوله را گردن حجت الاعدام بیاندازند! بقول جد اعلای فدوی:

بیت

بری با خود نشان جای پا را

کنی تقلید، مرغان هوا را

و اما دست آورد تردست!

 

_________________________________

(1) یعنی چه؟ لطفاً در همین آعاز مقال دشنام ندهید بلکه احوط آن است که دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید و قدری تأمل کنید، خواهر- برادر خواننده!

(2) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای هم مسلم تراست، سوء استفادهء بهینه کند بقول عوام ok؟!

(3)The family of the Tardast judge / گویا

تصادف با مقدسات

چقدر فدوی از دست معاندین و زنادقه، وقت و بیوقت، سینه به تنور چسباند که «بابا، سر به سر اهل بیتT صلوات الله علیهم اجمعین، نگذارید چرا که برق ائمهء اطهار (ع- س- ص- عج) خاکستر می کند» به خرج شان نرفت که نرفت. خودتان ملاحظه بفرمائید:

* طراح سوئدی که کاریکاتور پیامبر اسلام را کشیده بود در تصادف جان باخت/ یورو نیوز
و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* لارس ویلکس، هنرمند سوئدی که کاریکاتورش از پیامبر اسلام در سال ۲۰۰۷ خبرساز شده بود، روز یکشنبه در یک تصادف رانندگی جان باخت. آقای ویلکس بارها در دفاع از آزادی بیان سخن گفته بود. او همچنین حمله به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو را محکوم کرده و ضمن ابراز تأسف آن را «خصیصهٔ دوران کنونی» برشمرده بود. طبق اعلام پلیس سوئد، ویکلس ۷۵ ساله به‌همراه دو محافظ اش در تصادفی جاده‌ای کشته شده که علت آن هنوز مشخص نیست.

فدوی نیز یادآور می شود که، پیش ازین، کارکنان شارلی ابده نیز چون حاضر نشدند با کامیون تصادف کنند، در محل انتشار کاریکاتورهای پیامبر گرامی(ص)، ذبح اسلامی شدند.

زیاده حادثه ای نیست.

 

از تعاملات فرامرزی

بموجب گزارشاتی که به دفتر فدوی رسیده، و به کوری چشم دژمن(1)، دولت ابد مدت همچنان پویا، فعال و خلاق است (تا “اعدام” شود هر آنکه نتواند دید!) جهت مزید آگاهی خوانندگان محترم ضدانقلاب، فدوی برای دستگرمی، امضاء تفاهمنامه با حوزه های جهلیه(2) بمنظور کاهش بلایای طبیعی را به انضمام سند مصور و منگوله دارش، بشرح زیر یادآور می شود:

 

و اما سازمان زندان های بیت، که با هک شدن دوربین های دانشگاه اوین (زندان- م) و انتشار رفتارهای خداپسندانه و مبتنی بر رأفت اسلامی با زندانیان نیمه جان، شدیدآً زیر سؤال و ضرب رفته است، خبر داد که، در جهت تأمین رفاه و آسایش زندانیان جامعهء شکوهمند اسلامی، با همتای هلندی خود مذاکرات مبسوطی انجام داده و به تفاهم نیز رسیده است. فرستادهء فدوی نیز که در جلسه حضور داشته در گزارش خود مراتب ذیل و نیز سند مصور و منگوله دارش را مخابره کرده است:

 

بموجب قرارداد فی مابین سازمان زندان های بیت و سازمان زندان های هلند، شمار قابل اعتنائی از زندانیان به زندان هلند،که همینطور بلامصرف و استفاده مانده است، منتقل می شوند. ناظران آگاه، هجوم زندانیان بمنظور انتقال به زندان های هلند را با هجوم افغانان در گریز از برادران طالبان، برای آویختن به هواپیمای خاج پرستان، مقایسه کرده اند.

زیاده گزارشی نیست

_________________________________

1. دژمن، همان دشمن مألوف است لکن با لهجهء شیرین حضرت آقا(ضپ)!

2. خدا بگویم این تایپیست سر به هوای فدوی را چه کند که همه جای وی را با شاخ گاو، مد ظله العالی، در می اندازد. لطفاً لغزش تایپی ” جهلیه” را به “علمیه” اصلاح فرمائید؛ اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

ایراد ساختاری

در میان خبرهای دارالخرافه، خبر زیر چشم فدوی را گرفت:

* گزارش رسمی وزارت رفاه: از هر سه ایرانی یکی زیر خط فقر. / صدای آلمان

در توضیح و برای دستگرمی یادآور می شود که فدوی، همانگونه که خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانند، همواره دوست دارد که مانند خاج پرستان، بخشی از راه حل باشد، نه مشکل؛ فلذا اصلاحاتی را پیرامون ساختار این دستگاه، به سمع و نظر برادران می رساند تا رستگار شود.

و اما ناگفته پیداست که نام این وزارتخانه از مبالغ هنگفتی ضعف تألیف رنج می برد؛ بعنوان نمونه واژهء “رفاه” زائد و غیرانقلابی ست. بی سببی نیست که حضرات آیات، ضاعف الله اموالهم اجمعین، از بخش وسیعی از مردم ناسپاس ایران سابق، که مطالباتی دارند، به ” رفاه طلب” یاد می کنند.

اما ممکن است معاندین به این ایدهء فدوی ایراد کنند که اگر “رفاه” را برداریم چه جایش بگذاریم؟ در پاسخ عرض می کند که خیلی ساده ست، انسان از چیزی صحبت یا چیزی را توزیع میکند که دارد. به زبان غیر آکادمیک، در اینجا “رفاه” غایب و ” فقر” حاضر است و در این حالت، همانگونه که گفته آمد، از چیزی صحبت یا چیزی را توزیع می کنیم که داریم و آن همانا، “فقر”، مدّ ظله العالی، است. بر این پایه، وزارت رفاه می شود وزارت فقر، بهمین سادگی!

از فوائد مهم این طرح نیز یکی آن است که پروژهء ناتمام “توزیع عادلانهء فقر” نیز دوباره به جریان می افتد و ناظران و پژوهشگران نیز از «طبقه بندی فقر» به اندکی فقیر/ کم تا قسمتی فقیر،/ نسبتاً فقیر/ شدیداً فقیر / بکلی فقیر و… معاف می شوند.

گفتن ندارد که فدوی برای این مشاورهء کارشناسانه و البته برادرانه، برادران را چارج نمیکند و اجر خود را از گربهء مرتضاعلی(ع) توقع می نماید..

زیاده طرحی نیست.

 

محدودیت

فدوی در مرور اخبار فرامرزی، به خبر وحشت اثری بشرح زیر برخورد:

* سخن گفتن دربارهء وزن و سلامتی رهبر کره شمالی ممنوع اعلام شد!/ صدای آلمان

بر این پایه، منطقاً عکس قضیه هم ثابت است. یعنی، سخن گفتن از جاهای دیگرِ معظم لهِ کرهء شمالی بلا مانع است! و از آنجا که سخن گفتن در کرهء شمالیِ برادر “کیم جونگ اون”، مانند ایرانِ اسلامیِ اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تخریباته، شدیداً آزاد است، از برادر “کیم “رخصت می طلبد که نکاتی را پیرامون جاهای دیگر معظم له عنوان کند. لکن از آنجا که فدوی میانه ای با “توپ ضد هوائی” ندارد و بدلائلی که ذکر خیرشان پیش از این رفته است و دیگر مکرر نمی کند(1) ترجیح می دهد که امان نامه کتبی باشد!

 

______________________________________
(1) به گفتهء رسانه‌های غربی، وزیر آموزش و پرورش کره شمالی به دلیل این که در یک نشست با رهبر این کشور چرت زده بود به مرگ محکوم شد و همراه با وزیر کشاورزی با شلیک “توپ ضد هوایی” اعدام گردید تا مایهء عبرتی برای سایرین باشند./ خبر فوری

تشریک مساعی

از ویژگی های البته مثبت برادران، رفع نگرانی های ریز و درشت فدوی ست(1). اما خواهند فرمود که بارها این کار را کرده اند و چرا فدوی هنوز نگران است؟ در پاسخ و توجیه سبب، عرض می کند که چون بزرگواران هموار ه سرگرم تولید و آفرینش اند و تا فدوی می رود که خستگی مورد پیشین را از تن و جان و تن بهع در کند، مورد بعدی از راه می رسد!..

قضیه راجع است به زندان های نجومی که برادران برای دگراندیشان مقرر می فرمایند. خوانندگان محترم ضدانقلاب موارد مشابه را به تکرار دیده اند که همین امر، او را از ذکر آنها بی نیاز می کند؛ فلذا تنها به یک مستوره، بشرح زیر از برادر بی بی سی اکتفا میکند:

* حکم ۲۵ سال زندان وحید افکاری ‘تایید شد’.(2)
و اما نگرانی فدوی که برادران آن را مدام تمدید می کنند آن است که با توجه به اینکه متوسط عمر شریف حضرات آیات 90 سال است، فدوی از کجا بفهمد که بزرگواران، 33 سال دیگر هم هستند، بله؟

زیاده نگرانیی نیست.

_________________________________

(1) آخر چرا دشنام می دهید؟ از کجا می دانید که فدوی منتظرالظهور با برادران سَر و سِر و یا نسبتی دارد، خواهر- برادر خواننده؟!

(2) برخی نمونه ها:
* بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، محکومیت سنگین نسرین ستوده به ۳۳ سال و شش ماه زندان و ۱۴۸ ضربهء شلاق طی هفته گذشته منتشر شد. رضا خندان، همسر این فعال حقوق بشر زندانی، رونوشت این حکم را در فیسبوک خود منتشر و در توضیح آن نوشت: «این متن، عینا از روی دستنویس نسرین ستوده که از حکم ابلاغ شده در زندان رونویسی کرده است؛ تهیه و تایپ شده است.
* زنان و مادرانی با ربع قرن حبس در جهنمی به نام زندان قرچک/ زنان، نیروی تغییر
* میترا، با تحصیلات بالا و ربع قرن حبس
* صدیقه، مادری با ربع قرن حبس و ۱۰۰میلیون تومان جریمه نقدی /همانجا

واکنش

فدوی مراتب زیر را پیش از این، بعنوان خبر فوری، به استحضار اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تخریباته، رسانده بود:

* فوت بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی دیگر در ایران؛ علی خامنه‌ای خواستار واردات واکسن شد! / یورو نیوز
باری، فدوی علت تغییر عقیده را پرسید. معظم له در پاسخ، سه تار مرصّع شان را برداشته و بیت زیر را در مایهء خیار شور، که از گوشه های محزون دستگاه شور است، ترنم فرمود:

بیت

مست بودم اگر گهُی خوردم

گهُ فراوان خورند، مستانا!(1)

____________________________

1. توضیح واضحات: گفتن ندارد که مستی در اینجا، ناشی از می عرفانی ست که الکل آن بسیار بیش از می معمولی ست!

 

پیشینهء «داغ»

فدوی در مرور اخبار دارالخرُافه و در پیوند با ختنهء مجازستان، به مویهء مؤمنانه ای بشرح زیر رسید:

* غلام علی(ع) جعفرزادهء ایمن ‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین: مدافعان محدود شدن فضای مجازی همان کسانی هستند که پیشانی با قاشق داغ کرده‌اند! /اصلاحات نیوز

فدوی بمنظور مزید اطلاع برادر مذکور عرض می کند که بموجب پژوهش های فدوی منتظرالظهور، ماجرای “داغ کردن” مسبوق به سوابقی، بویژه در بلاد کفر و زندقه نیز هست و سند مصور، معتبر و منگوله دار آن را می توان در سریال معروف ” چاپارل” سراغ گرفت(1) که در آن، اهالی مزرعه، کپل احشام خود را با علامتی گداخته، داغ می کردند(2). فلذا کردیت این عمل از آنِ خاج پرستان ممالک محروسهء امریک است و بس؛ و تنها چیزی که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بدان افزوده اند تغییر محل آن از کپل به پیشانی ست.

زیاده داغی نیست.

____________________________

1. مورد زیر نیز، بمنظور اقدام لازم به دفتر فدوی ارجاع شده است: «علی لاریجانی خواستار برداشته شدن مُهر محرمانه از نامه اعلام دلایل رد صلاحیتش شد». / بی.بی.سی

راستش فدوی سعی خودش را کرد؛ لکن نمی شود زیرا مُهر مذکور از جنس داغ مُهر بر پیشانی ست و “با شیر اندرون شد و با جان بدر شود”، برادر علی(ع) لاریجانی! و بقول شاعر،” که مُهرت ز سر رفتنی نیست، نیست! *

 

میان اهل دل و اهل ریا همین فرق است

که داغ ماست به دل، داغ او به پیشانی…(3)

عارف قزوینی

———————————————-

(1) چاپارل (به انگلیسی: The High Chaparral) یکی از مجموعه‌های تلویزیونی آمریکایی در ژانر وسترن است که شب‌های آدینه اوایل دههٔ ۱۳۵۰ خورشیدی از کانال یک تلویزیون ملی ایران به نمایش درمی‌آمد. این مجموعه تلویزیونی داستان زندگی مردی به نام «جان کنن» است. رویدادها بر مدار زندگی او و خانواده‌اش در مزرعه‌ای به نام «چاپارل» در آریزونای دههٔ ۱۸۷۰ میلادی دور می‌زند. جان کنن با کمک برادرش «باک» و پسر جوان اش «بیلی بلو بوی» این مزرعه را مدیریت و اداره می‌کنند. این مجموعهء تلویزیونی توسط شبکه ان‌بی‌سی آمریکا طی سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۱ پخش می‌شد. سازندهٔ مجموعه دیوید دورترت بود که پیش از آن هم مجموعه تلویزیونی بونانزا را برای این شبکه ساخته بود./ ویکی پدیا

(2) “داغ نعل” که فدوی در نوشته ها از آن یاد می کند، از اینجا می آید: “حضرات آیات عظام و حجج اسلام به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی….”

(3) نقیضه مانندی بر آن بیت از علی اطهری کرمانی:

که عشقت ز دل رفتنی نیست، نیست

به پروردگار توانا قسم

**********************************************

 

خارج از نوبت: فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت، عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

* نورعلیان: یادداشت اخیر آقای شریعتمداری، مدیر مسئول محترم کیهان، در خصوص درخواست از اصلاح‌ طلبان برای اعزام به افغانستان و جنگ با طالبان در قالب تشکیل تیپ اصلاحاتیون، حرف دل ما مردم ایران نیز هست. این جماعت پرمدعا برای یک بار هم که شده به آنچه که می‌گویند عمل کنند.

* 1936—0913: دو ملت ایران و افغانستان بی‌صبرانه در انتظار تشکیل تیپ اصلاحاتیون و ورودشان به افغانستان برای مبارزه با طالبان هستند. امیدواریم روی حرف‌های خود باشند و جا نزنند.

فدوی: برادر حسین(ع) شریعتمداری- که سر برُیده می دارد دوست – از دو ساعت پیش در مبال است و هنوز خارج نشده، فلذا فدوی قبول زحمت می کند و این فقره را خود پاسخ می دهد. باری مبارزه با این دُم بریدگان، یعنی برادران طالبان برونمرزی، بقول آن مطایبهء معروف، کار یک نفر- دو نفر نیست! بر این پایه، اگر واقعاً خواهان دفع شر هستید، احوط آن است که سوا نکرده و کلیهء برادران، اعم از اصلاح طلبان و اصول گرایان را در اسرع وقت و با آرزوی شهادت، به مناطق برادران طالبان اعزام کنند. آمین یا رب العالمین.

* 0324—0912: یکی از وعده‌های آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری حمایت از بورس و بهبود بخشیدن به وضعیت نابسامان آن بود ولی سرمایه ما مردم در بورس در حال آب شدن است. انتظار داریم کاری صورت گیرد و جلوی ضرر سرمایه‌گذاران ضعیف در بورس گرفته شود.

فدوی: مراتب بناگزیر و در شرایطی که پس از نرمش قهرمانانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِ قندپهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج)، فرمودند «درست است که سرمایهء شما مردم در حال آب شدن است، لکن برای آتش به اختیاران ما، در حال نان شدن است». خب این به آن در، برادر شهروند!

**********************************************

 

واقعاً عجيبه. پسر استاد شجریان می شه همایون شجریان و پسر استاد ناظری میشه حافظ ناظری، که هر دو در جوانی جزو مفاخر موسیقی هستند. پسر استاد مشایخی میشه رهبر ارکستر و پسر استاد داوود رشیدی میشه دکتر رشیدی استاد دانشگاه سوربن، پسر استاد انتظامی میشه استاد مجید انتظامی و پسر استاد ایرج خواجه امیری هم احسان خواجه امیری خواننده پر طرفدار پاپ ایران. اینا بچه های مطربا هستند… و حالا بگردید دنبال پسر محسن رضایی، رفسنجانی، روحانی، فلاحیان، گیلانی، خلخالی، واعظ طبسی، لاریجانی ها و بسیاری از بزرگان و مسئولین، که انقلابی اند و الگو برای ملت، که یا خودکشی می کنند، یا رشوه می گیرند، یا اختلاس می کنن و یا به زندان می روند. حالا نان حلال را مطربان به فرزندان شان داده اند، یا مبلغان دینی؟!/ مجازستان (تلگرام)

**********************************************

 

علی دایی: یارانهء مردم عربستان را، اگر به واحد تومان حساب کنید، در هر روز مقدار

289,600 تومان به حساب یک شهروند عربستان واریز می‌شود که در ماه می‌شود: 8,688,000 تومان.

چه به حساب کسی که گدا هست چه کسی که چند رستوران داشته باشد، فرقی ندارد، فقط باید شناسنامه عربستان را داشته باشد و عرب باشد. حال هم اکنون یارانهء مردم ایران را در روز حساب می‌کنیم می‌شود روزی 1,500 تومان و در ماه 45,000 تومان. در واقع به طور کلی یعنی هر یک نفر از شهروندان عربستان در ماه تقریبا یارانه 173 شهروند ایرانی را از دولت می‌گیرد

**********************************************

 

**********************************************

 

**********************************************

 

**********************************************

 

و اخبار طالبان (افغانستان)

 

**********************************************

 

**********************************************

 

اما تلخ

 

**********************************************

 

**********************************************

 

**********************************************

به پایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

8 اکتبرالمؤدب از برجام الحرام سنه 2021 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com