مکتوبات «فدوی» 25 شهریور ماه 1400 – 16 ماه سپتامبر 2021

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

*****************************************

 

رخصت!

فدوی، در مرورخبرهای فرامرزی، به خبر بهجت اثری بشرح زیر رسید:

* طالبان خواستار حضور در مجمع عمومی سازمان ملل شد! / بی.بی.سی
خوانندگان محترم ضدانقلاب را معطل نکند، رأی فدوی شدیداً مثبت است!(1) این رأی در عین حال، به دو پرسش کلیدی زیر که همینطور روی دست فدوی مانده نیز، یکجا، پاسخ می دهد:

گل شبدر چه کم از «یونجهء قرمز» دارد!؟

و

چرا در قفس هیچ کسی کرکس نیست؟

البته مراد شاعر در بیت نخست تلویحاً آن است که طالبان چه کم از حجت الاعدام رئیسی دارد؟! و منظور شاعر در مصرع بعدی آن است که: کرکسان را بگذارید بیایند همه!..(2)

زیاده تحلیلی نیست..

 

____________________________________________

1. لطفاً دندان(اگر هنوز دارید) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته دشنام، آنهم ازین نوع اش را ندهید،خواهر- برادر خواننده!

2. نقیضه ای بر این مصرع از معینی کرمانشاهی: عاشقان را بگذارید بنالند همه

دهن کجی به فدوی!

دیگر کسی نیست که نداند فدوی، به سبک و سیاق خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، دوست می دارد که همواره بخشی از راه حل باشد و نه، مانند برادران خود، بخشی از مشکل!.. باری، پیرامون داستان هموطنان زباله گرد، فدوی در مجالی به ستاد اجرائی حضرت امام(ل)(1) نوشت حال که شغل شریف زباله گردی که از تأسیسات پس از انقلاب شکوهمند است، به ثبت رسیده، فدوی نخستین کسی بود که درخواست کرد ارتفاع سطل زباله ها را قدری کوتاه تر بگیرند تا مستضعفان عموماً، و کودکان کار خصوصاً، که خودشان اذن دخالت در انقلاب شکوهمند نیافتند، بتوانند از زباله ارتزاق نمایند.

 

لکن جالب است که برادران، بجای آنکه بدرخواست خداپسندانهء فدوی ترتیب اثر داده و بمنظور رفاه قشر زباله گرد ارتفاع آن را کم کنند تا بعون الله به برخورداری از مزایای شرعی آن مفتخر و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ)(2 ) مُستظهر بوده باشند، حرکت شنیع زیر را مرتکب شدند:

 

باری فدوی نمی داند علت اینکه طرح های مترقی وی یکی پس از دیگری به محاق فراموشی سپرده می شوند، آیا آن است که فدوی ریش انبوه ندارد؟ ایراد اگر این است، شدیداً به استحضار می رساند که فدوی ریش انبوه دارد، لکن در دسترس نیست!..

زیاده عرضی نیست

__________________________________________

1. (ل): مُستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف لعنة الله علیه است.

2. ضپ: مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پُرستاته ست.

ایمان و امان…

فدوی با آنکه بدلائل خداپسندانه، دوست ندارد که خواهران را در عرصه های ورزشی ملاحظه و خون بدل مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم؛ بنماید معذالک چیزهائی از دست اش در میرود و گفتن ندارد، که هنجار شکن و مسأله ساز نیز می شود!، نگاه کنید:

* لباس تیم ملی فوتبال زنان ایران در مظان اتهام!/ دویچه وله- تیتر

و در ادامه ی خبر حیرت اثر:

* رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد شدید از لباس تیم ملی فوتبال زنان ایران که چندی پیش عازم تاشکند شد، خواستار برخورد با مسئولان و برخورد قانونی با “کسانی که کوتاهی کرده‌اند” شده است. احمد راستینه، رئیس کمیتهء تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفته است: «به عنوان مسئول کمیته تربیت بدنی حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و به مسئولان ذی‌ربط تذکر شدید می‌دهم و خواستار اصلاح این رویه هستیم و می‌خواهیم که گزارش این اصلاح را به ما بدهند.» او همچنین گفت: «کسانی که کوتاهی کرده‌اند حتما باید طبق قانون با آنها برخورد شود.» راستینه، با اشاره به این که “در فرهنگ ملی و دینی” زنان ایران “حجاب و عفاف اهمیت زیادی دارد”، برخی مدیران و مسئولان را متهم کرد که با طراحی این لباس به دنبال “تسامح و برنامه‌ریزی برای تغییر نگاه و باور جوانان” هستند!

باری لطفاً بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، فدوی نخست شدیداً نگران شد که نکند، نستجیربالله، خواهران توسط معاندین، با بیکینی به میادین ورزشی اعزام شده باشند؛ لکن قدری که باریک تر شد دریافت که خواهران خودشان حواس شان بوده و جهت جلوگیری از سکتهء قلبی و مغزی حضرات آیات، روی بیکنی هاشان، کت و شلوار پوشیده اند!

 

بله چه معنی دارد که زن اصلا ورزش کند؟! و حال که اجازه فرمودیم، چرا قنداق نشده اند؟ این بی ناموسی را ما سربازان گمنام امام زمان (عج )، کجای دلمان بگذاریم؟!

باز هم حجت الاعدام خودمان!

فدوی، ضمن حیرت منگوله دار از حضور حجت الاعدام رئیسی در خارج از مرز پُرگهر، ملتفت شد که دلرحمی نامبرده باز هم شگفتی آفریده است(1). برای دستگرمی به خبر زیر نگاه کنید:

* ویدیوهای اجلاس سازمان همکاری‌ شانگهای در پایتخت تاجیکستان نشان می‌دهد که برخی اعضای هیات همراه ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور، از جمله غلامحسین اسماعیلی، رییس‌دفتر رئیسی و علی باقری کنی،‌ معاون وزارت امور خارجه،‌ حین سخنرانی رئیسی به خواب می‌روند./ گویا

والله قاصم الجبارین، ابوی حجت الاعدام رئیسی دامت تخریباته را، با شهدای صدر اسلام عزیز محشور بدارد که مانند مقام معظم رهبری کرُه شمالی، خدم و حَشم خواب آلودهء خود را، بابت یک چُرت کمرنگ، با توپ ضدهوائی، به لقاءالله رهسپار نفرمود!

__________________________________

(1) لطفاً در همین آعاز مقال دشنام ندهید بلکه احوط آن است که دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید و قدری تأمل کنید، خواهر- برادر خواننده!

نوبت بچه ها

فدوی در اخبار دارالخرُافه، و در پیوند با برادر کرونا، بنقل از برادر عین‌اللهی (باقرزاده- م)! به خبر میمنت اثری رسید که نشان می دهد برادران، بشرح زیر، دورخیز فرموده اند:

* آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در ایران./ صدای آلمان- تیتر
و در ادامه ی خبر بهجت اثر:

* وزیر بهداشت جمهوری اسلامی اعلام کرد از روز یک‌شنبه ۲۸ شهریور واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در ایران آغاز می‌شود. بهرام عین‌اللهی اما تاکید کرد که این به معنای بازگشایی مدارس در اول مهر نیست.

 

در باب شرائط احراز

برخی از خوانندگان محترم ضدانقلاب، پیرامون شرائط احراز مناصب، از فدوی منتظرالظهور ،پرسیده بودند. در پاسخ، به اجمال و اختصار، عرض می کند که مراتب بستگی به جنس جوامع دارد. یعنی، جامعه اگر از نوع “شکوهمند” نباشد، افزون بر تخصص و تجربهء لازم، ارائهء «گواهی عدم سوء پیشینه” نیز شدیداً ضروری ست. این نوع جامعه، که عمدتأ متعلق به خاج پرستان، کفار و زنادقه ست، در این باب اصلاً شوخی سرش نمی شود.. و اما در جوامع از نوع “شکوهمند”، تخصص و تجربه مستحب، لکن، به فتوای علمای َسَلف، رضوان‌الله تعالی عليه و َحشَره‌الله مع‌النبيين و‌الصّالحين، واجب نیست و از همه مهمتر ارائه “گواهی سؤ پیشینه”ست.

 

***********************************************

 

***********************************************

 

کامنت برگزیده :

گویا هر یابویی که گذارش اون جا بیفته یه دکترا بارش می‌کنن..!

***********************************************

 

***********************************************

 

***********************************************

 

***********************************************

 

حمار برگزیده

***********************************************

 

خبرگزاری تسنیم،‌ وابسته به سپاه پاسداران، ابراهیم رئیسی را «جلاد ۶۷» خواند

تسنیم این توئیت را لحظاتی بعد حذف کرد.

***********************************************

اخبار طالبان (افغانستان)

 

***********************************************

 

بعدالتحریر:

مخالف خودروی خارجی خودش “مگان” سوار می شود./ گویا

 

***********************************************

 

***********************************************

 

***********************************************

 

***********************************************

به پایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

24 سپتامبر المؤدب از برجام الحرام سنه 2021 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com