مکتوبات «فدوی» 29 اسفند ماه 1399 – 19 مارس 2020

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم! / زرتشت

با آرزوی بهروزی و پیروزی،در نوروزی که در چند قدمی ست

 

 

طعم واکسن

فدوی از لجبازی های ضدانقلاب و معاندین، در پیوند با واکسن برادر کرونا، سر در نمی آورد؛ ایرادشان، گفتن ندارد که وارد نیست (1)؛ عرض فدوی مبتنی بر اخبار زیر است:

* واکسن کوبایی از مسیر ونزوئلا وارد ایران می‌شود. مقامات مسئول وزارت بهداشت بارها بهانه‌ء عدم واردات واکسن‌های اصلی کُرونا را «موش آزمایشگاهی» نبودن مردم ایران عنوان کرده‌اند، حالا سخنگوی سازمان غذا و دارو می‌گوید ۱۰۰هزار دوز واکسن کُرونای Soberana ساخت کوبا را برای اجرای فاز سوم مطالعه انسانی وارد کرده‌اند. / کیهان لندن

با شعار ایرانیان «موش آزمایشگاهی» نیستند، واکسن کوبایی برای تست روی ۵۰ هزار نفر به ایران می‌رسد!

فدوی: پدر جان، عیب می جمله بگفتی، “ضررش” نیز بگوی! معاندین بفرمایند طعم سیگار برگ مرغوب را، کدامیک از واکسن ها دارند؟

_____________________________________

1. لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة، آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و تمید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، تا “اعدام” شود هر آنکه نتواند دید!

فی سبیل الله

فدوی در مرور خبرهای فرامرزی به تیتر زیر رسید:

* ایران نفت خود را به چین با تخفیف زیاد می‌فروشد. / صدای آلمان

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* بر اساس یک گزارش رسانه‌ای، جمهوری اسلامی به دلیل نداشتن خریدار کافی، نفت ایران را سه تا پنج دلار زیر معیار نفت خام برنت می‌فروشد. میزان صادرات نفت این کشور به چین در ماه جاری میلادی به حدود یک میلیون بشکه در روز می‌رسد..

ایوای! خدا فدوی را بکشد!.. آخر چرا؟ اصلاً قرار نبوده که برادران مؤمن و معتقد چینی، بابت نفت بما چیزی بپردارند!

مصرع

 

گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد؟

مراد فدوی آن است که مگر برادران چینی کمتر از بشار اسد (سوریه) و «نیکلاس مادورو» (ونزوئلا) هستند که نفت صلواتی دریافت می فرمایند؟ هان؟

 

گسترش همکاری

یکی از ویژگی های بسیار مثبت نخستین حکومت الله بر زمین، همانا ایجاد ارتباطات یکطرفه، با سایر اقوام و ملل است.گفتن ندارد که این، یک استعداد شدیداً خدادادی ست و در اختیار همه کس نیست؛ از نمونه های پیشین، به یک مستوره مصور و منگوله دار، نگاه کنید:

 

و از نمونه های اخیر که تازه از تنور درآمده:

 

بلوغ مکتبی

این روزها پنداری اعلام موضع پیرامون انتصاباتِی که در راه است (انتخابات سابق- م) دغدغهء ملت شده است. فدوی تا یادش نرفته عرض کند که با این موضوع ابداً مشکلی نداشته و ندارد زیرا ملت ورجاوند به درجه ای از انواع بلوغ رسیده که دیگر نیازی به دخالت فدوِی منتظرالظهور ندارد. سند مصور و منگوله دار پیوست به وضوح نشان میدهد که مردم انتخاب خود را کرده و به مرغ رأی داده اند!

 

استفتاء

موردی را که در پی ملاحظه می کنید موجب استفتاء شده است:

 

سؤال: زنی که شیر بغل کند و یا شیر او را، چه حکمی دارد؟

جواب: و اما در باب اینکه آن شیر نَر نابکار، جایز است که آن ضعیفهء سجادیه را بغل کند یانه، بین علما شدیداً اختلاف است. گله ای از علما معتقدند که احوط آنست که شیر نَر را با یک قلاده شیر مادّه تعویض،و یا آن ضعیفهء سجادیه را، با یک فقره برادرِ، ترجیحاً بسیجی، جایگزین کنند ؛ و گلهء دیگری از علما بقول عوام including مرجع تقلید عالیقدرفدوی ابدالله دولته،بر این باورند که نخست باید معلوم شود که آن خواهر با شیر نَر چه نسبتی دارد؟ در فرض سؤال که نسبتی نداشته باشند، مقتضی ست که حدود الهی،در محل باغ وحش جاری شود تا موجب عبرت سایر حیوانات نَرشده که دیگر بازدید کنندگان مؤنث را بغل نکنند.حضرات آیات در پایان نیزمتذکر شده اند که سهم الشلاق بر عکس سهم الارث است؛ یعنی سهم الارث پسران، دو برابر سهم الارث دختران است لکن در مورد سهم الشلاق،سهم خواهر دو برابر برادر است و در فرض موردِ حاضر،سهم شلاق آن ضعیفهء سجادیه 70، و سهم آن شیر نَر نابکار 35 ضربه است.

و من الله التوفیق..

****************************************

 

****************************************

طنز تصویری

 

****************************************

 

****************************************

 

****************************************

 

****************************************

 

آکادمی چفیه مالی / 49 Academy Awards

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در چهل و سومین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشان sir  در انگلستان  است،نائل شده اند را،بشرح زیر معرفی کند،تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، وبه الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ)(2) مُستظهرباشند:

* 9609—0936 و 5374—0936: بیانات حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای عزیزمان در روز مبعث توصیه‌هایی نجات‌بخش و مایه آرامش و اطمینان روح و روان شنونده بود. واقعاً احساس می‌کردیم انرژی فوق‌العاده دریافت می‌کنیم. خداوند ان‌شاءالله سایه این حکیم فرزانه را بر سر ملک و ملت تا ظهور حضرت مهدی (عج) مستدام بدارد.

* یک شهروند بازنشسته: کیهان محترم! به دولتی‌ها، به ویژه 4 نفر اول دولت، بگویید آن ‌قدر نسبت به گرانی‌های افسارگسیخته بی‌تفاوت بودید و هستید که باعث آزردگی خاطر رهبر معظم انقلاب شدید. معظم‌له از دلال‌ها و واسطه‌ها نام بردند. اگر دولت عاجز است، که هست، کار مبارزه با این جرثومه‌ های فساد را به بچه‌های سپاه و بسیج بسپارد. هفت سال است نام دلال‌ها ورد زبان مسئولان است و هیچ کاری نکرده‌اند. بسیجی‌های حاج‌قاسم(ره) ده روزه واسطه‌ها را قلع و قمع می‌کنند.

* دکتر طوسی‌زاده:  آقای جهانگیری! با این بلایی که دولت یازدهم و دوازدهم خصوصا با ایجاد مشکلات اقتصادی بر سر کشور آورده است آمریکا با کمترین هزینه به بیشترین اهدافش رسیده است. البته با درایت و رهبری حضرت آقا خواب دشمن تعبیر نخواهد شد. پس لطفا در این چند ماه آخر سکوت کنید و کمتر ایجاد مشکل کنید.

* 0049—0911 و 7250—0919 و 6455—0910: در روز درختکاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، نارضایتی و نگرانی خود را از گرانی‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها اعلام فرمودند به خصوص در مورد مایحتاج عمومی و مواد غذایی، گرانی میوه وتره‌بار و لزوم کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها به مسئولین و دولتمردان دستورات مؤکدی صادر فرمودند که باید مورد توجه و پیگیری و اطاعت امر بخصوص در این ایام حساس آخر سال و در آستانه حلول سال جدید و عید نوروز قرار گیرد.

2143—0913

* 8455—0912: در حالی که رهبر معظم انقلاب دغدغه معیشت مردم را دارند و می‌فرمایند مسئولان باید مشکلات معیشتی را حل کنند رئیس‌جمهور مدعی است چرخ زندگی مردم می‌چرخد. آیا منظور رئیس‌جمهور چرخ زندگی آن 4 درصد خاص است؟

0811—0914:  تأکید چند باره حضرت امام خامنه‌ای در مورد رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به دولتمردان و عدم تحرک لازم از سوی دولتمردان، درس عبرتی است که مردم در انتخابات هوشیار و عالمانه شرکت کنند. دیگر جای آزمون و خطا نیست.

0049—0911: تذکر چند باره رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای به مسئولین در باب گرانی‌ها به نظر می‌رسد اگر به تکه سنگی داده می‌شد تا به حال حرکتی از خود نشان می‌داد!

0550—0933:  با توجه به سخنان رئیس‌جمهور در مورد عمل به وعده‌ها و چرخیدن همزمان چرخ اقتصاد و سانتریفیوژها در حال حاضر، عرض می‌کنم، انقلاب امام خمینی(ره) سالم است و این انتخاب غلط بود که مشکل آفرید.

رویداد 24 سردارعلی فدوی: درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب باعث شده است تا توطئه و خباثت‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی و جبهه باطل نتیجه عکس بدهد.

3949—0912 و 0049—0911: ماجرای انجام تکلیف فرزند رهبر عزیز انقلاب روی مقوای پاکت میوه بسیار جالب و خواندنی بود. پیشمرگ توییم آقاجان. عشق ما، محبوب ما تویی… خدایا تا ظهور دولت یار امام خامنه‌ای ما را نگهدار.

8949—0912: در قبال اجرای دستورات سرنوشت‌ساز رهبر معظم انقلاب همه به سهم خویش مسئول هستیم. نباید گذاشت رهنمودهای معظم‌له روی زمین باقی بماند و فرصت‌های نظام به واسطه اعتماد به بیگانگان از بین برود. دستگاه قضایی و دستگاه‌های نظارتی هم باید در این زمینه نقش ایفا کنند.

ای حکیم انقلاب و ای رهبر و مقتدای ما که سخن از غنی‌سازی 60 درصد فرمودید… بی‌جهت نیست که دوست و دشمن شما را هوشمندترین رهبر خطاب می‌کنند… رهبر ما دقیقا می‌دانند چه زمانی چه سخنی باید گفت. چون هر درصدی که به غنی‌سازی اضافه شود آشوبی در دل سردمداران غرب برپا می‌شود. پاسخی بهتر از این به گستاخی‌ها و بدقولی‌های استکبار سراغ دارید؟!

    * 3107—0902 چطور رئیس‌جمهور ادعا می‌کند بدون نفت کشور را اداره کردیم! اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب و تلاش شبانه‌روزی پاسداران و نظامی‌ها، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و… نبود مگر می‌توانستید کمر راست کنید؟!

* حیدری و عسگری: در چک پولها و اسکناس‌های جدید دیگر خبری از تصویر مبارک امام راحل(ره) نیست… شاید حذف تمثال مبارک امام نیز از پیامدهای اجرای سند خفت‌بار 2030 باشد. راستی مؤسسه نشر و آثار امام که سالیانه میلیاردی بودجه هم دارد کجاست؟ چطور اگر از دماغ یکی از فتنه‌گران که دل امام را هم خون کردند قطره خونی بریزد صدای وا مصیبتایشان بلند می‌شود؟

فارغ التحصیل ممتاز این دوره

 

یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(3) نیز خالی از ضررنیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان درلیست بالا نیامده آن بوده است که آنان،بعضی امتیازات لازم دربرخی مراحل سرنوشت ساز،بویژه “مالش قهرمانانه”(4) را، مع الاسف نیاورده اند؛لکن آکادمی،حق بقول عوام appeal را برای ایندسته ازمؤمنین،محفوظ می دارد.

والله الموفق والمعین.

 

_____________________________________

1. چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2. (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست

3. بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر پر کلاغی) باشد- م

4. حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

5. بموجب تبصرهء 3 ماده 35 آئین نامهء مصوب بیت، هیئت داوران آکادمی چفیه مالی، هر چهل سال یکبار،به حُکم قناری انتخاب، و پس از توشیح مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ،اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله پُرستاته،به قیلوله مشغول می شوند. ذیلاً تصویر زمان جوانی هیئت داوران آکادمی منتخب بیت را ملاحظه می فرمایید.

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

والله الموفق والمعین

19 مارچ المفرح از برجام الحرام سنهء 2021 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com