مکتوبات «فدوی» 31 اردیبهشت ماه 1400 – 21 ماه مه 2020

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

 

 

********************************************************

اصلاح خبر

فدوی در پیگیری انتخابات ریاست محترم آبدارخانهء بیت (ریاست جمهوری- م) به خبر نادرستی بشرح زیر رسید:

* دیدبان ایران همچنین تشکیک اعضای شورای نگهبان در سلامت جسمی «محسن رضایی» را از دیگر عوامل تاخیر در اعلام نامزدهای نهایی انتخابات اعلام کرده است.

پیش از اظهار نظر در این باب لازم به تذکر است که یک وقت خدای نخواسته این سوء برداشت رخ ندهد که فدوی دارای روابط نزدیک با برادر محسن رضائی ست و دارد از وی جانبداری، چفیه مالی(1)، و یا مالش قهرمانانه(2) می کند، خیر… معاذالله!

فلذا، فدوی این جرأت و جسارت را بخود تزریق می کند که این خبر را قویاً تکذیب و به استحضار شورای محترم نگهبان می رساند که پنداری آلزایمرشان عود کرده و فراموش کرده اند که چند وقت پیش چیزی نمانده بود که نامبرده زنجیر پاره کرده، و بر خلاف نصّ صریح حضرت امام (ل)(3)، اقتصاد ایران سابق را بجای طویله، به تعمیرگاه بفرستد! و بر این پایه، ایشان دچار مشکلات جسمی نیست، بلکه از بیماری روحی رنج می برد که آن هم البته ایرادی ندارد زیرا سایر حضرات نیز، کم و بیش، همین ویژگی معنوی را دارند..

زیاده ویرایشی نیست

__________________________________

(1)- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

(2)- از اشتغالات مقام معظم رهبری ضاعف الله پرستاته

(3). مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف لعنة الله علیه است

درخواست همکاری

فدوی در ستاد افتضاحات(1) شدیداً گرفتار بود و وقت نداشت که به تصویر زیر، چهار فقرهء دیگر هم اضافه کند؛ با پوزش، خواهشمند است در این کار خیر و خداپسندانه شرکت کرده و خودتان زحمت اش را بکشید،معمم و مکلایش فرقی نمی کند، هر دو “ز یک گوهرند”! همین که شمارشان به هفت برسد، کفایت می کند.

اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

 

________________________________________

(1) خدا بگویم این تایپیست سر به هوای فدوی را چه کند که همه جای وی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً لغزش تایپی افتضاحات را به انتخابات، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

شکایت

فدوی در مرور اخبار فرامرزی به انتقاد یک ضعیفهء سجادیه، که رئیس کمیسیون اروپا هم هست، از برادر ِ دو طبقه اردوغان، بشرح زیر شاکی شده است:

* فون در لاین: چون زن هستم در ترکیه رفتاری اهانت‌ بار با من شد. / صدای آلمان- تیتر

و به لهجهء انگلیسی برای جوری جنس:

* ‘سوفاگیت’، رئیس کمیسیون اروپا: اگر مرد بودم این رفتار با من نمی‌شد. / بی.بی.سی(1)

 

در پاسخ عرض می کند که والله، خواهر “فون ‌در لاین”، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ… لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، چون چماقداران محترم بیت در اعتکافات هستند عرض می کند که بروید قاصم الجبارین اروپائی خودتان را شدیداً شکر کنید که همین هم در شرفیابی به حضور برادر “اردوغان” گیرتان آمده، زیرا اگر به اُمّ القراء می آمدید، باید روی زمین و زیر دمپایی حضرت آقا می نشستید، حیا هم خوب چیزی ست!..

زیاده شاهکاری نیست.

______________________________________

1. ادامه خبر: ورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت نگذاشتن صندلی برای او در نشست رسمی با سیاست‌ مداران مرد، هر چند او را “آزرده‌ خاطر” کرد اما در دفاع از حقوق زنان متعهد‌تر کرده است. ششم آوریل، در جلسهء اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، و شارل میشل، رئیس شورای اروپا، با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، برای خانم فون‌درلاین صندلی در نظر گرفته نشده بود.

آفتاب آمد دلیل..

فدوی همواره و به  تأکید و تکرار گفته است و هنوز هم می گوید که هیچ کار برادران، از صدر تا ذیل، بی حکمتی نیست و حتا برخی از آنان، اگر نستجیربالله در قرآن کریم نیامده و یا تکلیف اش روشن نشده باشد، توسط علمای خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، به اثبات رسیده و حضرات آیات را شدیداً روسفید کرده اند.

باری، قضیه راجع است به گزارشی تصویری- تحلیلی که ، مضرات نشستن در حالت انداختن پا روی پا را، عالمانه، بررسیده و هشدار داده بود. فدوی نیز شدیداً مباهی ست که به آگاهی برساند که این پژوهش، یا پدیده، را برادران مدتها پیش از این، نه تنها کشف، بلکه جلوی شیوع آن را نیز، آن هم بدون واکسن، گرفته اند؛ لکن دریغ از یک پاداش ناقابل چند میلیاردی!.. این هم سند منگوله دارش:

* یکی از برنامه‌ سازان تلویزیون: مهمانان زن در برنامه های تلویزیونی حق ندارند پاهای خود را روی هم بگذارند! / خبر فوری- تیتر

و درادامهء خبر بهجت اثر:

* یکی از برنامه‌ سازان تلویزیون، که نمی‌خواست نامش فاش شود، در مورد مهمانان برنامه‌های تلویزیونی گفت: ناظران تلویزیون در مورد مهمانان برنامه ها، علی الخصوص مهمانان زن، بسیار سختگیر هستند. مثلاً، منهای آرایش و لباس، حتی طرز نشستن آنان در برنامه ها نیز زیر ذره‌بین است؛ آنان نباید مقابل مجری پاهای خود را روی هم بگذارند زیرا ممکن است تحریک کننده باشد!

کوتاه سخن، یعنی، “حالتی رفت که محراب به فریاد آمد”. چندانکه برادر شهاب حسین(ع)ی، بازیگر ذوحیاتین، آژیرکشان، بداد مهمان زن رسید. نگاه کنید:

* اخیراً در یکی از قسمت های «همرفیق»، که با اجرای شهاب حسینی برگزار می شود، او خطاب به مهمان خود که یک هنرمند زن بود گفت می تواند آسوده پاهای خود را روی هم بگذارد زیرا اینجا تلویزیون نیست!

رسیده بود بلائی ولی بخیر گذشت.

 

بخش تزریقات

فدوی که این روزها اخبار ابتلائات و تلفات سهمگین برادر کرونا را در مقیاس جهانی دنبال می کند، با کمال حیرت دریافت که استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، با آن همه معاصی کبیره، پوزهء برادر کرونا را شدیداً بر زمین مالیده، نامبرده را مهار، و مردم خود را نیز بجای هدایت به خیابان ناصرخسرو،در کمال احترام در باب واکسیناسیون، ایمن کرده اند؛ لکن ایران ولائی، بموجب سند منگوله دار زیر هنوز اندر خم یک واکسن است!:

* به گفتهء منتقدان، اقدام دیرهنگام دولت برای خرید واکسن، روند کند و بی‌برنامه‌گی در واکسیناسیون، سوء مدیریت در توزیع عادلانه واکسن، و تزریق آن خارج از نوبت به برخی مقامات و خانواده‌های آن‌ها، به علاوه سخنان متناقض مسئولان دربارهء مهار ویروس، نه تنها انتقادات و حواشی بسیار زیادی در پی داشته بلکه راه را برای شیوع هرچه بیشتر کووید-19 در ایران باز کرده است./ العربیه

باری- انگیزه این ذکر مصیبت، خبر میمنت اثر زیر است:

* صف چینی‌ها برای تزریق واکسن کرونا در تهران

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* گروه فیلم: ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد اتباع چینی ساکن ایران در یکی از بیمارستان‌های تهران برای تزریق واکسن کرونا صف کشیده‌اند!/ بهار نیوز

به گزارش فرستادهء “میدانی” فدوی، خوشبختانه بعلت بی نظمی در صف، چینی ها بهم خوردند و شکستند!

 

ایراد بنی اسرائیلی

فدوی، بی اختیار، از دست حضرات آیات شدیداً خشمگین می شود که چرا رفتارشان گاه، براستی به رفتار ضدانقلاب هم پهلو می زند! شما را بخدا نگاه کنید:

ایران وایر: وبسایت دیدبان ایران نوشته است که بحث و بررسی دربارهء وضعیت اقامت دختر علی لاریجانی در کشور آمریکا یکی از دلایل تاخیر در اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان است. به نوشتهء این وبسایت، فاطمه اردشیر لاریجانی، دختر علی لاریجانی، در آمریکا زندگی می‌کند و پیش از این رسانه های نزدیک به جبههء پایداری نسبت به آن هشدار داده بودند.

و از این هم بدتر:

* در سال ۱۳۹۷، فاکس‌نیوز، از رسانه‌های نزدیک به حزب جمهوری ‌خواه آمریکا، با انتشار گزارشی از زندگی فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در این کشور نوشته بود: «مقام‌های ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند، اما بچه های خود را به ایالات متحده می‌فرستند.»/ گویا

یعنی چه آقا؟! اولاً که پدر آن ضعیفهء سجادیه هم، که بعون الله بالاترین پست های حکومتی را در اختیار داشته و و بحمدالله والمنة خواهد داشت، اصلاً ایرانی نیست لکن بقول عوام ?! so what کسی هم بکارش کاری نداشته است! زیرا او هم کاری بکار کسی ندارد؛ زبان بسته نشسته است گوشه ای و دارد نان و نفت اش را می خورد (نان و ماست سابق- م)! نامبره البته مصدر خدمات درخشانی نیز بوده است که اهّم آن، جوش دادن قرارداد ترکمنچین معروف است. در رعایت مراتب قسط اسلامی نیز همین بس که به اتفاق سایر اخوان گرامیt به اذن حضرت آقا، مملکت را بین خود بالمناصفه تقسیم فرموده اند.

و اما بازگشت به ایراد ناواردی که فوقاً نقل شد. در پاسخ این فرمایش بی ربط نیز عرض می کند کاری ندارد که، خب شما هم متقابلاً بچه ها تان را به آدرس برادر محسن رضائی(1) ایران اسلامی بفرستید تا از آنان در هتل های 5 ستاره اوین، فشافویه و… پذیرائی شود؛ دیگر چه می خواهید؟

 

__________________________________

1. «می توانیم در هفته اول جنگ از آمریکایی ها هزار اسیر بگیریم و از این راه برای کشور درآمدزایی کنیم»!/ خبر آنلاین

دوزاری کج!

…و اما خبر خوب اینکه سرانجام:

* ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه، حمله با چاقو به یک مامور پلیس (زن 49 ساله) این کشور در روز جمعه در «رامبویه»، شهری واقع در ۶۰ کیلومتری پاریس، را که به مرگ وی انجامید، حمله به «جمهوری فرانسه» خواند.

پنداری برخی موضوعات مانند ظروف مرتبطه بهم راه دارند، یا دستکم در ذهن فدوی منتظرالظهور اینگونه است: خب برادر “کاستکس” مسئلتن!: به فدوی بفرمایید که برادران ساکن آن دیار،چند بار دیگر باید به جمهوری حمله فرمایند که شمایان دو میلیونی تان (دوزاری سابق- م ) بیفتد، بله؟!

 

********************************************************

 

********************************************************

طنز تصویری

 

********************************************************

 

 

********************************************************

 

 

********************************************************

 

 

********************************************************

از آلبوم مدافعان حرم (2)

 

********************************************************

از آلبوم کاندیداهای تصدی ریاست آبدارخانه بیت (رئیس جمهور- م ) (2)

 

والله به سرمان هم زیادند!

********************************************************

 

 

********************************************************

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوالمُستعان فی جمع امور

28 می المُکیّف از برجام الحرام سنهء 2021 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com