مکتوبات «فدوی»13 مهر ماه 1397 ـ 5 ماه اکتبر 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی 

مستخرج از کلمات حمار!

          از ویژگی های بزرگوار، برادر علی اکبر(ع) ولایتی، که معرف حضور خوانندگان محترم ضدانقلاب می باشد، آن است که می ریزد تویِ جوراب و محکم می کوبد به دیوار!.. نمونهء تازه اگر خواسته بشرح زیر دم دست است:

          * ولایتی: دیگر به دلار احتیاج نداریم؛ با روپیه، روبل و یوآن کار می‌کنیم./رادیو فردا- تیتر

          و در ادامهء اين خبر حیرت اثر:

          * به گزارش سایت باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی روز سه‌شنبه سوم مهر در یک سخنرانی گفت که «تحریم‌ها ایران را از پای نخواهد انداخت». وی اضافه کرد: «ما باید از یمنی‌ها یاد بگیریم!، بدانید یقیناً عربستان سعودی از یمنی‌ها شکست خواهد خورد».

          و نیز برای جوری جنس:

          * علی‌اکبر ولایتی، در همایش هفتهء دفاع مقدس، به مقاومت مردم یمن در برابر زورگویی‌های عربستان و متحدان اش اشاره کرد و گفت: «از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس، لنگ می‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست اینها عاجز شده‌اند». /دیدار نیوز

          مهملات داهیانهء برادر علی اکبر(ع) ولایتی، با مختصر ویرایشی، قابل مصرف می شود و از آن میان:

1- از آنجا که بعلت حُسن سلوک حضرت آقا(ضپ) با جهان، معاملات پایاپای تنها امکانی ست که برای ادامهء حیات ملت نیمه جان وجود دارد، فلذا افزون بر دلار، به  روپیه، روبل و یوآن هم احتیاج نداریم و کارمان مانند مؤمنین صدر اسلام عزیز، با هستهء خرما راه می افتد!

2- «تحریم ها ایران را از پای نخواهد انداخت». این جمله قدری ضعف تألیف دارد که آن نیز با تغییر ایران به آخوند، بر طرف خواهد شد. می ماند اینکه تحریم ها ملت را از پای خواهد انداخت که البته اهمیتی ندارد!

3- ما باید از یمنی ها یاد بگیریم!.. فدوی با گفتن یک فقره چشم، خود را از ویرایش این جملهء عجیب، می رهاند!

بیت

حال افتاده در این لاشه و گند

باید از زاغ بیاموزد پند!

          زیاده ویرایشی نیست.

سختگیری

این ملت ایران سابق هم، جداً که چند سال یکبار، چقدر بیرحم می شود! و به برخی برادران بقول عوام hard time می دهد. در تبیین ماجرا “ارز” می کند که چند روزی ست که ملت سابق، بیک آخوند مکلا بنام برادر وزیر بهداشت، بقول فرانسویان شدیداً گیر داده و نامبرده را پس از کیسه کشیدنی مبسوط، جلو خورشید، کباب کرده است! آخر پدر جان! مگر حضرت شان در دو فقره دست به آبی که اخیراً رفته، چه گفته است؟ ملاحظه کنید:

* انتشار ویدئویی کوتاه از حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در فضای مجازی جنجال به پا کرد؛در این فیلم مرد میانسالی در حضور وزیر و هیئت همراه او در یکی از شهرستان ها از مبلغ زیاد فیزیوتراپی شکوه می‌کند، اما وزیر بهداشت در پاسخ به گلایه این مرد پاسخی عجیب می‌دهد و می‌گوید که بهتر است خودش فیزیوتراپی کند و بیان می‌کند “خودت بمال”! این پاسخ وزیر بهداشت باعث خنده حضار می شود. /تسنیم

و نیز:

* در حالی که طی روزهای گذشته بیماران “SMI” با تجمع مقابل وزارت بهداشت خواستار ورود تنها داروی موجود برای این بیماری شدند، وزیر بهداشت شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: آیا مردم حاضرند برای دو سال طول عمر بیشتر یک نفر، یک میلیارد هزینه کنیم؟! قاضی زاده هاشمی در حالی شب گذشته با این اظهارات بار دیگر به موضوع داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شد که هفته گذشته هم، صحبت های او با یک مرد میانسال درباره هزینه های جنجال های زیادی را به پا کرده بود. / دیده بان ایران

فدوی بیاد می آورد که چندی پیش، یکی از نمایندگان محترم حکومت در مجلس، در پاسخ به مطالبات بازنشستگان فرمود که بازنشستگان مانند درختان خشک هستند؛ آدم که درخت خشک را آب نمی دهد! ملاحظه می فرمایید که اظهارات برادر وزیر بهداشت، چندانهم بی سابق نیست!

زیاده ” ارزی ” نیست..

بد شانسی سیاسی- عبادی!

برادران هر چقدر که شب گِرد می خوابند، صبح که می شود می بینند که دراز شده اند! برای نمونه نگاه کنید:

* شهرداری شیراز در اقدامی انقلابی برای بزرگداشت «هفتهٔ دفاع مقدس» بنر بزرگی با عکس سه سرباز ارتش اسرائیل نصب کرد! /تقاطع

و در ادامه خبر حیرت اثر:

* خبرگزاری فارس نوشته است: «مردم شیراز که انتشار این تصویر خشم آن‌ها را برانگیخته بود، منتظر اقدام مسئولان نمانده و بلافاصله در اقدامی آتش به‌اختیار و انقلابی، شامگاه گذشته بنر را به پایین کشیدند». خبرگزاری دانشجو نیز پایین‌کشیدن این تابلو را از سوی افرادی که آنها را «مردم شیراز» معرفی کرده، «اقدامی آتش به‌اختیار» نامیده است. رادیو فردا

حال فدوی از رویاروئی ورزشکاران زبان بستهء ایرانی با همتایان اسرائیلی خود در دیدارهای جهانی که منجر به حذف عمدی آنان شده و “تا بی سرو پا باشد اوضاع فلک” خواهد شد، عجالتاً می گذرد!

و اما خوانندگان محترم ضدانقلاب، بعنوان مشق شب، استثنائاً بجای پرتقال فروش، پیدا کنند که چرا تعداد نفرات در دو تصویر بالا متفاوت است؟!

زیاده تکلیفی نیست..

2 اکتبر 018

با “تهدیدات” خداوند متعال!

          در خبرهای دارالخرافه آمده بود که به اصطلاح دادستان کل کشور، با “تهدیدات” خداوند متعال و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج)، کامیون دار‌انی را که اعتصاب کرده اند، و نیز کسانی که این اعتصاب ها را تشویق می‌کنند، به اعدام تهدید کرد…

          و اما اویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جُستار چنینروایت کرده اند که:

          «پدری داشت کارنامهء نه چندان درخشان پسرش را بشرح زیر و با خشم نگاه می کرد:

          پدر: فیزیک صفر – شیمی صفر- ریاضی صفر- و…خاک علم بر سرت!،  ورزش دیگه چرا صفر!؟

          پسر: والله  اونم بی تقصیر بودیم چون معلم گفت یک پاتو بلند کن، کردیم. بعدش گفت اون یک پاتو هم بلند کن، ما هم گفتیم ببخشین آقا، پس ما رو چیزمون وایسیم؟! عصبانی شد بما صفر داد!..»

          حالا حکایت مخبط الاسلام مذکور است. از وی باید پرسید که حاج آقا مسئلتن!:

          افزون بر افزایش غیر قابل تحمل هزینه ها، آیا گزارشات مصور را خبر مرگتان ندیده اید که لاستیک کامیون ها ریش ریش و آش و لاش شده اند، رانندگان با چیزشان رانندگی کنند، حاج آقا؟!


دزفول- صحبت یک راننده کامیون در مورد وضعیت لاستیک خودرو

گفتگوی سه نفره

کلیدالاسلام والمسلمین روحانی خطاب به فرش قرمز:

منم عاشق برویت، فرش قرمز!
بُدَم در آرزویت، فرش قرمز
بسی دلشاده اینجانب که امروز
گذارد پا برویت، فرش قرمز!

و فدوی به فرش قرمز:

عجب لیل و نهاری، فرش قرمز!
چه روز و روزگاری، فرش قرمز
سواری می دهد ملت، تو دیگر
نده جانم سواری، فرش قرمز!
مگر تو همّت و غیرت نداری
کدوئی یا خیاری، فرش قرمز؟!

سه طنز تصویری


دو دو تا

فدوی با آنکه هیچ نسبتی، اعم از سببی و نسبی با برادر ترامپ ندارد و حتا با اینکه از نعمت رأی دادن در ایران سابق محروم بوده، به وی نیز رأی نداده است، اما برخی اظهار نظرهای وی، بعلت نزدیکی به واقعیت، قابل تأمل است و از آن میان:

* دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه 25 سپتامبر 2018 در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل رهبران ایران را به «دزدی اموال ملت» این کشور متهم کرد و گفت که آنها این اموال را صرف تامین مالی تروریسم در منطقه می‌کنند. رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تاکید کرد: «رهبران ایران تروریسم را در خاورمیانه تامین مالی می‌کنند… آنها میلیاردها دلار از اموال ملت را دزیده و صرف حمایت از تروریسم کردند.»/ العربیه

آيا غیر از این بوده یا هست؟!

حرف حساب

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب، جواب ندارد!

خارج از نوبت

فدوی از میان انبوه عریضه های مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم، گاه ناگزیر می شود که برحسب موضوع و فوریت،عریضه ای را خارج از نوبت رسیدگی، و بمنظور کسب تکلیف به شرف عرض برساند؛ از آن جمله است عریضهء زیر:

* 4575—0916 : از وزیر بهداشت که درتاریخ 97/7/2 از اهواز بازدید کرد درخواست می‌کنم به مسئولان بیمارستان […] این شهرستان امر کنند نظافت بیمارستان را جدی‌تر بگیرند. سوسک‌ها از سر و کلهء مردم و بیماران و مراجعین بالا می‌روند! در ضمن آن طور که شایسته یک مرکز درمانی است متأسفانه در این بیمارستان نظم و ترتیب و… ملاحظه نمی‌شود.

* 4575—0916 بهداشت در بیمارستان […] اهواز پایین است. سوسک از در و دیوار بیمارستان بالا می‌رود. پتوها کثیف و از رده خارج هستند. از همه مهم‌تر از مواد ضدعفونی‌کننده برای کف اتاق‌ها و راهرو استفاده نمی‌شود. صدای اعتراض ما را به گوش مسئولان وزارت بهداشت برسانید.

فدوی بدلیل ضیق وقت و نیز تشابه موضوع، هر دو عریضه را یکجا بر می رسد. عرضه بدارد که برادر وزیر بهداشت، با توجه به دست به آب های اخیری که رفته است، که قابلی ندارد! مراتب با قید چندین فوریت و در شرایطی که بعلت ابتلا به لرزش قهرمانانه،بحال ترّقص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، در پاسخ، همینطور که قهوهء قجرخاج پرستان (جام زهر- م) را مزمزه می کردند فرمودند که ما همان کمکی را که به حماس، حزب الله، عراق، سوریه، یمن و… کردیم، به سوسک ها هم می کنیم!، فلذا احوط آن است که ملت شل و پل و پاپتی مزاحم نشده، دخالت نکند که یکوقت خدای نخواسته، آنروی قوچک مان* بالا بیاید!… خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو مُده ظله العالی درانداختید، برادر 4575—0916!

_________________________

* قوچک: محصول تلاش های خداپسندانهء برادران از مجامعت سگ و گرگ، که بعلت ژن خوب گرگ! نجس نیست!

و اینک باقی بقول عوام regular عریضه ها:

* ما کارگران حراست شرکت لاستیک خوزستان امسال هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم. آیا خدا را خوش می‌آید که مسئولان فقط تماشاچی باشند؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی، و در حالتی که پس از صرف چندین دست چلوکباب سلطانی با کوبیدهء اضافه، به انضمام سرشیر و دوغ و عسل و توابع، مشغول کُرنش قهرمانانه بودند، به آگاهی ریاست محترم تشخیص مصلحت نظام رسید، در پاسخ بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت،فرمودند:

خیر قرار نبوده است که فقط تماشاچی باشند، باید دست هم بزنند، برادر 5687—0916!

* 6912—0914: به علت فشار اقتصادی و نبود نظارت کافی متأسفانه امسال در ارومیه سرقت محصولات باغی (صیفی، گردو، بادام، سیب، هلو، خیار، گوجه‌فرنگی و….) به شدت افزایش یافته است. مردم علت این امر را گرانی افسار گسیخته، بیکاری و… می‌دانند.

فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام بشدت متغیر شده فرمودند ملت یک لا قبا اختلاس و سرقت های میلیاردی برادران مؤمن و متعهد را، به فتوای حضرت ما کش نمی دهند حالا شما چه خبرتان است که بخاطر آن چند فقره صیفی کریه المنظر، این همه گرد و خاک راه انداخته اید؟ در باب “گرانی افسار گسیخته” نیز به فراشباشی (رئیس جمهور- م) امر و مقرر فرمودیم که مبالغی افسار به کشور دوست و برادر چین،سفارش دهند؛ دیگر چه می خواهید، برادر فدوی؟ فلذا احوط آن است بجای این مهملات، اگر آب کُر دست شان است زمین گذاشته خود را به بیت رسانده و معظم له را در نوشیدن یک قوری زهر که وبال شان شده است، یاری کنند؛ خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر!6912—0914

* 5364—0912 : دیپلماسی منفعل و دچار رخوت این دولت به جایی رسیده که فلان مسئول آمریکایی به خودش اجازه می‌دهد که رئیس ‌جمهور کشورمان را خونخوار خطاب کند! امیدواریم آقای روحانی ریاست محترم جمهوری در سازمان ملل جواب این توهین‌ها را بدهد و عزت کشور را حفظ کند.
فدوی: این چه فرمایشی ست؟امت ما خونخوار را به شرابخوار، ترجیح می دهند، برادر 5364—0912!

* 2560—0912: پله‌برقی مجاور مجتمع تیراژه در بزرگراه آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی تهران یک ماه است که خاموش است. چرا؟! سه روز گویا برای خالی نبودن عریضه روشن کردند و مجددا خاموش کردند! واقعا برای بسیاری از مردم عبور بدون پله‌برقی در این محدوده دشوار است.

فدوی: مراتب دراوقات شرعی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) گفتند که پله برقی ها هم در تاسوعا و عاشورا مشغول عزاداری بودند، برادر 2560—0912!

* 9175—0916 : دولتی‌ها پاسخ بدهند چرا یارانه نوزادان تازه متولد شده پرداخت نمی‌شود؟

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به سمع و نظر ریاست محترم آبدارخانهء بیت (رئیس جمهور- م) برادر کلید الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه و السلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) در پاسخ فرمودند منتظریم آقازاده بزرگ شده و برای دریافت یارانه، شخصاً مراجعه کنند، برادر9175—0916 !

* 0049—0911: هر ساله در ایام اربعین حسینی پذیرایی برادران عراقی از تمام زایران ایرانی و… را دیده‌ایم آنها مخلصانه در خانه‌های خود و موکب‌هایشان را به رایگان به روی زائران ایرانی می‌گشایند و تمام امکانات زندگی خود مثل حمام، اتاق خواب، پذیرایی و… را در اختیارشان می‌گذارند، حتی پاهای زائران را ماساژ می‌دهند و… لذا دستگاه‌های مسئول شایعه ‌پراکنی ‌های اخیر در مورد زائران امام رئوف برادران عراقی را باید به جدیت دنبال و با مسببان آن به جد برخورد نمایند.

فدوی: وقتی هم برادران عراقی که بوی اباعبدالله (ع) می دهند به مشهد مقدس می آیند، برادر بوفالو علم الهدی و توابع نیزاز انواع خدمت، چیزی فروگذار نمی کنند، برادر 0049—0911 !

* 8135—0912 : کاش این فضای معنوی که در دههء اول محرم در سراسر کشور به برکت عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حاکم شده تا پایان سال تداوم داشته باشد.
فدوی: مراتب، در اوقات شرعی و با قید 72 فوریت، به آگاهی ملت شل و پل رسید، همینطور که زنجیر می زدند گفتند که صرف شده است، برای بقیه سال خودتان زحمت اش را بکشید، برادر 8135-0912!

* سوری: در خبرها آمده بود که شهردار لندن به مناسبت محرم پوستری را چاپ و در پشت اتوبوس‌ها نصب کرده بود که «مردی 1400 سال پیش آمد، جان و اموالش را داد تا انسانیت و آزادگی بماند و آن شخص فردی به نام (امام) حسین(ع) بود!» اما در پایتخت کشور اسلامی، شهرداری در ایام محرم‌الحرام پوستری چاپ کرد که زن‌ها می‌توانند چهره شهر را تغییر دهند و رنگ مشکی را خط زد. واقعا باعث شرمندگی و تاسف است!
* قمی‌پور: مسئولان کشور دانسته یا ندانسته تمام کشور را وابسته به دلار آمریکا کرده‌اند. چرا باید کربلا رفتن ما ایرانی‌ها از دلار آمریکا تاثیرپذیری داشته باشد.
* 7158—0912: هنوز مسئولان داخلی برای عنوان ارزش کالا یا… از واحد پولی دلار استفاده می‌کنند، تا وقتی که دلار از محاسبه قیمت‌ها، زبان، نوشتار و… حذف نشود نمی‌توان به حذف دلار از معاملات خوشبین بود.

* 4610—0902: ایران خودرو محصولی با قابلیت نصب روی خودروهای دیگر ساخته که باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد اما چرا در اعلام هزینه تمام شده قیمت این محصول از واحد پولی دلار استفاده کرده‌اند؟
فدوی بعلت تشابه موضوع و ضیق وقت، هر سه عریضه را یکجا بر می رسد و عرض میکند که چند بار بگوید که وجه رایج ممالک محروسه ء حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) دلار لعنة الله علیه می باشد؟ این دفعهء ماقبل آخرتان باشد که مزاحم می شوید!

* سوری: دلیل اینکه هیچ‌کدام از روزنامه‌های مدعی اصلاحات یا بهتر بگویم زنجیره‌ای به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر گروهک تروریستی دموکرات اشاره نکرده‌اند و با سکوت از کنار این خبر مهم گذشتند چیست؟
فدوی:چه عرض کند؟ شما فرض کنید، گوش شان سنگین بوده، برادر سوری!

*0049—0911: وقتی وندی شرمن با دو قطره اشک ساختگی توانست

دیپلمات‌های تیم هسته‌ای ما را خام کرده و امتیاز بگیرد تصور کنید با لبخند و قدم‌زدن چه کار کرده است.
فدوی: از همهء اینها بدتر، شنا را چرا نمی گوئی، برادر 0049—0911؟!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سوم اکتبر المرصّع سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/