مکتوبات «فدوی»6 دی ماه 1395 ـ 26 ماه دسامبر 2016

hamid reza rahimi

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

فدوی و اشتباهات مکرّر!

       صدور انقلاب های شکوهمند اسلامی و روسی(1)، علیرغم تلاشهای مذبوحانهء معاندین، استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، بحمدالله والمنة، ببار نشست و مورد استقبال قاطبقهء اهالی جهان واقع، و فدوی را بابت مواضع منفی و نامربوطی که در شش سال گذشته در این باب، به تکرار اتخاذ و بلکه اعمال کرده بود، شدیداً شرمنده کرد. بهر روی،خوانندگان محترم ضد انقلاب فدوی را کم تا قسمتی می شناسند و می دانند که وی از نویسندگانِ سرتق نیست، و بهنگام با، بقول عوام، error های خود، شدیداً برخورد می کند. باری فدوی بعداً به حساب خود در این رابطه می رسد، لکن اجازه فرمایید که با سوء استفادهء بهینه از موقعیت، اسنادِ مصور منگوله دارِ تبعاتِ مثبتِ صدور انقلاب اسلامی و روسی را، بشرح زیر، بنظر خوانندگان محترم ضدانقلاب برساند:

* دویچه وله: تظاهرات علیه نقش ایران و روسیه در حلب. در برخی شهرهای ترکیه، لبنان و اتریش تظاهراتی علیه سیاست ‌های ایران و روسیه در حمایت از بشار اسد و رژیم سوریه برگزار شد. اتفاقات اخیر شهر حلب موضوع اعتراض تظاهرات‌کنندگان است.

 

 

 

تظاهرات مقابل سفارت ایران و روسیه در اتریش

 

تظاهرات مقابل کنسولگری ایران در استانبول

 

تظاهرات مقابل سفارت ایران در آنکارا

 

 

 

 

 

باری- ملت ورجاوند، چنین مناظری را تاکنون تجربه نکرده بود، نه؟.. لکن نوش جان!

زیاده جسارت است..

_______________________________

(1) به سبک سید پوتین البته- نامبرده از سادات محترم روسیه است- م

 

خسرالدنیا و الآخرهء برجامی!

فدوی در مرور جراید شریفهء دارالخرافه دریافت که پیاده نظام بیت، بابت ماجرای “برجام ” و روابط برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف و برادر” جان کری”، که به ماجرای “تام” و “جری” پهلو می زند، آماج جنود ظفر ورود مؤمنین واقع، و شجاعانه فرمود:

* اعتراف می‌کنم اشتباه کردم! / العربیه

در پاسخ عرضه می دارد که اولاً: یک فقره اشتباه، اصلاً قابلی ندارد،جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذاری، قهر می کند!.. از اینها گذشته، اعلیحضرت العظما حاج آقا علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، سال هاست که از بام تا شام، به حساب ملت شل و پل، اشتباهات مهلک فرموده و می فرماید، و دامنهء جرائم معظم له مرزهای ایران سابق را درنوردیده و قدرت خدا، به احدی هم بعون الله پاسخگو نیست، حالا شما چه خبرتان است که بابت یک فقره اشتباه ناقابل به هزینهء ملت یک لا قبا، این همه گرد و خاک می کنید؟

بسیار خوب بگذریم. حال، برای جوری جنس، فقرهء دیگری از عرّ و تیزهای برادرانه را، در پی می آورد، لکن در حاشیه یادآور می شود که  برادران با آنکه از یک جنس و جنم هستند اما، هیچ جور ول کن معاملهء برادر محمد(ص) جواد(ع) ظریف، تا مرز کنده شدن آن موضع شریف، نبوده و شیهه کشان فرموده اند که:

* سعید قاسمی از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که «غلط‌نامه» محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، باید جلوی دوربین خوانده شود.

و بعنوان مزه!:

* او همچنین خواستار اعدام میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران اصلاح طلبان ایران شد.!/ همانجا

زیاده تعزیری نیست..

 

عاقبت نسیه فروشی!

يا: «غذائی» چنین میانهء «زندانم» آرزوست!

فدوی در ملاحظهء خبرهای امروز، به خبر شگفت انگیز زیر رسید:

* نخستین رستوران با طراحی زندان در شهر «جی لین» چین راه اندازی شد!/ آخرین نیوز

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* صاحب این رستوران عجیب و غریب می گوید: هدفم از ساخت و راه اندازی رستورانی به شکل زندان این بود که مردم چین قدر آزادی خود را بدانند و برای این که بیشتر قابل توجه شود، غذاهایی که در زندان ها به زندانی ها می دهند را ما در اینجا سرو می کنیم و حتی گارسون های ما لباس مامورین زندان ها را به تن می کنند تا مشتریان بیشتر با محیط زندان آشنا شوند.

چه عرض کند؟ آخر این حرکات بی ربط چیست؟ زندان رفتن که دیگر طراحی نمی خواهد، خب بیایند ایران اسلامی، نویسنده یا خبرنگار بشوند، تا مستقیماً و بدون هیچ هزینه ای، برای سال ها، به زندان اوین و توابع، منتقل شوند!…

زیاده پیشنهادی نیست…

مینی «منا»!

ماجرای منا در عربستان، که در آن شماری از مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، از طریق له شدن زیر  دست و پای یکدیگر، شدیداً به لقاء الله پیوسته بودند، پیگیران مبسوطی داشت و هنوز هم دارد(1)؛ که  فدوی با آن مشکلی ندارد، لکن پیگیری سایز کوچک منا را هم، بموجب گزارشی که در پی می آید، آرزومند است!

* ایلنا: “طلائی”، نائب رئیس شورای شهر تهران از مرگ یک دختر جوان بر اثر ازدحام جمعیت در مینی ‌بوس محور درکه خبر داد.

برادر “طلائی” در ادامهء خبر وحشت اثر، افزوده است که:

* 2 ساعت و نیم بعد و در زمان بازگشت، جنازهء این دختر جوان همچنان کنار خیابان بود!

و در پایان نیز از فدوی پرسیده است که:

* چه کسی مسئول برداشتن جسد وی از کنار خیابان بود؟

باری-اگر منظور شما فدوی ست، که مخالفتی نداشت، برادر “طلائی”!، لکن احوط آن است که عمامه تان را قاضی کنید. تهیهء بلیط یک طرفه!، و نیز در بدو ورود، ارائهء اقاریر لازم، به اتهام مشوب کردن افکار عمومی، توطئه علیه نظام، توهین به رهبری(ضپ) و عملهء بیت، شُرب خمر و استعمال مواد مُخدّر و البته لواط، همکاری با دول(2) متخاصم  و شرکت در کودتای ترکیه و غیره به چندین زبان زنده و مردهء دنیا، کلی زمان می برد، قربانت گردم!، فلذا بهتر نبود که مینی بوس مربوطه در بازگشت، دخترک تنهای جا مانده را سوار می کرد!؟

ای خاک ِکاهو بر سرتان!

____________________________________

(1) خدایا اگر روزنامه کیهان نبود ما از کجا متوجه می‌شدیم کفار شش فرزند عزیز یک روحانی عظیم‌القدر را در نیجریه به همراه هزار شیعه دیگر به شهادت رسانده‌اند. دولت ما که بی‌خیال خون جان ‌باختگان منا شد چطور می‌تواند به فکر  شیعیان نیجریه باشد؟! / یک خواننده

(2) نخیر! منظور آن وسیله نیست! این” دول”، به ضم دال و فتح واو است، برادر، خواهر خواننده!

مداد پاک کنی در آستین استکبار!

مداد پاک کن که معّرف حضورخوانندگان محترم ضدانقلاب هست؟ نوع کلاسیک آن که مانند سایر محصولات، متعلق به خاج پرستان است، معمولاً این شکلی بود:

فرم های دیگری هم، البته بوده و هست:

منبع خبر اما، چون عقل اش به چیزهای دیگری نمی رسد، سرش به کارُبرد دو بخش آبی و نارنجی پاک‌کن گرم شده است:

* العربیه: کاربرد حقیقی دو بخش آبی و نارنجی پاک‌کن چیست؟ البته این نوع پاک ‌کن، با مرور زمان، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا پاک‌کن ‌های جدید با رنگ‌های روشن و به ویژه سفید جای آنها را گرفته‌اند… با شروع هر سال تحصیلی بازار خرید لوازم التحریر گرم می‌شود  و البته در این میان پاک‌کن، به ویژه نوع دو طرفه اش، همیشه جای خود را داشته، اما آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که چرا این نوع نوشت‌افزار دو رنگه ساخته شده و کاربرد هر کدام چیست؟ طرف پرتقالی در این نوع پاک‌کن تنها برای پاک کردن اثر سطحی مداد روی کاغذ نازک و سفید به کار می‌رود تا زیبایی نوشته بر روی آن حفظ شود. اما بخش آبی رنگ عملا جوهر پاک کن نیست بلکه تنها برای پاک کردن اثر مداد روی کاغذهای خشن و یا تیره رنگ از جمله خاکستری و آبی روشن به کار نتیجه می دهد زیرا همیشه اثر جوهر پس از پاک کردن روی ورق باقی می ماند.

آخر این حرفها دیگر کدام است؟! خوانندگان محترم ضدانقلاب آیا در آن درجه از هوش و ذکاوت هستند که از همین مداد پاک  کن ناقابل چیزی بیش از آنچه که هست، بیرون بکشند!؟ نه؟ لکن برادران ما، پیچش مو را، حتی در زیر حجاب برتر(چادر پرکلاغی- م) می بینند، ملاحظه کنید:

* آران مغان: شیوه جدید برای پاک کردن ذهن دانش آموزان؛!  مخدوش کردن چهره امام (ره) روی پاک کن! این روزها در نبود نظارت مسوولان در کتابفروشی ها و لوازم التحریر پاکن هایی برای دانش آموزان عرضه می شود که با هدف مخدوش کردن چهره امام خمینی(ره) است.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این ” مُهمَل”….

 

برادری که «برادر» هم بود!…

فدوی نمی داند که برخی چرا، موقعیت تاریخی هيچ، دستکم موقعیت جغرافیائی خودشان را تشخیص نمی دهند! فی المثل، در ممالک محروسهء امام زمان، ارواح العالمین له الفداء(عج)، به اتلاف عمر شریف مشغول اند!؟؛ معظم له، درست است که قرن هاست که غایب است، لکن  بحمدالله والمنة، از طریق سربازان گمنام خود، حواس شان به همه کس، همه چیز و همه جا هست!..نمونه که فراوان دیده اید و، “تا بی سر و پا باشد، اوضاع فلک زین سانخوشبختانه خواهید دید، لکن برای تغییر ذائقه، این مورد تازه را هم بنقل از برادر بی.بی.سی ببینید، که خالی از حیرت نیست:

* قندیل بلوچ، چهرهء معروف شبکه‌های اجتماعی پاکستان، به دست ‘برادرش’ کشته شد

و در ادامهء خبر وحشت اثر:

* به گزارش برخی از منابع خبری، به نقل از بستگان خانم بلوج، برادرش از وی خواسته بود تا حرفهء “مدلینگ” را کنار بگذارد. والدین خانم بلوچ به روزنامهء”اکسپرس تریبیون” گفته‌اند که وی جمعه شب خفه شده است. آنها گفته‌اند که “وسیم” (برادرش) که سی سال دارد پس از یک مشاجره لفظی او را کشته است.

باری، همانگونه که  ملاحظه می کنید، آن زبان بسته، رعایت مصالح شرع انور را نیز کرده، و مانند همنوعان ایرانی خود پس از انقلاب شکوهمند، بفرمودهء چماق آلود حضرات آیات، با قنداق به آب زده، لکن پنداری کافی نبوده است؛ بهر روی، فدوی اگر بجای قندیل بود، حال که قرار بوده است که  شادروان بشود، با بیکنی  دل به استخر می زد!

زیاده عرضی نیست.

 

اقدام عبادی- دریائی!

پس از امامزاده « تو گو» [to go]، چشم فدوی به مسجد شناور هم روشن شد! باری معلوم می شود که برادران دینی، حاضر نیستند که حتا از جماعت شناور هم، دست بردارند!، باورتان نمی شود؟ این هم سند مصور و منگوله دارش:

* شیخ‌نشین دوبی مسجدی شناور ویژهء صیادان و افرادی که در دریاها و خلیج فارس مشغول به فعالیت هستند احداث می کند!/ آخرین نیوز

و بازهم  لابد باورتان نمی شود اگر فدوی بگوید که بانی، خاج پرستان هستند!:

* طراح این مسجد هنرمند و مهندس هلندی است که طرح آن را اوایل سال جاری به هیات اوقاف و شئونات اسلامی امارات داده است.

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

22دسامبر المکلف سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

https://soundcloud.com/saeed-behbahani-1/66a