نادر کیانی مامور رسمی وزارت اطلاعات در پوشش خبرنگار رسانه‌ای

 

بهرام رحمانی :

نادر کیانی سال‌ها پیش به دستور وزارت اطلاعات با هدف نفوذ به تشکیلات کومه‌له به سلیمانیه عراق رفت و سال‌ها به عنوان مامور مخفی در در کومه‌له‌- سازمان کردستان حزب کمونیست ایران فعالیت کرد.‌(به اطلاعیه پایان همین مطلب مراجعه کنید)

سرانجام تشکیلات کومه‌له پی به توطئه‌ها و جاسوس بودن نادر برد اما او احساس خطر کرد و به سلیمانیه فرار کرد و در آن جا به عنوان جاسوس جمهوری اسلامی دستگیر و به سه زندان محکوم شد اما در نهایت و در اثر معاملات و زدوبندهای سیاسی توسط آسایش سلیمانیه به صورت  پنهانی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد. سپس آسایش سلیمانیه و کنسولگری جمهوری اسلامی نادر کیانی را از طریق مرز باشماخ به ایران تحویل می‌دهند.

او در پوشش «خبرنگار حوزه بین‌الملل و امور منطقه‌ای» به ویژه در رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات مانند «آکام نیوز»، «فارس»، «تسنیم» و… مطلب می‌نویسد یک عنصر نقوذی در تشکیلات علنی کومه‌له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران بود پس از شناسایی فرار کرد.

نادر کیانی در همین پوشش خبرنگاری با رسانه‌ها و فعالین سیاسی و فرهنگی خارج کشور تماس می‌گیرد تا به عناوین مختلف آن‌ها را گیر بیاندازد و آلوده کند.

جامعه ما که یک مشکل‌اش فراموشی است گاهی نام نادر کیانی در کنار اسامی برخی از فعالین سیاسی اپوزیسیون قرار دارد.

نادر کیانی صفحه‌ای  در فیس‌بوک  به نام «سایت منتقد کومه‌له» صفحه‌ای دارد که به طور مرتب اخبار  جعلی درباره کومه‌له منتشر می‌کند.

ادامه مطلب