نامه اعتراضی شیوا محبوبی سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به دولت انگلستان در ارتباط با حکم یکسال زندان نازنین_زاغری

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی :

به دنبال صدور حکم اخیر زندان برای زندانی دو تابعییتی نازنین زاغری توسط جمهوری اسلامی،  روز ۲۹ اوریل، شیوا محبوبی نامه ای اعتراضی به نخست وزیر انگلستان بوریس جانسون و وزیر امور خارجه دومنیک راب  ارسال داشت.

این نامه همچنین برای اعضای پارلمان انگلستان که در رابطه با وضعیت ایران کار میکنند ارسال شد. در این نامه  محبوبی به  وضعیت نازنین زاغری،  جلوگیری از آزادیش پس از اتمام پنج سال محکومیت،  حکم جدید صادره  و فشاری که بر او و خانواده اش و بالاخص دختر خردسالش وارد شده اشاره کرد.

در این نامه به سیاست گروگانگیری رژیم و استفاده از زندانیان دوتابعیتی در مذاکرات با دولتهای اروپایی از جمله انگلستان توضیح داده  شد و اینکه دولت انگلیس هیچ اقدام موثر و جدی در رابطه با آزادی نازنین نکرده و در واقع حکم صادره اخیر یک مصداق دیگر از عدم فشار دولت انگلیس به رژیم میباشد.

در این نامه اشاره شده است که دولت انگلیس مرتبا گفته است نهایت تلاش را برای آزادی نازنین انجام میدهند اما نمیگوید چه اقداماتی صورت داده شده است؟ آیا دولت انگلیس آزادی نازنین را به عنوان پیش شرط  مذاکره ها با رژیم  از جمله مذاکره در وین قرار داده است؟ این رژیمیست که ۴۲ سال است جنایت میکند و به تذکرهای ملایم دولت انگلیس گوش نخواهد داد.

  در این نامه همچنین به فشار به خانواده های این زندانیان دوتابعیتی اشاره شد و خواهان اقدامات سریع دولت انگلیس و قرار دادن خواست آزادی نازنین زاغری و سایر دوتابعیتیها ایرانی انگلیسی زندانی به عنوان پیش شرط مذاکرات با رژیم شد.

متن انگلیسی نامه به دولت انگلیس را در زیر ملاحظه میکنید:

Jailed Iranian-British, Nazanin Zaghari-Ratcliffe

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از شما مردم آزادیخواه در کشورهای اروپایی دعوت میکند تا با فشار به دولتهای مربوطه خواستار اقدام فکری و موثر این دولتها جهت فشار به رژیم اسلامی و آزادی زندانیان دوتابعیتی شوید

۱۲ ادریبهشت ۱۴۰۰/ دوم ماه می ۲۰۲۱