هر یک روزی که رژم ولایت مطلقه بر ایران مسلط است، خطر سوریه‌ای شدن ایران بیشتر می‌گردد (بحران چهارم)

Ali sedarat

علی صدارت :

بسیاری از هموطنان ما امروزه در حصر هستند…. حصر در زندان‌ها….. و حبس در خانه‌ها و حصر خانگی. با همدردی با همۀ این هموطنان در حصر، با یک عمل خشونت‌زدا، با یک نافرمانی مدنی به شکل یک جنبش خودجوش فراگیر، به فرمان آقای خامنه‌ ای و سایر افرادی که شعار “حفظ نظام از اوجب واجبات است” را بر ما تحمیل می‌کنند، نه بگوئیم.

به عنوان یکی از هزاران راه برای خشونت‌زدایی و برای گذار از رژیم ولایت مطلقه با روش‌های خشونت‌زدا، هم‌وطنان عزیز را به مشارکت در جنبشی فعال می‌خوانم و پیشنهاد می‌کنم که با نافرمانی مدنی، در روزهایی که رژیم ولایت مطلقه برای گدایی کردن مشروعیت از مردم، دست به نمایش “انتخابات” می‌زند، همگی خود را در خانه‌های خود “تحصن/حصر خانگی” کنیم.

رژیم به طرق مختلف و با نیرنگ‌های رنگارنگ و با حبله‌های نامحسوس رسانه‌ای، تمام تلاش خود کرده و خواهد کرد که تنور شرکت در “رای‌گیری” را هر چه داغ‌تر کند و در نهایت برای باری دیگر کاری می‌کند که ما مردم خود را در زندان “انتخاب” بین بد و بدتر محبوس کنیم.

ما می‌توانیم با خالی گذاشتن نه تنها حوزه‌های “رای‌گیری” و بلکه با خالی کردن خیابان‌های شهرها، با خانه‌نشینی و تحصن/”حصر” خانگی خود در روز “انتخابات” به عنوان یک جنبش خودجوش فراگیر فعال، به نیروهای سرکوب این اطمینان را بدهیم که ما بیشماریم! و این همبستگی و تعدد تعداد ما محل امن‌تری است تا پادگان‌های نظامی و انتظامی.

ما می‌توانیم با تحصن/حصر خانگی خود در روز “انتخابات” به عنوان یک جنبش خودجوش فعال، به خود و بهافکار عمومی ایران و منطقه و جهان بگوییم که ما از جنس خامنه‌ای‌ها و رفسنجانی‌ها و احمدی‌نژادها نیستیم!

عده‌ای خود را در مقام ولایت مطلقۀ مردم می‌بینند و ضمن توهین به مردم، بر این باورند که مردم، با توجه به واقعیت‌ های امروزه، لیاقت مردم‌سالاری را ندارند!

عده‌ ای هم هنوز به آزموده را آزمودن ادامه می دهند، و خود و دیگران را در زندان بد و بدترها محبوس می‌ کنند! گویی که لیاقت ایرانیان خوب و خوب‌ تر نیست.

http://alisedarat.com/1394/12/03/3078/

 

http://alisedarat.com/1394/12/03/3085/

 

http://alisedarat.com/1394/12/03/3081/

 

http://alisedarat.com/1394/12/02/3075